Blocket-människor

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Hej tänkte se vad ni tycker om vissa som ringer på blocket annonser. Jag vet det finns många konstiga på blocket, eller jag tycker det. La ut min mc på blocket helt normalt pris om jag kollar vad andra vill ha för sina hojar visst viss prut mån finns så klart men inte hur mycket som helst. Det va en speciell som frågade mig hur mycket kan du gå ner till, några tusen ca 5tusen tänkte jag max. Några timmar senare ja kan du gå ner mer än 5tusen kan du gå ner till 60tusen , nej sa jag finns billigare hojar länkade liknade hoj på blocket som är några år äldre där har du billigare hojar som är i den prisklass. Ne fast jag vill ha en nyare hoj skriver han. Då kan jag väl gå till en handlare, du jag vill ha den nya r1an men kan du ta 100tusen ne här har du en äldre som kostar 100tusen, men jag vill ha en nyare modell ööö okej. Jag vet inte kanske jag som överdriver men finns många som tror dom kan få saker gratis nästan. Jag brukar pruta men viss gräns får man väl ha..

Nu ville han pruta över 20tusen kr
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Har man en annons på blocket så får man räkna med att få skambud.
Brun hårig sjuk sköterska.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tycker nog inte att det är så vanligt att folk ringer och prutar.
Prutmail brukar dock alltid förekomma, men det krävs ju bara en liten bock i kanten och ett klick på "ta bort" så är den saken löst.

Men OM man man går med på prut innan visning av objekt så är det ju i så fall ett överenskommet pris och all form av vidare prutning på plats är rent ut sagt oförskämt.

Men vill man sälja något så får man nog tåla lite tokdårar också, annars får man gå till en handlare istället.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Regel nummer 1, man prutar på plats.

Normalt sett håller jag med. Sedan finns det ju de som har riktiga fantasipriser med. Har någon ett speciellt (fint eller ovanligt) objekt som står långt bort och priset är satt lite väääl högt känns det ju rimligt att försöka diskutera fram ett vettigt pris innan man reser.

Dock så är det ju bara att handla i så fall när man är på plats, förutsatt att man inte missletts avseende skick eller liknande.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sådär är det att sälja saker på blocket. Snart kommer "Eeeey! Sista priset brushan!" och de som vänligt erbjuder sig att frigöra dig från det hemska objektet för en spottstyver. (De lägger fram det som om de gör dig en tjänst.)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag sålde en ny mobil som kostade fem papp med skal, skärmskydd, trådlös laddare och kablar etc.
Totalkostnad runt 7000.
Första svaret: du får 1500.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har man en annons på Blocket så får man väldigt ofta kontakt med en underlig skara människor.
De är inte läskunniga.
De har ingen skam i kroppen.
Och de allra flesta har inga pengar.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Sålde precis min Kawasaki på blocket.
Tyckte att jag hade fått med det mesta i annonsen, det började med att en kille började maila mig, i början verkade han seriös, han hade först fått pruta lite. Vi kom överens om priset, sen efter en stund så ville han pruta ytterligare lite till (helt utan anledning) :dummer
Han hade mailat mig över 70ggr om det mest korkade frågorna ni kan tänka er, är det coolt ljud? är det du som äger hojen? Är det lätt att byta backspeglar? Står hojen på din adress? vad jobbar du med? kan jag få den ännu billigare om jag hämtar den imorgon? osv osv. Jag höll på att kräkas, ville inte be han dra åt helvete men det var nära! Det var förstå gången jag råkade ut för en sån människa via blocket.
Det var en vidrig upplevelse!
Vill även tillägga att vissa människor är vidriga under vintertid när dom bjuder på motorcyklar. Dom tror att bara för att det inte är säsong så ska det vara halva priset på hojen.
Behöver jag säga att jag sålde hojen till en annan?
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Pruta på plats.Jag brukar förhandla ett pris innan man åker.Har ju hänt att man kommit fram å "pärlan" är en rishög.Om nu prylen är som dom säger så får dom pengarna eller så åker jag hem.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Om ni vill ha riktigt kul, testa att sälja en bil under 10.000:-. Det är då man inser att Sverige är två parallella samhällen som sällan möts...
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Om ni vill ha riktigt kul, testa att sälja en bil under 10.000:-. Det är då man inser att Sverige är två parallella samhällen som sällan möts...

Det har jsg gjort fast hjälpe en vän aldrig mer säger jag. Under dom 5 min jag pratade kom det ca 30 samtal jätte jobbigt undviker sådana billiga annonser de ringer som tokar. Sen skriver man ej bes ej skatt osv. Så kommer det är den bes skattat men då LÄS annonsen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
De som prutar på telefon får ett raskt avslutat samtal. Man kan inte seriöst bjuda på ett objekt man inte sett. Sist jag köpte en bil ställde jag tydligen relevanta frågor för säljaren hade satt ett galet pris på bilen och fick högre bud än mitt (när jag var på plats), men tyckte jag skulle få den för utsatt pris eftersom jag inte bara pratade smörja.
"Skönt att sälja till nån som begriper nåt"

Bilar för under 10 kkr kör man till skroten. Det är det värt att slippa ha med idioter att göra.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om ni vill ha riktigt kul, testa att sälja en bil under 10.000:-. Det är då man inser att Sverige är två parallella samhällen som sällan möts...

Jag har gjort det ganska ofta. Själva knepet är att se det som en mörk slapstick-komedi om mänsklighetens förfall, så kan man iaf skratta åt det hela. :hihi
Och använd burner-kontaktmetoder.

Men, det kan vara ganska roande sålänge man inte tar det på allvar.

Den mest skambudade saken jag sålt var en 4-dagarsbiljett till en festival som jag inte kunde åka på pga omständigheter. De var gott och väl slutsålda sedan ett par månader, men snäll som jag är så lade jag upp den för inköpspris + blocketavgift. Herrejävlarns vad skambud det drösade in första minuterna.
Risiga bilar kommer inte i närheten kan jag säga.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Och använd burner-kontaktmetoder.

Vi går mot ett allt hårdare samhällsklimat...

giphy.gif
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Sålde en bil under 10k, kom en med tåg från Göteborg till Örebro och trodde att det skulle gå att pruta på plats, till under halva utsatta priset. Han var mindre glad när jag åkte och han hade kommit med sista tåget till Göteborg för kvällen :rofl

Dyr prutning...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag satte ut en av pojkarnas krm 65cc på blocket.. Ny kolv ny koppling o ny cdi. 7000 bara för att bli av med den snabbt.

100 personer ringde garanterat o prutade. 1 var vettig o ville ha bilder o fick även en kort video snutt när grabben körde. Vi kom överens om 6000 då var allt klart.


Talade om att nu är priset färdigprutat så pruta inte när ni kommer för då får du åka utan ktm,en.

Killen kommer o har 20 mil enkel väg. Första han gör är du får 5000!! Stängde garage porten o gick in, dom stog 10 minuter o väntade innan dom åkte 20 mil hem utan hoj:))
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Då får dom helt enkelt leta vidare, orkar man inte titta på objektet så blir man utan, det är min regel i alla fall.

Funkar bara om hojen finns i närheten men står den längre bort så prutar jag på telefon och köper den för det priset om skicket stämmer med beskrivningen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top