Hyra sporthoj på Grand Canaria

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
hej!

vi är ett gött gäng hoj åkare som impulls bokade en resa till värmen v10 i år och blev sjukt heta att känna på hoj säsongen till tidigare än vanligt :)

så min fråga till er är om det är någon som känner till ett bra ställe att hyra en båge för att upptäcka ön!

vi vill inte har någon tråkig offroad utan gärna någon sporthoj i 1000 klassen!

där vi ska bo heter : playa de taurito

tacksam för alla svar :)

//Freddan
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
De flesta uthyrarna ligger i Mas Palomas och jag tror ingen har 1000cc sporthoj. Jag har aldrig sett någon förutom privatperson.

Kan starkt rekommendera BM Bikes: https://bmbike.net
En G650GS kommer du ha riktigt kul med på ön. Passar faktiskt bättre än 800GS.
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Hörde med en handlare istället (uthyrarna har inga) men han ville absolut inte hyra ut en sporthoj så du kan nog glömma det.
DÄREMOT finns 390 Duke att hyra,suverän på dom krokiga men släta bergsvägarna. När jag kollade sist hade dom även en ny 690 att hyra ut och var 390 rolig tror jag inte 690 är sämre.. Kommer hyra 690'n i mars.
http://motos-tivoli-rent.eu/motorcycles/
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Hörde med en handlare istället (uthyrarna har inga) men han ville absolut inte hyra ut en sporthoj så du kan nog glömma det.
DÄREMOT finns 390 Duke att hyra,suverän på dom krokiga men släta bergsvägarna. När jag kollade sist hade dom även en ny 690 att hyra ut och var 390 rolig tror jag inte 690 är sämre.. Kommer hyra 690'n i mars.
http://motos-tivoli-rent.eu/motorcycles/

Det här är nog det bästa ni kan komma över.
Jag har också hyrt hoj på ön, en F650GS och det är ungefär i den stilen vad uthyrarna jag tittade hos hade att tillgå.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
1000cc sporthoj är nog bara att glömma. En 690 SMC-R vore ändå det ultimata för ett sånt ställe.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Playa Taurito är riktigt fint, var där i höstas, lugnt men nära till Mogan eller Puerto Rico om man vill ha lite hålligång.
På de små bergsvägarna som går från Mogan och UPP in på mitten av ön har ni garanterat roligare på en 600 offroad än en 1000 sportis! Själv har jag tuktat skiten ur en Dominator 250 och på ovannämnda vägarna tillhör det topp 5 över det roligaste jag gjort på en hoj!
Lycka till och kör med huvudet, ibland saknas räcken och sen stupar det 1000m!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Playa Taurito är riktigt fint, var där i höstas, lugnt men nära till Mogan eller Puerto Rico om man vill ha lite hålligång.
På de små bergsvägarna som går från Mogan och UPP in på mitten av ön har ni garanterat roligare på en 600 offroad än en 1000 sportis! Själv har jag tuktat skiten ur en Dominator 250 och på ovannämnda vägarna tillhör det topp 5 över det roligaste jag gjort på en hoj!
Lycka till och kör med huvudet, ibland saknas räcken och sen stupar det 1000m!

Jag la två dagar a typ 8 timmar på bergsvägarna och det fanns stunder då jag inte körde över ettans växel där uppe :gnissla
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Vafan Fredrik du kör väl bara glidare nuförtiden? :7peta :tungan
När jag var där så fanns det bara mindre hojar att låna, sportigaste jag hittade var en hornet 600 vilket jag tror hade varit en kul hoj på dom små vägarna!
 

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
tack för alla bra tips :) får väll hyra en tråkig kotte då! har haft en superduke en gång i tiden och lovade mig själv att aldrig mer köra KTM, dom bara vibrera :D


Vafan Fredrik du kör väl bara glidare nuförtiden? :7peta :tungan
När jag var där så fanns det bara mindre hojar att låna, sportigaste jag hittade var en hornet 600 vilket jag tror hade varit en kul hoj på dom små vägarna!

hahah! jaa på hemma plan är det ju glidare med störtkruka nu som gäller :) men är sugen på att skaffa en sportbåge igen! få se om det dyker upp något kul :D:D
har du kvar din Aprilia?

//FA
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
1000cc är rätt overkill på alla öarna :D
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag hyrde en Suzuki GS 500 sist jag var dit och till och med på den bågen var det riktigt kul. Vägarna inåt ön är väldigt krokiga och med fantastiska vyer, det behövs inga monstermotorer för att åka tillräckligt fort. En sportig stånka är nog nästan optimal och om man vill hinna med lite kikande medan man kör så är det enklare med mer upprät körställning. En galen spanjor i en liten hantverkarbil tålde inte att bli omkörd, så han började jaga mig och gav inte upp i första taget =D Jag ville inte ta några stora risker med omkörningar, så han kom ikapp några gånger när jag hamnade bakom turistbussar och se'n gjorde han riktigt vågade omkörningar för att komma ikapp mig när jag hade kört om bussarna, det var riktigt underhållande i säkert en kvart- 20 min. Jag kände mig tvungen att låta honom passera när han började vara riktigt farlig med sina omkörningar tyvärr, jag ville inte reta upp honom så att han hade ihjäl nå'n.

Hyrfirman jag hittade låg i Maspalomas inte långt från huvudvägen som går längs kusten runt ön, de hade allt från 125a-vespor som billigast och upp till f800gs som jag tror var dyrast. Min gs 500 kostade kring 150-200 euro för hela da'n om jag kommer ihåg rätt och man var tvungen att ha ett kreditkort som de reserverade 500 euro på som säkerhet, jag var lite orolig över om jag skulle få tillbaka dem men pengarna kom tillbaka inom några dagar efter det.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Har hyrt av http://motos-tivoli-rent.eu tidigare. Ägaren (iaf dåvarande) var mycket bra att ha med och göra, äldsta firman på öarna, bra pli på hojarna. Glöm stor hoj, en sportigare stånka eller radtwin duger kanon. Uppe i bergen vill du ha något smidigt, inte nödvändigtvis snabbt.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top