Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 66
    Mobilis in mobil Hells avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15.

Victory motorcyklar klappar ihop.....

Har läst detta på många ställen nu så det verkar stämma.....

http://www.cyclenews.com/2017/01/art...ycles-closing/

Polaris lägger ner Victory-fabriken med omedelbar verkan....

"-Det är inte farten som dödar utan smällen......"

-"It´s not the fart, it´s the smell......"

:moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    höhö
    Inte särskilt förvånad, tyckte det var märkligt att Polaris höll liv i Indian och Victory samtidigt.
    huehue

Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Bentebent Visa inlägg
    Inte särskilt förvånad, tyckte det var märkligt att Polaris höll liv i Indian och Victory samtidigt.
    Jo och i det valet är det inte så svårt att förstå vilket märke som ryker.... Har personligen inte gillat Victory så värst. Indian, Ja. Men Victory har känts för mycket som en ful men mer modern Harley. Nu är nyheten uppe lite dolt på svenska agenturens websida också.

- - - Updated - - -

http://victorymotorcycles.se/

Tryck på "Viktigt meddelande".

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Den var oväntad och inte helt logisk...
    Först arbeta upp ett varumärke och sen döda det. Varför inte sälja det om man nu inte har kapacitet att förvalta det.

Lite som HD:s Buell nedläggning.
    Förvisso var det pga. att HD:s finansgren gick riktigt dåligt och de var nära KK om de inte kapade kostnader hårt.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hyperstrada
    Synd. Gillade victory, kunde se mig själv på en när jag blir gubbe på riktigt.

Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Förvisso var det pga. att HD:s finansgren gick riktigt dåligt och de var nära KK om de inte kapade kostnader hårt.
    Misstänker att det är samma orsak här. Och för att förbättra chanserna för Indian så lägger man hellre ner. Konkurrenter. Victory har väl aldrig gått med vinst heller i princip så man kan nog inte få tillräckligt betalt heller. Så istället för att någon annan ska fortsätta konkurrera med Indian så lägger man ner. Harley ligger fortfarande risigt till. Trots ökande försäljning generellt av motorcyklar både på europeiska och amerikanska marknaden minskar HD och haft röda siffror senaste åren. Man har sagt upp sina agenturer i Europa och kör egen central agentur i EU för att spara pengar så går man back. Risken finns att även Harley försvinner framöver. Återförsäljarna har i princip allihop helt nya hojar som är flera år gamla i lager som dom inte fått sålt. Så var det INTE för 15 år sedan. Så det ser inte så bra ut för HD heller. Försäljning av mindre hojar och Adv-hojar ökar fortfarande. Men glidare och med konkurrens från Japan gör läget svårt för Harley. Får se vad som händer där.

Medlem YipYips avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    2001 TDM 850
    Citat Ursprungligen postat av Hell Visa inlägg
    Misstänker att det är samma orsak här. Och för att förbättra chanserna för Indian så lägger man hellre ner. Konkurrenter. Victory har väl aldrig gått med vinst heller i princip så man kan nog inte få tillräckligt betalt heller. Så istället för att någon annan ska fortsätta konkurrera med Indian så lägger man ner. Harley ligger fortfarande risigt till. Trots ökande försäljning generellt av motorcyklar både på europeiska och amerikanska marknaden minskar HD och haft röda siffror senaste åren. Man har sagt upp sina agenturer i Europa och kör egen central agentur i EU för att spara pengar så går man back. Risken finns att även Harley försvinner framöver. Återförsäljarna har i princip allihop helt nya hojar som är flera år gamla i lager som dom inte fått sålt. Så var det INTE för 15 år sedan. Så det ser inte så bra ut för HD heller. Försäljning av mindre hojar och Adv-hojar ökar fortfarande. Men glidare och med konkurrens från Japan gör läget svårt för Harley. Får se vad som händer där.
    Dom kan ju börja med att sluta med fantasipriser på sina hojar. "Kronjuvelen" går på över 400 000 kr hos Probike. Dyraste nya fullutrustade BWM:n de har kostar 240 000. Nu kan jag inte dagspriset på krom men riktigt så dyrt är det väl inte va?

Många som vill ha "infotainmentsystem" och ska spendera nästan en halv miljon gör det nog hellre på ett bekvämare transportmedel än en HD.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Hell Visa inlägg
    Victory har gått med vinst, men tydligen så har det varit på dekis de senaste 4 åren, och Indian har istället varit på väg uppåt. Att ha en nedåtgående trend i en uppåtgående marknad är ofta ett dåligt tecken, så det kan nog ha varit ett företagstrategiskt korrekt val.
    Att Harley och Victory har det svårt kan ju bero på att hojarna som syns i dagens filmer ofta är andra hojar än glidare, och glidarna rent överlag har fått en gubb-stämpel iställlet för den där weekendwarrior-stämpeln som Harley så hårt arbetet för.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

Alltid retar det nån zoddris avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    BMW F650 -98
    Synd på Victory, tycker de gjorde rätt så snygga hojar.
    Men trenden just nu ligger väl inte alls för custom-maskiner utan mer "äventyrshojar".. Och Indian har ju en annan historia att luta sig tillbaka på så det är väl (i teorin) bättre att satsa på det.
    Citat Ursprungligen postat av ozeo
    den stora frågan är vem som kom på o borra i foppatoffeln :brynad

Träffar apex med slumpmässig precision Gearboxs avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Hoj
    ZX10R
    Blogginlägg
    29
    Klart dom lägger ner Victory, så länge ägarna bara körde rakt fram var det lugna puckar men en dag kom en av dom fram till en kurva.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Blå fågel med fläkthjul
    Äntligen!
    "Så mycket larv med traction control och sånt nuförtiden, på en riktig hoj så ska man veta att om man drar för hårt i rullen då dör man"

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    Citat Ursprungligen postat av Intense Visa inlägg
    Äntligen!
    Hur tänker du nu ?

Medlem
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Blå fågel med fläkthjul
    Citat Ursprungligen postat av CBR1 Visa inlägg
    Hur tänker du nu ?
    Jag gillar inte deras utseende om vi säger så.
    "Så mycket larv med traction control och sånt nuförtiden, på en riktig hoj så ska man veta att om man drar för hårt i rullen då dör man"

Medlem Loccones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    GSX-S 1000 F
    Var ute och körde som en idiot på skånska landsvägar häromsommaren, och mötte en sådan här:

Klicka på bilden för en större version

Namn:	vision.jpg
Visningar:	75
Storlek:	31,0 KB
Id:	435070

Det var som att få möte med Dödsstjärnan på motorvägen.

Höll på att stryka med.

Skönt att dom lagt ner.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    [QUOTE=Intense;6307590]Jag gillar inte deras utseende om vi säger så.[/QUOTE
    Så känner jag om ALLA customhojar ( broräcke )

Fifan Jóhnny Balles avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    Har gått och köpt amerikanskt gjutjärn
    Citat Ursprungligen postat av YipYip Visa inlägg
    Dom kan ju börja med att sluta med fantasipriser på sina hojar. "Kronjuvelen" går på över 400 000 kr hos Probike. Dyraste nya fullutrustade BWM:n de har kostar 240 000. Nu kan jag inte dagspriset på krom men riktigt så dyrt är det väl inte va?

Många som vill ha "infotainmentsystem" och ska spendera nästan en halv miljon gör det nog hellre på ett bekvämare transportmedel än en HD.
    Jag var och provkörde ett par Victory förra året.

På avstånd ser de okej ut, men när man får nyckeln i sin hand och nyckeln ser ut som en nyckel till ett billigt hänglås så börjar man redan där tveka.

Visst en nyckel är inte allt, men i en värld av keyless go osv. så förväntar man sig mer, man förväntar sig åtminstone en startspärr.

När man sen sätter sig på hojen och får klämma på reglagen så kommer nästa problem, reglagen ser ut som om de kommer ifrån ett överskottslager från 2001 till mopeder, plastic fantastic, helt utan kvalitetskänsla.

Det enda som var bra var bromsarna (för att vara glidare).
    Norrlänningar, under 30 grader är inte varmt.

Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Trisst!
    Även om jag inte är en fantast av glidare så är det ju inte skoj att ett märke försvinner.

Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Jag gillar inte deras utseende om vi säger så.
    Så pga det så är det bra att märket försvinner?? Snurrigt.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Blå fågel med fläkthjul
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Så pga det så är det bra att märket försvinner?? Snurrigt.
    Ja så man slipper se mer av eländet på vägarna, jag blev mäkta förvånad på förra mc-mässan när hela skinnfransklubben var som besatta av modellen Vision. Det var stor folksamling kring denna och den ser ju ta mig fan inte riktigt klok ut. Skulle hellre ha en 150cc Baotian än det där pisset.

Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Ja så man slipper se mer av eländet på vägarna, jag blev mäkta förvånad på förra mc-mässan när hela skinnfransklubben var som besatta av modellen Vision. Det var stor folksamling kring denna och den ser ju ta mig fan inte riktigt klok ut. Skulle hellre ha en 150cc Baotian än det där pisset.
    Kan vi inte bara låta folk ha olika tycke och smak så kan du åka omkring på din Baotian? Alltid tråkigt när ett hojmärke går i graven och inte heller jag skulle köpa en Victory men jag respekterar att andra har olika preferenser än mig.

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här