Kan ej starta med växel i trots att kopplingen är indragen - R6-2005

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Järfälla
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Hej alla glada som väntar att säsongen ska starta!

Lyckas inte lösa mitt problem med att kunna starta hojen när jag har en växel i trots att kopplingen är indragen. Jobbigt framförallt om jag får motorstopp precis innan jag ska ut på banan och måste då fippla med att få in den i neutralen.

Kan det finna ett samband med att mitt sidostöd är urkopplat, dvs kabeln som går från sidostödet upp under tanken är inte inkopplat. Försökt hitta vart den ska in men hittar inget. Har PC3 installerat om det kan ha ngn påverkan. Här är problemet att trots att växeln är i och sidostödet nere så stängs motorn inte av, dvs tändningen bryts inte.

Har ni nå tips?

Tack på förhand!
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Nä. Det är så för att dina massa kusar ska rusa iväg o förstöra gipsen i garageväggen.
Min r1 va likadan. Men det borde gå att koppla bort om det sitter i nåt relä och inte i växellådan. Eller säkert då med, fast med avancerade konster.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Såg ett liknande problem på en VFR där det var kopplingssensorn som var dåligt inställd i ett annat forum, kanske kan vara värt att titta på även om jag inte har en aning om hur man gör. Har du originalkopplingshandtag eller har du bytt? Kanske någon pinne som fattas på ett eventuellt nytt handtag.
 

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Järfälla
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Det kan ju va så faktiskt då jag inte har original handtagen monterade nu, det är kortare varianter. Får väl leva med det.. Tack för era input :)
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det sitter en givare uppe vid handtaget som sköter detta. Den kan ju vara trasig, det var min.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har byglat min givare i handtaget... för min klumpfot vill inte få i friläge :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top