Åka mc med stort skägg

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag satt och funderade på att mc-åkare som har stort skägg måste ju få det proppat med insekter efter en sommarrepa. Dessutom så lär de ju överleva mjuklandningen i kalufsen. Mysigt det måste krypa i skägget senare hemma i sängen. :gnissla
Jag vet ju hur hjälmen och skinnstället ser ut efter en dag på moppen. Djurplågeri.old-biker-terril-heilman.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I allmänhet kör de ju ganska lite, så insekterna hinner drunkna i blandningen öl/matrester/oljeläckage från hojen framför som redan impregnerat skägget ifråga.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag hade inte sådär mycket skägg men så det stack ut rätt ordentligt under hjälmen när jag tog lappen och jag minns inte att det var kryp i det :) de kanske blåser ur.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad gäller skägg och hoj går det väl numer 2 HD-skägg på 8 hipsterskägg.

Dom rostar om man har otur:(

Den primära orsaken till rost- och oxidangrepp på motorcyklar är höga kloridhalter på ytan. Så att tvätta motorcykeln är ngt man definitivt ska göra som man vill minska risken för rost.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Man kan ju skämta om insekter i skägget men det är faktiskt ett allvarligt problem som många HD åkare lider av. Fler och fler HD åkare monterar därför kåpa av typen du ser på bilden. Det ska vara den som bäst styr bort insekterna.

Xjell.jpg (Bild lånad från Xjell-tråden)

Tror det är Jörgen som designat och saluför inom HD kretsarna. Menar även att han har monterat en sån på sin sportster, men tyvärr syns det inte på profilbilden.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En dylik frisyr ger också självklart dispens från hjälmkravet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top