GSX-R 1000 K5 Turbo

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Fina powerwheeles på slutet där. Blir det sfro nästa?

Powerwheele i 200+=varje hojåkares dröm
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Fyfan va fränt!
En annan tycker ju en standard literhoj av nyare modell går som ett as, din lär vara helt hysterisk :tummenupp:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det är nått med turbos... gillar't!! ::yoparty

Har själv en bil med biturbo, alltså två turbos. Det är också lite extra, och eftersom den är trimmad så hinkar man nu runt en 2L diesel med 290 hästar och rätt gott om vrid. :banana
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Fina powerwheeles på slutet där. Blir det sfro nästa?

Powerwheele i 200+=varje hojåkares dröm
Nästa år är väl tanken. Nu i år får man vara lite outlaw :hihi

Fyfan va fränt!
En annan tycker ju en standard literhoj av nyare modell går som ett as, din lär vara helt hysterisk :tummenupp:tummenupp
Den går att svänga med också ;)

Gick precis igenom hela tråden; fränt!!
Tackar!

Det är nått med turbos... gillar't!! ::yoparty

Har själv en bil med biturbo, alltså två turbos. Det är också lite extra, och eftersom den är trimmad så hinkar man nu runt en 2L diesel med 290 hästar och rätt gott om vrid. :banana
Kör man bara på rätt sätt så går allt fort :kär
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Vad höll gubben på med? springa sådär över din väg.

Verkar vara bra och "accurate"med en vätskefylld manometer som bara visar tryck.
Vet inte varför jag skulle köpa en som visar vakuum. trodde jag skulle bli nöjd när fladdret försvann
men den verkar leva sitt egna liv ändå. (Visar aldrig riktigt noll) Så provade en vanlig igen fast denna gång med restriktor och trodde jag skulle slippa fladder, men icke. Det enda som fungerar är vätskefylld
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Jag tycker det bästa är att koppla manometern till plenum istället för spjällhuset. Kopplar man till uttagen på spjällhuset så visar den även vakuum (vad nu det ska vara bra för) och fladdrar, om man inte sätter dit några strypningar eller kopplar alla spjällhus till manometern.
Kopplat på plenum så är nålen stabil utan patentlösningar och man ser enbart laddtryck.

Sen visar manometern fel vid temperaturomslag, man ska öppna på lilla ventilen högst upp på mätaren så nollar man vid den tempen man kör.
However.. om tryckmätaren visar 1,1 eller 1,2 spelar väl mest roll i bänken, i verkligheten hinner jag bara se i ögonvrån att tryckmätaren far iväg och sen vinkar muntert vid växling :tuttar

//
Vad höll gubben på med? springa sådär över din väg.

Verkar vara bra och "accurate"med en vätskefylld manometer som bara visar tryck.
Vet inte varför jag skulle köpa en som visar vakuum. trodde jag skulle bli nöjd när fladdret försvann
men den verkar leva sitt egna liv ändå. (Visar aldrig riktigt noll) Så provade en vanlig igen fast denna gång med restriktor och trodde jag skulle slippa fladder, men icke. Det enda som fungerar är vätskefylld
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag tycker det bästa är att koppla manometern till plenum istället för spjällhuset. Kopplar man till uttagen på spjällhuset så visar den även vakuum (vad nu det ska vara bra för) och fladdrar, om man inte sätter dit några strypningar eller kopplar alla spjällhus till manometern.
Kopplat på plenum så är nålen stabil utan patentlösningar och man ser enbart laddtryck.

Sen visar manometern fel vid temperaturomslag, man ska öppna på lilla ventilen högst upp på mätaren så nollar man vid den tempen man kör.
However.. om tryckmätaren visar 1,1 eller 1,2 spelar väl mest roll i bänken, i verkligheten hinner jag bara se i ögonvrån att tryckmätaren far iväg och sen vinkar muntert vid växling :tuttar
Var på plenumet tar man ut det? Spelar det någon roll? Vad för nippel ska man köpa, lättast är väl att borra och gänga i en? avmonterat såklart.

När jag köpte min vätskefyllda (hydroscand) frågade jag om den versionen som endast visar tryck tålde vakuum, fick svaret: -Nej. Hade själv inte en tanke på att sätta den på plenumet. Detta måste jag prova bara för att :3freak
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har aldrig upplevt så mycket fladder på min, men då har jag kopplat ihop anslutningarna från alla spjällhus till en liten vacum/tryck station och tagit ut till dump,mätare osv.. från den
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jag har alltid gillat utseendet på glycrein-mätarna mer :D
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Det spelar inte så stor roll var du sätter den.
Var på plenumet tar man ut det? Spelar det någon roll? Vad för nippel ska man köpa, lättast är väl att borra och gänga i en? avmonterat såklart.

När jag köpte min vätskefyllda (hydroscand) frågade jag om den versionen som endast visar tryck tålde vakuum, fick svaret: -Nej. Hade själv inte en tanke på att sätta den på plenumet. Detta måste jag prova bara för att :3freak
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Det spelar inte så stor roll var du sätter den.

Sen visar manometern fel vid temperaturomslag, man ska öppna på lilla ventilen högst upp på mätaren så nollar man vid den tempen man kör.
However.. om tryckmätaren visar 1,1 eller 1,2 spelar väl mest roll i bänken, i verkligheten hinner jag bara se i ögonvrån att tryckmätaren far iväg och sen vinkar muntert vid växling
Apropå detta, Lånar zx9xpress lite grann...
Vad händer teoretiskt om jag sätter mcx-boxen kopplat till plenumet tror du? Dålig ide? (Sitter nu på insug 1 och 4) Original mapsensorn har en egen slinga med backventil till endast cyl 2 och 3. (vilket jag aldrig gillat).

Borde den inte få mer soppa då i rättan tid så att säga, eller är man ute och cyklar? Laddtrycket är ju något högre i plenum än bakom spjäll, vad man har kunnat läsa sig till

Eller är det bara ytterst marginella skillnader som sedan kompenseras vid bänkkörning?

Det där med att det gick att nolla glyserinmanometern visste jag inte heller, satte bara nageln under gummidutten idag när den var varm från motorn efter en stunds stillastående, och vips åkte nålen ner till 0. Detta kan förklara en hel del. Tackar!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top