Yamaha Tricker

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hej.

Hoppas jag skriver i en rätt ''forum''.
Letar efter en Yamaha Tricker. Spelar ingen roll om den är sönderslagen eller nästan ny, jag behöver en. Dom ända ställen där man kunde köpa en sådan modell jag hittade på google var Japan och Ryssland. Jag har nu googlat i två timmar utan att kunna hitta några andra länder där jag kan få tag på denna härliga hoj. Kan ni hjälpa till att leta :)? Släng gärna en länk. Kan tänka mig åka till Finland eller Tyskland och köpa en där ifall det finns där. Den behöver inte vara vägreggat.

Tack på förhand :tuttar
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har sett sådana på www.mobile.de förut. Fast det tycks inte finnas någon just nu.
Kollat Ebay? Verkar vara en på väg in till UK. Fast mycket högre pris än dina 15'.
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Tr...914096?hash=item2378956d30:g:pUkAAOSwo4pYR4I3

Tror kanske att ett max-pris på 15' är optimistiskt. De jag har sett har legat betydligt högre.

EDIT: Jag vill också ha en sådan! Den är sk*tfräck. Vet bara inte vad jag skulle ha den till... Annat än att leka lite. :) Så det har inte blivit något köp. Ännu.
 
Last edited:

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Har sett sådana på www.mobile.de förut. Fast det tycks inte finnas någon just nu.
Kollat Ebay? Verkar vara en på väg in till UK. Fast mycket högre pris än dina 15'.
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Tr...914096?hash=item2378956d30:g:pUkAAOSwo4pYR4I3

Tror kanske att ett max-pris på 15' är optimistiskt. De jag har sett har legat betydligt högre.

EDIT: Jag vill också ha en sådan! Den är sk*tfräck. Vet bara inte vad jag skulle ha den till... Annat än att leka lite. :) Så det har inte blivit något köp. Ännu.

Min stuntlärare skaffade en för 800 euro i Finland. Dom är underbara att stunta på och öva balanskörning.
Kollade på ebay men hittade bara delar till en, kanske söker helt fel men hittar inte alls hojar till salu :mad:.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Annars skulle en äldre offroad hoj va lättare att hitta och lära sig grunderna med, exempelvis suzuki dr350 borde vara i närheten av trickern du är sugen på
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Det har sålts några få exemplar på Blocket senaste åren, har haft en bevakning i några år. Det var en person på SOE som letade efter en i något år.

Trickerns förträfflighet är aningen ...oklar. Riktigt sunkig fjädring, trött och inte speciellt lätt för vad det är.

Beta Alp finns också i olika versioner och fyller samma roll som trial/offroad/gat-hybrid.

KTM Freeride 350/250 finns också, men en annan prislapp såklart.
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Annars skulle en äldre offroad hoj va lättare att hitta och lära sig grunderna med, exempelvis suzuki dr350 borde vara i närheten av trickern du är sugen på

Tack för tips, ska kolla upp denna. Offroad är lite för hög för många, förutom att jag ska köra själv så håller jag även på att lära ut folk, då är det skönare med ett mindre. Bakdäcket är lite för smal för att lära ut nybörjare. Tankem med tricker var att byta ut styret och sätta på ett bakdäck från en bandit, behöver även självklart byta ut bakbromsen :tummenupp
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Det har sålts några få exemplar på Blocket senaste åren, har haft en bevakning i några år. Det var en person på SOE som letade efter en i något år.

Trickerns förträfflighet är aningen ...oklar. Riktigt sunkig fjädring, trött och inte speciellt lätt för vad det är.

Beta Alp finns också i olika versioner och fyller samma roll som trial/offroad/gat-hybrid.

KTM Freeride 350/250 finns också, men en annan prislapp såklart.

Tack för dina tips, som jag skrev till Larse så ska trickern göras om självklart. Ska kolla upp beta alp.
KTM är lite för ryckiga/farliga för nybörjare ( för höga ). Men skulle jag skaffat bara till mig själv så skulle jag nog ta en KTM smc till å börja med :).
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Den första Trickern som visades upp var ju cool, med bla 360 styre som gick att snurra som på en BMX, den som sen kom ser ju ut som en åttiotals pendlaroffroad. En KTM Freeride, som ngn skrev, är ju både lätt, låg och vägreggad. Svårt att tro den skulle vara speciellt ryckig då den har mindre effekt än en gammal tvåtakts 125cc.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Kolla mobile.de såg ett par förra året. Kanske bara fel årstid. Dock är dom dyra för att vara andrahand. Samt att du måste rulla tillbaks dom från. Tyskland polen. Ha bara lite tålamod
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Kolla mobile.de såg ett par förra året. Kanske bara fel årstid. Dock är dom dyra för att vara andrahand. Samt att du måste rulla tillbaks dom från. Tyskland polen. Ha bara lite tålamod

Ja, jag kanske ska ta in en från Ryssland. Finns massa där för 12-16k. Behöver bara ta reda på vilka papper behövs för att köra ut den ur landet. Sen blire däckbyte, bakbromsbyte och en annan styre :).
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Sååå, har du kört länge om du har tänkt lära andra köra stunt?
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Sååå, har du kört länge om du har tänkt lära andra köra stunt?

Vill du ta ett par lektioner :) ? Stunta har jag inte hållit på länge med (2 år utomlands ), men jag har gått på en hel del kurser inom olika mc utbildningar och lärarprogram ( hur man lär andra ). Finns tyvärr inga sådana i Sverige annars vore det en hit.

P.S En duktig fotbollstränare behöver inte vara en duktig spelare, han behöver vara bra på att förklara och på att lära ut. Men det vet man ju :)
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Så, nu har jag också blivit med Tricker!
Tyvärr är det HELT fel säsong för mc just nu så det har inte blivit mer kört än en liten provrunda i samband med köpet men jag garvade högt i hjälmen under hela den turen!
Tror detta kommer visa sig vara en jävligt rolig leksak när vädret väl tillåter.
Lurar på att införskaffa en hasplåt då jag tänkt dra ut den på i snårskogen och tar gärna emot lite tips på var en hasplåt inhandlas för en vettig peng.

Är det förresten någon som har en Tricker och kan ge lite tips på "nödvändiga" moddar man bör/ska göra med denna cykel?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Så, nu har jag också blivit med Tricker!.....klippt bort....
Grattis! Så det var du som köpte den som låg på Blocket runt nyår? :)

Var grymt sugen, men så sansade jag mig.
Vad skulle jag ha den till? (Bor i större stad, har redan flera hojar)
Var skulle den stå? (Fullt i garaget)

...när sedan säljaren inte svarade på mina mailade frågor så kallnade jag. Hade han responderat och "hetsat" mig lite till hade den varit såld efter några dagar. Medan jag fortfarande var en het spekulant.

Men nu missade han den chansen, jag hann sansa mig och "kallna". Och han fick till slut sålt den i alla fall. Billigare är begärt pris?

Sorry for OT! :)
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Korrekt, den fanns på blocket strax innan jul (hade legat ute sedan början på dec vill jag minnas).
Hade samma problem som du med en säljare som konsekvent vägrade svara på frågor via mail.

Räknar man med sonens moppe så står det numera 5 hojjar i garaget så jag vet vad du pratar om...
;-)

Japp, det blev billigare än begärt pris - jag är nöjd o lär väl ha igen pengarna den dagen jag själv tröttnar.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Ingen som äger en Tricker på detta forum och vill dela med sig av sina tankar o funderingar...?
:7peta
Nog för att Trickern inte är en dussin-hoj men NÅGON mer bör väl ha en sådan hoj i sin besittning - väl?
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Har alltid smådrömt om trickern. Berätta gärna mer när du fått köra på den lite
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top