Hjälp med gitarr! Vad är det, och vad är rimligt att få?

Smagatusk

Guest
Hej!

Bakgrund: Min gamle far har en granne i trapphuset som han är lite "hej, fint väder idag" med. Inte mer än så. Grannen spelar gitarr som farsan hatar.
De stötte på varandra i trapphuset och grannen frågade farsan om han kunde låna ut 500 spänn till honom. Farsan gick med på det mot att han fick gitarren i pant. Som han resonerade; i värsta fall så slipper han lyssna på hans gitarr"spelande" mer.

Mycket riktigt, grannen har inte hört av sig och tidsfristen har gått ut. Farsan vill inte påminna honom heller med risk för att gitarrspelandet sätter igång igen. Mitt förslag var att sälja den på blocket.

Så..? Vad kan man få för skitet? Har ingen aning om nånting förutom att den är lite sliten.

gitarr.jpggitarr2.jpg
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kolla i hålet efter en etikett samt kolla efter ett nummer ovanpå huvudet.

Troligen är den inte värd speciellt mycket i det skicket även om Bjärton anses vara ganska bra instrument.
 

Smagatusk

Guest
Kolla i hålet efter en etikett samt kolla efter ett nummer ovanpå huvudet.

Troligen är den inte värd speciellt mycket i det skicket även om Bjärton anses vara ganska bra instrument.

Nä, jag tror inte det heller, men farsan vill nog bara bärga femhunkan han la ut. I så fall blir det win-win för honom.

Ska kolla hålet.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nä, jag tror inte det heller, men farsan vill nog bara bärga femhunkan han la ut. I så fall blir det win-win för honom.

Ska kolla hålet.
Så länge det inte är några allvarliga strukturella skador utan bara lite risigt skick kosmetiskt ska nog femhundringen inte vara några problem att få tillbaka.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Bjärton höll till i Bjärnum, några stenkast bort typ, och dom hade ganska gott rykte på den tiden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top