5 år sedan man körde hoj.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fiiifan. Tänk att intresset för hojåka skulle försvinna... min första skabbiga zx6r, sedan r6 och r1 gathoj som blev banhoj. Man var ju nästan besatt av sporthojar!

Vilka minnen... första knäskrapet på Gotland Ring o de soliga dagarna med hojen på landsvägen. När jag 2008 tog ledigt från jobbet 4 jan för att hinna hem innan solen gick ner så jag kunde åka en gata upp o ner med r6:an i typ 2 plusgrader hehe. Även tis kvällträningen på Anderstorp med öppna grupper med Fiver ger ju gåshud bara man tänker på det!

Liksom många andra sitter man nu med två små busfrön på 4år samt 3mån med endast skinnstället kvar...

Tror i nuläget inte suget för hoj kommer tillbaka, men man ska aldrig säga aldrig...

Jaja, var tvungen att deppa lite över detta o göra ett inlägg på gamle gode sporthoj.com
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Whhazz?
Vänta lite här nu va?

Sitter med en 4åring och en 6mån blöjvätare. Det är då ingen förklaring eller ursäkt, alldeles så.
Men varför försvann suget?

Slutat ligga med? För nu är liksom det gjort typ :7peta:rodnar

Köp en ny hoj, som får skinnet att fladdra i ren eufori bara den startas upp.

Seriöst, vissa är olika men för böfvelen, hojåkat är ju det som gör att man överlever vardagarna ju..

Du är medveten om att du försöker bedra dig själv va? Ja, det är ett stadie som kallas förnekelse. Finns mycket forskning kring det..

"får gåshud bara jag tänker på det". And that says it!
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Iom att du vill förmedla att du inte har nåt hojsug så tror jag nog allt att det är precis det du har:7peta

Åk och tjöp nu!
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Haha två roliga inlägg så märker man att man saknat sporthoj.com med! :)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Tänkte skriva köp en HD, men jag vill fan inte ens ha kvar min HD...

Vill någon köpa en HD? :gnissla

Jag saknar snabba hojar, som så fort man startar upp den så hör man att det är kraft i paketet. :kär
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Börja bläddra i hojkataloger och välj ut vad du ska ha. Kidzen flyttar snart hemifrån.:hej
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hoj suget finns alltid mer eller mindre...
Har man små barn, eller massa på jobbet, eller andra ursäktande förklaringar att tiden inte finns.... Då ljuger man för sig själv, speciellt om man får gåshud av bara tänka på upplevelsen vissa turer.... Eller är det frugan som tycker att man inte ska köra farlig hoj när man blivit familje far...
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Min svåger blev hojrädd ganska omgående efter att han fick sin dotter, det är 7 årsedan nu.
Fast han körde med livet som insats varje gång, så det var väl någon överlevnadsinstinkt som kicka in..:lol

Känner du igen det Kurt?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Allting har sin tid. Körde inte på ett antal (många) år, hade helt enkelt inte tiden .
Kompisar ville låna ut hojar till höger och vänster, men jag vägrade kategorisk, jag visste att jag skulle fastna i igen likt en heroinist .
När jag kände att jag hade mer tid igen så provade jag en kompis hoj, -tre veckor senare hade jag köpt en hoj :banana.

Man slutar inte att åka hoj, -man gör bara ett uppehåll :tummenupp
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Min svåger blev hojrädd ganska omgående efter att han fick sin dotter, det är 7 årsedan nu.
Fast han körde med livet som insats varje gång, så det var väl någon överlevnadsinstinkt som kicka in..:lol

Känner du igen det Kurt?

Visst är det så! Om det var riskfritt så skulle jag ha en hoj i nuläget.

Rasta varvstoppet på bana hade varit gött o närmast en comeback om så blir fallet. Men fasen vad jobbigt om man bara skulle bryta nåt ben. Rodda med ungarna o företaget... hu...

Fast gatåka har jag också funderat på nu när man såg sin dåvarande drömhoj för småpengar idag. En matrix-modell röd 998 i garaget att lura runt på vid fint väder...

Det är ju bara dumt att avstå pågrund av risk, man kan bli påkörd imorgon vid ett övergångställe men samtidigt ligger det i bakhuvet o gnager...
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Klart Du skall börja åka hoj igen. :7peta
Jag höll upp i många år, men sen blev suget för stort. Började med en glidare ( H-D Fat Boy :confused:) fortsatte sedan med att köpa på mig ett gäng tvåtaktare :krama, fortsatte sedan med en MT-07 för att slutligen ( äntligen efter alla år ) köpa mig en riktig värstingsporthoj.:gnissla En Yamaha R1M! Och detta vid en ålder av 55år! :3freak Började köra bana - sååå jäkla härligt! :Bugar

MC är livet! :fyllisar:banana
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
1. Köp en hoj
2. Lämna fru och barn hemma
3. Ut och åk
4. Skyll på att du inte kan svara i telefon för att du inte hör att det ringer
5. Ha en jäkligt go sommar
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ha ha.. Sitter som du med familj o barn men köpte mig en R1 2016. Älskar att ha möjlighet att kunna ta en tur eller anmäla sig till bandagar som kommer passande till fint väder.
Glöm inte att livet rullar på och man blir inte yngre, ta det lite vackert ute i trafiken och kör med insidan så får man hoppas att inget allvarligt händer.
Inte fel att kunna ta en öl med sig ut i garaget och bara putsa lite.. underbart.

/Danne
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Ha ha.. Sitter som du med familj o barn men köpte mig en R1 2016. Älskar att ha möjlighet att kunna ta en tur eller anmäla sig till bandagar som kommer passande till fint väder.
Glöm inte att livet rullar på och man blir inte yngre, ta det lite vackert ute i trafiken och kör med insidan så får man hoppas att inget allvarligt händer.
Inte fel att kunna ta en öl med sig ut i garaget och bara putsa lite.. underbart.

/Danne

Fint sagt där
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Risken är ju större att nån tjackpundare frontar med en när man fiser till jobbet i sin familjecontainer. Näförsatan, kör innan artrosen knäcker dig.
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Själv sålde jag min r1 köpte mig en z800 sugomi, men 100mil så va det inte kul längre. det blev en cbr 1000rr skön känsla går inte beskriva.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Håller med Danne där.

Kör med insidan av skallen, sluta chansa in i kurvor och tänk på att ungarna vill ha hem pappa efter varje tur. Det kommer inte gå lika fort på vägen, men det är väl ok.

Samt, som du säger. Vill du gasa fullt så åk till banan!
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Var med om en Golf som gjorde en vänstersväng framför oss på E4, polaren körde och jag satt bakpå ,han blev aldrig samma kille efter 6 veckors medvetslöshet. Jag lade av och höll upp i 18år. Lånade en båge 2001 och insåg att det var det jag saknat och som jag delvis upplevde när jag åkte nerför. många mil har det blivit sedan dess...:banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top