Video Gatförare vs. rejsputte på bana

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hyfsad skillnad på fart, spårval och typ allt annat. :D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
lite svårt att förstå skillnaden , då man inte vet vilken typ av gatförare det är.. 20 bast & ny på hoj ?


jag är också gatförare, men det skiljer ca 4 sek på mig & en rejsputte på knutstorp
i filmen skiljer det 21 sek på en bana som är 4,7 km lång, verkar som om killen sover på hojen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
lite svårt att förstå skillnaden , då man inte vet vilken typ av gatförare det är.. 20 bast & ny på hoj ?


jag är också gatförare, men det skiljer ca 4 sek på mig & en rejsputte på knutstorp
i filmen skiljer det 21 sek på en bana som är 4,7 km lång, verkar som om killen sover på hojen

Han ser ut att ha jobbat på hojtidingar sedan 99, med ett uppehåll för annat grafikjobb ivf...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
lite svårt att förstå skillnaden , då man inte vet vilken typ av gatförare det är.. 20 bast & ny på hoj ?


jag är också gatförare, men det skiljer ca 4 sek på mig & en rejsputte på knutstorp
i filmen skiljer det 21 sek på en bana som är 4,7 km lång, verkar som om killen sover på hojen

Åker du 1.04 på knudan?

Anderstorp är 4,1km och en förare av mästerskappsklass åker en standard litercykel på 1.36 ungefär. 1,56 är ingen tid att skämmas för som gatåkare.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Åker du 1.04 på knudan?

Anderstorp är 4,1km och en förare av mästerskappsklass åker en standard litercykel på 1.36 ungefär. 1,56 är ingen tid att skämmas för som gatåkare.


känner MÅNGA "rejsputtar" men ingen som kör 1 min blankt på knudan, så nä.

de flesta jag känner som kör & även tävlar för den delen ligger runt 1,03 - 1,04
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
På en så lång bana kan det skilja den tiden på en sämre "raceputte" från en långsammare klass till en elitförare. Jag skulle tro att du antingen är en jäkligt snabb gatförare, eller också är inte raceputten du nämner elit direkt?

lite svårt att förstå skillnaden , då man inte vet vilken typ av gatförare det är.. 20 bast & ny på hoj ?


jag är också gatförare, men det skiljer ca 4 sek på mig & en rejsputte på knutstorp
i filmen skiljer det 21 sek på en bana som är 4,7 km lång, verkar som om killen sover på hojen
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Ja, prova hålla snubben till högers fart och spårval när Leffe sopgubbe vinglar ut på vägen och tappar några välluktande överraskningar från sin volvo. :crash

- - - Updated - - -



Föga förvånande?

Volvo 740?:zpy:zpy:zpy
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Tänkte mer på en sånhära:

volvo__fm7_garbage_truck_2000_1_lgw.jpg


Men, ja, 740's finns ju också att ducka för på landsbyggden.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
lite svårt att förstå skillnaden , då man inte vet vilken typ av gatförare det är.. 20 bast & ny på hoj ?


jag är också gatförare, men det skiljer ca 4 sek på mig & en rejsputte på knutstorp
i filmen skiljer det 21 sek på en bana som är 4,7 km lång, verkar som om killen sover på hojen

Najs att kunna köra 1.03 på Knutstorp...
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Åker du 1.04 på knudan?

Anderstorp är 4,1km och en förare av mästerskappsklass åker en standard litercykel på 1.36 ungefär. 1,56 är ingen tid att skämmas för som gatåkare.

Fan vad gött, 1.53,2 efter första gången på Anderstorp med någon bandag i bagaget är alltså riktigt bra? Trodde det var "standard".
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är jättesnabbast.

Bara jag får åka först!

Oljespill får teh uinn! :yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fan vad gött, 1.53,2 efter första gången på Anderstorp med någon bandag i bagaget är alltså riktigt bra? Trodde det var "standard".

Är nog jäkligt individuellt, körde 1.50 med min original r6 första gången jag var där men känner flera som inte var under 2min i början, handlar ju till stor del hur bankaraktären passar en själv i början när man kör.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top