Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33
    Medlem Kurt-Olssons avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Vällingflaska och bokföring

5 år sedan man körde hoj.

Fiiifan. Tänk att intresset för hojåka skulle försvinna... min första skabbiga zx6r, sedan r6 och r1 gathoj som blev banhoj. Man var ju nästan besatt av sporthojar!

Vilka minnen... första knäskrapet på Gotland Ring o de soliga dagarna med hojen på landsvägen. När jag 2008 tog ledigt från jobbet 4 jan för att hinna hem innan solen gick ner så jag kunde åka en gata upp o ner med r6:an i typ 2 plusgrader hehe. Även tis kvällträningen på Anderstorp med öppna grupper med Fiver ger ju gåshud bara man tänker på det!

Liksom många andra sitter man nu med två små busfrön på 4år samt 3mån med endast skinnstället kvar...

Tror i nuläget inte suget för hoj kommer tillbaka, men man ska aldrig säga aldrig...

Jaja, var tvungen att deppa lite över detta o göra ett inlägg på gamle gode sporthoj.com
    Bokade bandagar 2014

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Whhazz?
    Vänta lite här nu va?

Sitter med en 4åring och en 6mån blöjvätare. Det är då ingen förklaring eller ursäkt, alldeles så.
    Men varför försvann suget?

Slutat ligga med? För nu är liksom det gjort typ

Köp en ny hoj, som får skinnet att fladdra i ren eufori bara den startas upp.

Seriöst, vissa är olika men för böfvelen, hojåkat är ju det som gör att man överlever vardagarna ju..

Du är medveten om att du försöker bedra dig själv va? Ja, det är ett stadie som kallas förnekelse. Finns mycket forskning kring det..

"får gåshud bara jag tänker på det". And that says it!
    Senast redigerat av FettSnok den 2017-01-24 klockan 20:40.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Iom att du vill förmedla att du inte har nåt hojsug så tror jag nog allt att det är precis det du har

Åk och tjöp nu!
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Haha två roliga inlägg så märker man att man saknat sporthoj.com med!

Fifan Jóhnny Balles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    Skrot
    Tänkte skriva köp en HD, men jag vill fan inte ens ha kvar min HD...

Vill någon köpa en HD?

Jag saknar snabba hojar, som så fort man startar upp den så hör man att det är kraft i paketet.
    Norrlänningar, under 30 grader är inte varmt.

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Jóhnny Balle Visa inlägg
    Tänkte skriva köp en HD, men jag vill fan inte ens ha kvar min HD...

Vill någon köpa en HD?

Jag saknar snabba hojar, som så fort man startar upp den så hör man att det är kraft i paketet.
    Ja för kraft i paketet har man då rakt inte av att lägga hjälmen på hyllan :vinkuk

Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Börja bläddra i hojkataloger och välj ut vad du ska ha. Kidzen flyttar snart hemifrån.

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Hoj suget finns alltid mer eller mindre...
    Har man små barn, eller massa på jobbet, eller andra ursäktande förklaringar att tiden inte finns.... Då ljuger man för sig själv, speciellt om man får gåshud av bara tänka på upplevelsen vissa turer.... Eller är det frugan som tycker att man inte ska köra farlig hoj när man blivit familje far...

RR på sommaren, MX/Enduro resten av året RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    En Japan, en Österrikare & en Spanjorska
    Min svåger blev hojrädd ganska omgående efter att han fick sin dotter, det är 7 årsedan nu.
    Fast han körde med livet som insats varje gång, så det var väl någon överlevnadsinstinkt som kicka in..

Känner du igen det Kurt?
    Anterior:

Triumph Street Triple R 2010
    Kawasaki Z750 2010

Praesens:

Honda VTR1000
    KTM 520 EXC
    GasGas EC 250 Racing

? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20
    Allting har sin tid. Körde inte på ett antal (många) år, hade helt enkelt inte tiden .
    Kompisar ville låna ut hojar till höger och vänster, men jag vägrade kategorisk, jag visste att jag skulle fastna i igen likt en heroinist .
    När jag kände att jag hade mer tid igen så provade jag en kompis hoj, -tre veckor senare hade jag köpt en hoj .

Man slutar inte att åka hoj, -man gör bara ett uppehåll

Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av RookieM Visa inlägg
    Min svåger blev hojrädd ganska omgående efter att han fick sin dotter, det är 7 årsedan nu.
    Fast han körde med livet som insats varje gång, så det var väl någon överlevnadsinstinkt som kicka in..

Känner du igen det Kurt?
    Visst är det så! Om det var riskfritt så skulle jag ha en hoj i nuläget.

Rasta varvstoppet på bana hade varit gött o närmast en comeback om så blir fallet. Men fasen vad jobbigt om man bara skulle bryta nåt ben. Rodda med ungarna o företaget... hu...

Fast gatåka har jag också funderat på nu när man såg sin dåvarande drömhoj för småpengar idag. En matrix-modell röd 998 i garaget att lura runt på vid fint väder...

Det är ju bara dumt att avstå pågrund av risk, man kan bli påkörd imorgon vid ett övergångställe men samtidigt ligger det i bakhuvet o gnager...
    Bokade bandagar 2014

nu med skägg men ännu utan väst & bumse roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    12 dl njurpaj -20
    Blogginlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Kurt-Olsson Visa inlägg
    Visst är det så! Om det var riskfritt så skulle jag ha en hoj i nuläget...
    Visst...

https://www.sporthoj.com/forum/showt...=1#post1923049

Förstår jag det rätt ligger Du för närvarande någonstans mellan Misstag 3 och 4. Men Du är alltid välkommen tillbaka
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...

Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Klart Du skall börja åka hoj igen.
    Jag höll upp i många år, men sen blev suget för stort. Började med en glidare ( H-D Fat Boy ) fortsatte sedan med att köpa på mig ett gäng tvåtaktare , fortsatte sedan med en MT-07 för att slutligen ( äntligen efter alla år ) köpa mig en riktig värstingsporthoj. En Yamaha R1M! Och detta vid en ålder av 55år! Började köra bana - sååå jäkla härligt!

MC är livet!

Stolt dalmas, Stolt Moring
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    Z900 ABS -18 Acra
    1. Köp en hoj
    2. Lämna fru och barn hemma
    3. Ut och åk
    4. Skyll på att du inte kan svara i telefon för att du inte hör att det ringer
    5. Ha en jäkligt go sommar

Medlem i PickenOutlaws Dannes avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
    Ha ha.. Sitter som du med familj o barn men köpte mig en R1 2016. Älskar att ha möjlighet att kunna ta en tur eller anmäla sig till bandagar som kommer passande till fint väder.
    Glöm inte att livet rullar på och man blir inte yngre, ta det lite vackert ute i trafiken och kör med insidan så får man hoppas att inget allvarligt händer.
    Inte fel att kunna ta en öl med sig ut i garaget och bara putsa lite.. underbart.

/Danne
    Medlem i PickenOutlaws

YouTube

Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Hoj
    r1 2003
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Ha ha.. Sitter som du med familj o barn men köpte mig en R1 2016. Älskar att ha möjlighet att kunna ta en tur eller anmäla sig till bandagar som kommer passande till fint väder.
    Glöm inte att livet rullar på och man blir inte yngre, ta det lite vackert ute i trafiken och kör med insidan så får man hoppas att inget allvarligt händer.
    Inte fel att kunna ta en öl med sig ut i garaget och bara putsa lite.. underbart.

/Danne
    Fint sagt där

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Risken är ju större att nån tjackpundare frontar med en när man fiser till jobbet i sin familjecontainer. Näförsatan, kör innan artrosen knäcker dig.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Hoj
    r1 2003
    Själv sålde jag min r1 köpte mig en z800 sugomi, men 100mil så va det inte kul längre. det blev en cbr 1000rr skön känsla går inte beskriva.

RR på sommaren, MX/Enduro resten av året RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    En Japan, en Österrikare & en Spanjorska
    Håller med Danne där.

Kör med insidan av skallen, sluta chansa in i kurvor och tänk på att ungarna vill ha hem pappa efter varje tur. Det kommer inte gå lika fort på vägen, men det är väl ok.

Samt, som du säger. Vill du gasa fullt så åk till banan!
    Anterior:

Triumph Street Triple R 2010
    Kawasaki Z750 2010

Praesens:

Honda VTR1000
    KTM 520 EXC
    GasGas EC 250 Racing

Village Idiots MC Wizzards avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
    Var med om en Golf som gjorde en vänstersväng framför oss på E4, polaren körde och jag satt bakpå ,han blev aldrig samma kille efter 6 veckors medvetslöshet. Jag lade av och höll upp i 18år. Lånade en båge 2001 och insåg att det var det jag saknat och som jag delvis upplevde när jag åkte nerför. många mil har det blivit sedan dess...
    /Wizz
    GSX-R 1100 -92
    GSX-R 1300 -14
    Village Idiots MC

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ironbutt har sträckan 200 mil på 24 timmar och kallas SS2000K För att få den godkänd krävs en SS1000 i grund sen tidigare. Rätt seg grej, grus är ju trevligare!

Portland
Vill du annonsera ovan? Klicka här