Handledare i Stockholm 2017?

FreppaK

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GS 1000 1979
Hej,

Såg att det inte fanns någon riktigt aktuell tråd om detta, så gör en ny!

Jag vill ta A-kort nu till våren och planerar därför att flitigt börja övningsköra, men skulle jättegärna få hjälp av en handledare som kan ställa upp på sin fritid och hjälpa mig. Jag har en egen MC, Suzuki GS 1000 -79, ombyggd i cafe racer-stuk.

Om mig:
Jag är 25 år, fyller 26 till våren. Bor på Kungsholmen i Stockholm, så fördelaktigt om du bor i Stockholms-området. Till vardags pluggar jag min sista termin på masterprogrammet i ekonomi vid Stockholms universitet, så jag styr ganska mycket över min egen tid vilket gör att jag oftast kan när du kan :) Har ingen egentlig erfarenhet av MC (bara en massa mil på moped i mina unga dagar). Jag har sen snart 8 år tillbaka B-körkort, jag har kört mycket, så trafikreglerna har jag bra koll på. Förstår dock att själva körningen skiljer sig mycket!

Om du är intresserad, skicka gärna ett PM eller ett sms (0762191477), så kan vi bestämma vidare angående ersättning och tider.

Tack på förhand, ser fram emot att höra av dig,
Fredrik
 

Sebmaizter

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2017
Ort
Kungsängen
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Kan lägga till mig själv i listan som söker handledare;

Personlig info:
- 25 år gammal (1992), bor i Kungsängen.
- Har egen hoj - KTM Superduke 990.
- Trot eller ej (med tanke på hojval), men är ganska lugn som person och har ingen vilja av att busköra i trafik! Därimot är hojen köpt med SMC:s "bankurser" i åtanke för framtiden :)
- Tänkte varva privat körning med körskola.
- Jobbar som pilot så har tyvärr ganska oregelbundna tider, men när jag är hemma så kan jag oftast 3-5 dagar i streck när som. Har minst 10 dagar ledigt i månaden.

Erfarenhet:
- Haft B-körkort i snart 7 år. 2 av dessa åren har jag kört runt i Italien vilket var väldigt lärorikt.
- Ytterst liten MC-erfarenhet, men skulle väl kalla mig ganska lättlärd. Har dock inget emot vare sig utmaningar eller att lägga ner extra tid och energi när det behövs!
- Har flugit flygplan i 8 år, varav 5 kommersiellt. Så har fått en hel del träning i risktänk, simultankapacitet och problemslösning. Nu vet jag inte hur mycket av det som går att applicera på MC-körning, men förhoppningsvis kanske det kan vara till min fördel :)

Behöver hjälp med:
- Fordonshantering/Manövrering och mängdträning. Trafikregler har jag rätt bra koll på, så är väl mest hur man applicerar det på mc-körning som är aktuellt.

Ersättning:
- Kan vi nog komma överrens om! Lunch+Bränsle och om det ska till även timtaxa om det lockar lite extra ;)

Vid intresse, kontakta mig gärna via mail i första hand (erikssonsebastian92@gmail.com) eller SMS (0723609050).

Tack på förhand,
Sebastian Eriksson
 

Pontus!

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Sverige
Hoj
2005 - Yamaha XT660X
Har själv inget att erbjuda här men det låter inte som att det ska vara något problem för dig! Hoppas allting löser sig!!
 

Magnus Östlund

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2017
Ort
Stuvsta
Hoj
Yamaha Virago XV1100
Hej!

Ytterligare en som letar handläggare! Kalla mig Mange, bor i Stuvsta och har en Virago XV1100 men tyvärr inget körkort ännu. Tänkte att det var en bra hoj att köra då den låter roligt, man sitter bekvämt och den har lagom med kraft (45kw).

Jag behöver en handledare för övningskörning. Har velat ta mc kortet länge men har skjutit upp det. Jag körde mycket moppe som 15 åring, försökte på lätt mc när jag var 16 år, men kuggade, försökte sen med mellanklassen när jag var 18 men kuggade igen, sen tog jag B-kortet vid 19 och la MC på hyllan. Suttit flera år och ändå drägglat på motorcyklar på blocket (och trikes) men nu tänkte jag att jag äntligen skulle ta tag i MC-kortet då jag nu är 34 år gammal och haft B-kortet i 15 år.

Skulle någon möjligtvis ha tid och lust att köra med mig? Antingen kan vi bara glida runt eller om du inte har någonting emot det så övar jag gärna bromsning och krypkörning med min egen MC. Körskolan kör med Yamaha FJ6 700cc men jag lär gärna känna min egen MC lite bättre, samt tar gärna emot alla tips och tricks som du kan erbjuda! Självklart kan jag gärna även sticka till med lite cash, besin och käl som tack för hjälpen!

Hör av dig om du har tid och lust antingen via PM eller telefon.

Mitt nummer är 073-960 55 22 och email Magnus.ostlund@qvalia.com.

Med vänlig hälsning,

Magnus Östlund
Häradsvägen 20,
141 39 Huddinge (Stuvsta)
073-960 55 220
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Hej!

Ytterligare en som letar handläggare! Kalla mig Mange, bor i Stuvsta och har en Virago XV1100 men tyvärr inget körkort ännu. Tänkte att det var en bra hoj att köra då den låter roligt, man sitter bekvämt och den har lagom med kraft (45kw).

Jag behöver en handledare för övningskörning. Har velat ta mc kortet länge men har skjutit upp det. Jag körde mycket moppe som 15 åring, försökte på lätt mc när jag var 16 år, men kuggade, försökte sen med mellanklassen när jag var 18 men kuggade igen, sen tog jag B-kortet vid 19 och la MC på hyllan. Suttit flera år och ändå drägglat på motorcyklar på blocket (och trikes) men nu tänkte jag att jag äntligen skulle ta tag i MC-kortet då jag nu är 34 år gammal och haft B-kortet i 15 år.

Skulle någon möjligtvis ha tid och lust att köra med mig? Antingen kan vi bara glida runt eller om du inte har någonting emot det så övar jag gärna bromsning och krypkörning med min egen MC. Körskolan kör med Yamaha FJ6 700cc men jag lär gärna känna min egen MC lite bättre, samt tar gärna emot alla tips och tricks som du kan erbjuda! Självklart kan jag gärna även sticka till med lite cash, besin och käl som tack för hjälpen!

Hör av dig om du har tid och lust antingen via PM eller telefon.

Mitt nummer är 073-960 55 22 och email Magnus.ostlund@qvalia.com.

Med vänlig hälsning,

Magnus Östlund
Häradsvägen 20,
141 39 Huddinge (Stuvsta)
073-960 55 220
En Virago är nog inte den bästa hojen för övningskörning skulle jag tro. Lång hjulbas och dessutom gissar jag att max styrutslag inte är det bästa. Prova leda hojen i en cirkel och mät diametern, och jämför med måtten på banorna som du måste klara av.

Ett litet tips bara, har ingen möjlighet att vara handledare.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Magnus Östlund

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2017
Ort
Stuvsta
Hoj
Yamaha Virago XV1100
Tack för tipset! Har insett det MWs lite övning jag också, så har bestämt att jag ska köra upp med körskolans Yamaha FJ6 700cc, men vore skönt att lära känna Virago lite bättre om någon vill glida runt i mjukt tempo.

Kan leva med lång svängradie men värst känns att det inte är nån ABS på -88 inte, och som du nämnde Init - lång hjulbas.

Alla tips uppskattade dock!
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top