Bilsport och MC bra försäkring?

Awe

Guest
Hej! Jag undrar om någon har Bilsport och MC försäkring? Är dem bra?

Jag frågar eftersom dem är billiga, har en 2014 Honda CB500F, ska jag ha Trygghansa Helförsäkring är det ca 11 000, bilsport och MC erbjuder ca 6800 per år. Det är ganska mycket billigare!

Tack för hjälpen!
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Har haft Bilsport&MC på många hojar och har tyvärr varit tvungen att använda försäkringen vid några tillfällen. Har mycket goda erfarenheter vid både vagnskadeärenden och personskadeärenden. Inget tjafs och snabb och smidig handläggning.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Min Sportster och hobbybil är försäkrad hos Bilsport&MC. Enda alternativet för garagebyggda hojar och bilar då Bilsport&MC har en individuell värdering av entusiastfordon. Se nu till att inte krascha och dra upp min försäkringspremie :D
 
Last edited:

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Finns säkert en del som har dåliga erfarenheter men dom har ett ganska gott rykte. Min handlare tycker också att de är bra att ha att göra med vid försäkringsskador. Jag hade inte tvekat en sekund.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har kollat flera gånger å på olika hoj me bilsport å mc, men dom har varit på tok för dyra på mina förfrågningar...
Har bara dyra förslag därifrån...

Kolla fler bolag... Jag kollar priser varje år på alla försäkringar... Vissa har varit upp till 4 gånger dyrare än den billigaste... Bilsport å mc tillhör inte dom dyraste då...
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jag körde på ett rådjur 8 dagar efter tecknad försäkring hos BoMC. Inga konstiga frågor och fick ut ett bra värde på hojen!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Samma här efter att en av mina hojar blev slaktad i garaget för några år sen (fortfarande rätt obehagligt att tänka på hur det såg ut när jag kom ner: hjul, avgassystem, gaffelkrona med styre och reglage bortplockade).

Inlöst utan snack och helt ok summa till mig. Rätt fort gick det också, så jag har bara positivt att säga om bilsport-mc.

Bortsett från att dom inte försäkrar modernare plastraketer dårå, om man skulle råka bli sugen oå en.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top