Utdraget försäkringsärende?

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Råkade lägga ned min hoj i slutet av säsongen och lämnade in den till den stora mcfirman utav de 2 som finns i min stad i september. Efter mycket om och men då jag fått ligga på själv och ringa och medla mellan försäkringsbolag och firma får jag till slut beslut om att den ska lagas, detta blev inte klart föränn i november då försäkringsbolaget sa att de väntar på prislapp från firma och firman sa att de väntar beslut hos försäkringsbolag. Nåväl..

Det som ska göras är att all plast ska bytas, och nya strålkastare då lite var sprucket där med.

Nu 4 månader, de har tagit bort kåpor och monterat en tank och så har den stått i några veckor nu men här verkar det ha stannat igen..

Hur lång tid ska ett sånt här ärende ta? Är jag gnällig med rätta? :3freak
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Företaget har förmodligen inte jättebråttom låter det som, det är ju off-season. Kanske väntar dom på delar som kommer långt ifrån. Har du pratat med dom och vad säger dom i så fall?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vinterhalvåret lever de i rätt stor utsträcking på att göra reparationer, och de antar väl att du inte ska hojen på ett par månader så de har antagligen inte jättebråttom. Kan ju som sagt vara att de väntar på leverans av delar med. När jag hade min SX inne på reparation mitt under högsäsong (april/maj) så fick de inte med alla delarna till avgasören, så det drog ut på det en hel del för att få de delarna med. :gnissla
Garanterat inte samma verkstad dock. :hihi
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Det är troligtvis en god idé att ligga på verkstan lite lagom och kanske svänga förbi med en chokladask eller liknande. Försäkringsjobb är sällan en guldgruva för verkstäderna och det skadar inte att var "top of mind".
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Det är troligtvis en god idé att ligga på verkstan lite lagom och kanske svänga förbi med en chokladask eller liknande. Försäkringsjobb är sällan en guldgruva för verkstäderna och det skadar inte att var "top of mind".

Är du allvarlig? Ska han åka dit med en chokladask och lämna över? Fy fan vilken cringe det skulle bli.
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Är du allvarlig? Ska han åka dit med en chokladask och lämna över? Fy fan vilken cringe det skulle bli.

Japp, jag är allvarlig. Antingen drar han en genomskinlig lögn om att "jag hade en över" eller så säger han som det är är: "Jag vet att ni har mycket att göra men jag vill ha min hoj klar så fort som möjligt och så bra som möjligt. Hoppas att ni gillar choklad för det är det enda muta jag har råd med."

Funkar varje gång.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Japp, jag är allvarlig. Antingen drar han en genomskinlig lögn om att "jag hade en över" eller så säger han som det är är: "Jag vet att ni har mycket att göra men jag vill ha min hoj klar så fort som möjligt och så bra som möjligt. Hoppas att ni gillar choklad för det är det enda muta jag har råd med."

Funkar varje gång.

Japp, eller kaffebröd.

Vispgrädde är förövrigt världens bästa smörjmedel. ...mellan människor, för att få saker gjorda.
Testify!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top