Wsbk 2017

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Riktigt bra race! Hoppas som flera andra här att det inte blir allt för mycket Rea vinster för spänningens skull! För er som inte sett WSS racet så kan jag bara rekommendera att ladda hem det . Jävlar vilket race!
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Härligt! Nu är de igång igen.
Rea ser som vanligt superstark ut. Kul att båda Duccarna ligger tätt på Och att Lowes framfart håller i sig.

Kan inget om denna banan. Ska bli kul att se racen.:tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hoppsan! Redan igång igen alltså. Brukar va ett rätt långt uppehåll efter PI. Gött då har man tre race i helgen :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har inte sett rejsen live på eurosport idag, men såg en blänkare på fb att Rea vann idag med väl!? Bärjar onekligen kännas som wsbk dramatiken ang VM pokalen är körd. Kul för Rea o Kawasaki att leka hem VM, förutsägbara rejs som nu är ju inget man direkt ställer klockan efter. Får bara hoppas det kommer banor där de övirig får till det bättre!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Har inte sett rejsen live på eurosport idag, men såg en blänkare på fb att Rea vann idag med väl!? Bärjar onekligen kännas som wsbk dramatiken ang VM pokalen är körd. Kul för Rea o Kawasaki att leka hem VM, förutsägbara rejs som nu är ju inget man direkt ställer klockan efter. Får bara hoppas det kommer banor där de övirig får till det bättre!
Förhoppningsvis kan det bli tightare när det är banor i Europa där det finns mera rutin och data att gå på...men nu är ju 600 satans så mkt roligare att titta på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har inte sett rejsen live på eurosport idag, men såg en blänkare på fb att Rea vann idag med väl!? Bärjar onekligen kännas som wsbk dramatiken ang VM pokalen är körd. Kul för Rea o Kawasaki att leka hem VM, förutsägbara rejs som nu är ju inget man direkt ställer klockan efter. Får bara hoppas det kommer banor där de övirig får till det bättre!

Ser ut att bli likadant som förra säsongen hittills. Rea seglar iväg lätt överlägset i fronten.
Sedan vet jag inte riktigt vad det nya startplatsförfarandet tänktes ge... Efter 1-2 varv är ju vanliga ordningen återställd ändå, precis som väntat. Det blir mest bara lite trängre i första kurvorna.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ser ut att bli likadant som förra säsongen hittills. Rea seglar iväg lätt överlägset i fronten.
Sedan vet jag inte riktigt vad det nya startplatsförfarandet tänktes ge... Efter 1-2 varv är ju vanliga ordningen återställd ändå, precis som väntat. Det blir mest bara lite trängre i första kurvorna.

Nåja, låt oss ge det några race till iaf. Tanken är god men rent sportsligt känns det fel att dom bästa får starta så långt bak. Säkerheten blir knappast högre heller
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nåja, låt oss ge det några race till iaf. Tanken är god men rent sportsligt känns det fel att dom bästa får starta så långt bak. Säkerheten blir knappast högre heller

Jag vet inte om jag tycker tanken är så värst god heller... :hihi
Hoppas att Davies lyckas hala in Rea under resten av säsongen, men tror nog att Rea tar det igen.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nåja, låt oss ge det några race till iaf. Tanken är god men rent sportsligt känns det fel att dom bästa får starta så långt bak. Säkerheten blir knappast högre heller

Håller med, och jag blir bara irriterad när tävlingsarr ska röra till det och "straffa" dom som är snabba med att stå längre bak. Olycksrisken måste blir större in i första kurvorna.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Baktanken måste väl vara jämnare race. Och det är väl bra?

Jo, att vilja ha jämnare race är en god grundtanke. Men, vill man verkligen få effekt så får man ju vända upp och ned på hela fältet, inte bara de första raderna för det tar bara några kurvor att återgå till den normala ordningen. Och om det verkar vara en dålig idé att vända på hela fältet så är det ju samma dåliga idé att vända på de första raderna, fast i mindre skala.
Det är ett misslyckat och dåligt genomtänkt experiment.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jo, att vilja ha jämnare race är en god grundtanke. Men, vill man verkligen få effekt så får man ju vända upp och ned på hela fältet, inte bara de första raderna för det tar bara några kurvor att återgå till den normala ordningen. Och om det verkar vara en dålig idé att vända på hela fältet så är det ju samma dåliga idé att vända på de första raderna, fast i mindre skala.
Det är ett misslyckat och dåligt genomtänkt experiment.

Ja du har kanske rätt. Men som sagt låt oss ge det några gånger till innan vi dissar det totalt.
Såg precis WSS. Bra av Tuuli igen. Hyfsad near highside :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja du har kanske rätt. Men som sagt låt oss ge det några gånger till innan vi dissar det totalt.
Såg precis WSS. Bra av Tuuli igen. Hyfsad near highside :hihi

Haha, joo, om det lyckas hala in Rea så kommer jag hålla truten sedan. :hihi
WSS är bra skit! :fakta
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Wsbk handlar som vanligt om vilka som får mest support av fabrikerna. När Rea vinner de fyra första rejsen behöver man inte fundera på hur det kommer gå. Han kan redan krascha ett rejs och fortfarande behålla ledningen...
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Wsbk handlar som vanligt om vilka som får mest support av fabrikerna. När Rea vinner de fyra första rejsen behöver man inte fundera på hur det kommer gå. Han kan redan krascha ett rejs och fortfarande behålla ledningen...

Det som är mest oroande är att han är helnöjd med hur hojen fungerar. Det va han inte förra året. Och vi minns hur det gick då...
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Tyvärr så sitter ju den bäste föraren på den överlägset bästa hojen. Vore nog bäst för både WSBK och MotoGP om Rea gick dit. Tyvärr så har han väl ett två års kontrakt med Kawasaki? och börjar bli lite till åren.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyvärr så sitter ju den bäste föraren på den överlägset bästa hojen. Vore nog bäst för både WSBK och MotoGP om Rea gick dit. Tyvärr så har han väl ett två års kontrakt med Kawasaki? och börjar bli lite till åren.

Har för mig att han sa i en intervju att han inte var intresserad alls av att gå till MotoGP heller.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Synd, eller så säger han det för att visa sig lojal mot Kawasaki! Hade ju varit betydligt lättare om att suttit på en Honda eller Yamaha att göra hoppet till MotoGP. ( men då hade ju å andra sidan resultaten i WSBK inte varit det dom är)
Tycker Rea gjorde riktigt bra ifrån sig när han hoppade in för Stoner på Repsol Hondan för några år sedan.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Överlägset bästa hojen låter jag va osagt. Hade det inte vart för Rea hade Ducati vunnit förra året det är jag övertygad om.
Men varför inte vara intresserad av Motogp egentligen? Efter kanske tre raka titlar i wsbk känns det som en naturlig väg att gå
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Överlägset bästa hojen låter jag va osagt. Hade det inte vart för Rea hade Ducati vunnit förra året det är jag övertygad om.
Men varför inte vara intresserad av Motogp egentligen? Efter kanske tre raka titlar i wsbk känns det som en naturlig väg att gå

Han kanske trivs bättre i WSBK-paddocken?
Att vinna i WSBK kanske är mer lockande än att komma mittfälts i MotoGP? (Inte för att jag vet vart han skulle hamna, men det finns ju inte direkt ett stort urval av vinnande maskiner i MotoGP, och de som finns får nästan alltid bara förare som bevisat att de är vinnarmaterial i MotoGP köra)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top