Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 113
  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    5 260
    Citat Ursprungligen postat av K-B Visa inlägg
    Fått lite nya grejer inför 2018. Bromsok ifrån en R1 2017!

    Alla japanska 4-kolvs radialok passar mellan varandra förutom Kawasaki, som har annat CC-mått. Behöver endast 2,5mm spacer för att det ska gå fritt och fint över skivan

    Nu är det bara belägg, slangar och en bromspump ifrån Brembo som saknas

    Du med har lessnat på Tokico, tydligen !
    Otroligt att Tokico på en GSX1300R 2008 som gått nästan 2000 mil är i sämre skick och ger sämre bromsverkan än Triumph bromsok på Sprint RS 2001 som gått nästan 6000mil.

  2. #82
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Du med har lessnat på Tokico, tydligen !
    Otroligt att Tokico på en GSX1300R 2008 som gått nästan 2000 mil är i sämre skick och ger sämre bromsverkan än Triumph bromsok på Sprint RS 2001 som gått nästan 6000mil.
    Yes! Har inte fått panikbromsa så mycket i år, men där när jag drog ner i diket var då jag insåg att dem håller fan inte måttet. Även om hojen skulle varit original

    Många klagar på bromsarna och byter pumpen, slangar, belägg och vätska. Men det är oken som är roten till problemet.

    Jag kommer byta allt, även gå upp ifrån 310mm skivor till 320mm Brembo Men det blir nog till hösten!
    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  3. #83
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa 2003 Turbo
    Inlägg
    560
    Och jag som blev så nöjd med dem oken på min tunga gammelbusa. Har 1000r k5/k6 gaffelben+oken.

    Jag kör visserligen med 320 skivor (orginalfälg) och även Original busa-pump

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sjöbo
    Hoj
    GSX1400+Kawasakiz750ssssss
    Inlägg
    1 915
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Du med har lessnat på Tokico, tydligen !
    Otroligt att Tokico på en GSX1300R 2008 som gått nästan 2000 mil är i sämre skick och ger sämre bromsverkan än Triumph bromsok på Sprint RS 2001 som gått nästan 6000mil.
    Har de blivit sämre eller har de alltid varit dåliga ?
    GSX1400+Kawasaki z750 s

  5. #85
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Slängde ihop ett klipp ifrån 2017 med resten av gänget. In och prenumerera om ni har youtube-konto

    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  6. #86
    Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Kalmar
    Hoj
    2x ZX7R -98
    Inlägg
    640
    Blogginlägg
    1
    @K-B
    På sådana klipp är MOTORLJUDET lika viktigt som filmen, tänk på det
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    5 260
    Citat Ursprungligen postat av HayabusaMan Visa inlägg
    Och jag som blev så nöjd med dem oken på min tunga gammelbusa. Har 1000r k5/k6 gaffelben+oken.

    Jag kör visserligen med 320 skivor (orginalfälg) och även Original busa-pump

    berserken skriver
    Har de blivit sämre eller har de alltid varit dåliga ?
    Det som hände i höstas var att jag hörde skrap när jag rullade ner Busan i garaget.
    Dags för rengöring, dvs ut med oken från skivorna, tryckut och gör rent kolvarna med tandborste och det vita på kökssvanp. Lite silikonfett på kolvarna och efter det går kolvarna lätt att trycka in igen med fingrarna på Triumph. Och skrap borta.

    Icke med Tokico. Utan det var att ta loss oken och ta itu med ett bromsok i sänder. Dvs säkra
    3 kolvar med buntband och skjuta ut den 4e med tryckluft mot en träbit för undvika metal mot metall. Lyfta ut de två ringarna med O-ringsverktyg och göra rent från skit i spåren med tandborste. Dit med gummiringarna igen, silikonfett på kolven och nu gick det lätt trycka in kolven med fingrarna. Buntband på den fixade kolven. Och trycka ut nästa kolv för rengöring. OSV.

    Varför sådan skillnad mot Triumph ?
    Vad jag ser är tre saker:
    1) O-ringarna / #-ringarna har annan profil än på Triumph
    2) O-ringarna / #-ringarna sitter längre ut mot beläggen än på Triumph.
    Längre ut är kanske skälet till att #-ringspåren snabbare fylls med skit i botten som trycker upp gummit mot kolven och gör att kolven har svårt gå tillbaka.
    3) Alla kolvarna är lika stora i Tokico, billigt att tillverka. På Triumph är de två övre kolvarna i bromsoket större. Naturligt för att den övre kolven tappar ju en del tryck genom att plåtbiten med bromsbelägget vilar mot bromsoket längst upp och bromsas av friktionen mot bromsoket.

    På de "NIssin" OK (?) till Yamaha R1 som K-B tänker sätta in så är övre kolven större än undre, känns rätt för mig. Men det som verkligen gjorde mig sur var att på 2000 mil har Tokico dragit in så mycket smuts i oken att jag var tvungen ta ut kolvarna och göra rent i cylindrarna för kolvarna skulle glida "lätt" in i cylindrarna.
    Har jag inte behövt på Triumph på nära 6000mil.
    Senast redigerat av Comeback den 2018-01-10 klockan 22:36.

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sjöbo
    Hoj
    GSX1400+Kawasakiz750ssssss
    Inlägg
    1 915
    Ok har ju en gsx1400 o har inte märkt än att de blivit sämre .Men hadde en Mt01a innan med liknande ok som till R1 och de bromsarna kändes mycket bättre
    GSX1400+Kawasaki z750 s

  9. #89
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Citat Ursprungligen postat av MickeZX7R Visa inlägg
    @K-B
    På sådana klipp är MOTORLJUDET lika viktigt som filmen, tänk på det
    Skulle jag stänga av musiken, så hade ingen velat kolla ens 30 sekunder. Det är inte alltid bra att bara köra med ljud ifrån motorn
    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  10. #90
    Medlem Corepax1290s avatar
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Lindome
    Hoj
    KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
    Inlägg
    465
    Citat Ursprungligen postat av K-B Visa inlägg
    Slängde ihop ett klipp ifrån 2017 med resten av gänget. In och prenumerera om ni har youtube-konto

    Ser att det inte mara är jag som är medlem på existenz

  11. #91
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Citat Ursprungligen postat av Corepax1290 Visa inlägg
    Ser att det inte mara är jag som är medlem på existenz
    Faktiskt inte jag som delat den men såg den länken haha!
    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  12. #92
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Flyttade hojen till ett litet bättre garage i fredags. En kompis som precis flyttat in, så är bröte överallt haha.

    Sätter ihop allt där, update kommer, sen väntar vi på att det går fort tills det är vår igen

    (Spännband är överskattat)


    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  13. #93
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Sådärja, nu sitter det en motor i ramen igen

    Ventilspel kollat och allt inom tolerans. Nästa säsong rivs hela motorn isär för att kolla stakar, kolvar, lager och skick på växellådan.



    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  14. #94
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Nu ska väl den här turbon kunna andas lite bättre med extern wastegate så man får ner laddtrycket lite. Många brukar ju skruva upp laddet på sina hojar, men insåg i början på 2017 säsongen att det laddade för mycket för motorns bästa utan intercooler. Helst ska jag ligga på 0.7, max 0.8bar ändå helst inte, men den kunde sträcka sig ända till 1 bar strecket och då vill man inte köra fort för länge en varm sommardag Vi portade upp avgashuset och fick sänkt det lite. Det räckte i bänken, men var inte tillräckligt när man väl började köra för då skickade det på ännu mer. Detta har gjort att jag under 2017 åkt med halvgas för det mesta. Visst... Det har gått fort ändå, men man vill ju kunna kräma ur utan att behöva oroa sig för skenladd.

    Så nu ska laddet ner till 0.7bar och stanna där. Tack till peterpain för hjälpen och att jag fick ha min hoj ståendes hos dig! Lite bilder på hans H2 får ni också. Kommer ställas ut på Elmia



















    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  15. #95
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Det är så kul med all respons i den här tråden hela tiden
    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  16. #96
    bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    sunne
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Inlägg
    766
    Citat Ursprungligen postat av K-B Visa inlägg
    Det är så kul med all respons i den här tråden hela tiden
    Den svenska avundsjukan byggtrådar är alltid trevligt när den vita skiten täcker marken
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

  17. #97
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sjöbo
    Hoj
    GSX1400+Kawasakiz750ssssss
    Inlägg
    1 915
    Läser alltid tråden men skriver i princip inget för har inget att tillföra .Men alltid kul med turbotrådar
    GSX1400+Kawasaki z750 s

  18. #98
    I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    2x Turbo
    Inlägg
    1 276
    Den lever igen. Trångt som faaaaaaaan att få på allt, men det går

    Läcker lite, så får gå över alla slangar och kopplingar en gång till. Men det får man ta!



    BOMBARLIGAN
    Gilla och Prenumerera
    ____________________

  19. #99
    Medlem blooms avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    västerås
    Hoj
    2009 R1 Black & Gold
    Inlägg
    72
    grymt jobbat. nu vill vi se film

  20. #100
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    Yamaha FZ1-N Turbo
    Inlägg
    1
    Snyggt!

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Av ditt inlägg så förstår jag att du INTE har vurpat ... När du har gått omkull i T-shirt och kortbrallor får du gärna göra ett inlägg på forumet och förk [...]

Randonörd
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här