Jarla Trafikskola

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag tog mitt körkort där okt 16 och är väl egentligen nöjd.

Jag gick dit, öppnade plånboken och två månader senare hade jag mitt körkort, visst någon lektion för mycket kanske. Men i och med att jag körde upp 6 okt så ville jag vara 100% på att jag skulle klara det, eller iallafall vara så förberedd som möjligt.

Min uppfattning är att lärarna är väldigt duktiga med lång erfaranhet. Bra parkeringsmöjlighet om man kommer med bil. Jag tog gårdslektioner för manöverdelen och sen intensiv för trafiken.
 

OlaN

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2018
Ort
Solna
Hoj
2017, Kawasaki Z800
Jag är också väldigt nöjd. Första lektionen i sluter på April och fick kortet nu igår. Jag misslyckades med första uppkörningen (helt mitt eget fel) och dom lyckades fixa en ny uppkörning veckan efter. Bra support och jag har nog övningskört med alla lärare dom har. De olika lärarna har olika profil och man passar väl bättre och sämre med dom, men jag tycker att jag fått bra hjälp av alla, och även dom jag inte matchat så bra med har hjälp mig framåt mot kortet med nån kommentar eller nån insikt som jag inte lyckats få av dom andra lärarna.

Visst, man kan såklart få mc-kort mycket billigare om det är det viktiga, men jag fick kortet på 2,5 månader inklusive missad uppkörning.

Håller dock med om deras kläder. Men jag köpte eget halvvägs så jag kör med egna kläder. Måste ju köpa eget när jag är klar iaf, varför inte köpa det lite tidigare.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top