#22 MOZZ kör MotoGP i Qatar!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
#22 MOZZ kör MotoGP i Qatar!!!!

Ja, kanske inte själva GP, men i alla fall ett supportrace!!! Jag är anmäld till en 600 cup och de tävlingarna går under de fyra dagar som GP:t går, den 23-26 mars.:)
OCH, det roligaste av allt är att Peter Karlsson, som ordnar supporterresor till Isle of Man, jobbar på att ordna en supporter/MotoGP-resa till tävlingen. Så, om ni är intresserade av att se den coolaste MotoGP-premiären på bra länge, SAMT att heja på #22 MOZZ, reservera den 22-27 mars! Och boka inget eget, för snart kommer ett bra resepaket att dyka upp, vi ska bara få ett par saker bekräftade först.
TJOHO!!!!
#22 MOZZ
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Peter pratade förut att han eventuellt skulle fixa en resa till premiären.
Men jag tyckte då inte att det var värt att åka dit, för att se ett gäng mediokra förare masa runt på banan.:)
Men så kom informationen att världens bästa och enda #22 MOZZ of Arabia skulle köra, och då var det inget snack längre. JAG SKA MED:fakta:banana:banana:banana:banana.

Vilket perfekt tillfälle att gå runt i Mozztischa i dagarna 6:)
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Då är det klart alltså :tummenupp

Bara att få uppleva ett tvättäkta nattrace på Losail circuit.....Coolt.

Ska bli kul att se vad paketpriset för flyg, MotoGP-biljett och hotell kommer kosta, sedan är det bara att ansöka om ledighet på jobbet.
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Grymt!

Men jag vill inte tänka på vad familj och arbetgivare säger om att åka både på detta OCH Isle of Man. Särskilt som jag brukar deklarera mitt ointresse för att titta på andra som kör hoj.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag håller VERKLIGEN tummarna för att detta går i lås! Sitter och väntar på att få startbekräftelse...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Kunde jag "Gilla" på mobilen skulle jag det. Det kommer när jag kommer hem. Nu nöjer jag mig med att skriknynna Hyland. Som vanligt. Och förbanna det faktum att jobbschemat redan ligger. Som vanligt.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Kunde jag "Gilla" på mobilen skulle jag det. Det kommer när jag kommer hem. Nu nöjer jag mig med att skriknynna Hyland. Som vanligt. Och förbanna det faktum att jobbschemat redan ligger. Som vanligt.

Nja...

Sånt brukar gå att lösa :fakta
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Förstod att de riktiga, värsta förarna skulle anmäla sig sent så jag bokade resan för länge sen! :tummenupp :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grymt!

Men jag vill inte tänka på vad familj och arbetgivare säger om att åka både på detta OCH Isle of Man. Särskilt som jag brukar deklarera mitt ointresse för att titta på andra som kör hoj.

Du får väl säga att du åker för att titta på hojarna, inte de som kör dem.
IoM är ju det värsta som finns på allmän väg, så det är ju rent tekniskt intressant.
MotoGP är ju det värsta som finns, och tekniskt intressant bara för att.
Att nån kör hojarna är ju bara för att man ska få se hur tekniken funkar. :fakta :hihi
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
En kanske lite korkad fråga. Men vilken mc kör du på? Kommer du ner och lånar allt på plats?
Kul med en svensk super stjärna i moto GP ;)

PS/ blir det några nya tshirt iår?
 

925T

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dubai
Hoj
Gas Gas TxT 300
Mycket Roligt :)

Kommer att var på plats alla dagarna med Frun, Bor nästgårds så allt är redan bokat.
Var framme o hälsade när du var i Dubai senast.

//Niklas Ellström
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Depåpass vore ju kanon och ett hotell som serverar alkohol!

Har själv aldrig varit i Qatar - Men har varit ett par gånger i Dubai och Abu Dhabi och jag gissar att det ser ungefär likadant ut i Qatar. Alkohol serveras på de större hotellen, men restaurangerna är uppdelade i två zoner (ibland med ett skynke emellan) - På ena sidan serveras alkohol (där är turisterna) och på andra sidan skynket är det torrlagt....där är lokalbefolkningen (...och där är det tystare !)

Det är dock rätt dyrt. När vi var där senast (2014) kostade ett litet glas rödvin någonstans runt 80-120 kr (som exempel). Men å andra sidan är de större femstjärniga hotellen inte speciellt prisvärda på käket heller.

Det brukar också framgå när man bokar hotell om det har alkoholtillstånd, och om det inte har det så brukar man kunna få info om var dessa finns. Men stalltipset är som sagt de stora hotellen.

Jag ser nu fram emot ett schysst pris/upplägg på hela detta paketet - Vet inte än var min ekonomiska gräns går, men jag skulle kunna gissa på att en "limited edition" Mozz-tischa ingår i paketet.....och bara den är ju värd en 3-4 000 kr (eller hur) Prada, Hermés och Ralph Lauren kan ju slänga sig i väggen i sin brist på exklusivitet !!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Alltså... man kan säga mycket om kommunikation med folk i arabländerna... det är väldigt artiga till exempel!
Men inte snabba. OJ vad jag väntar på svar! FÅR JAG VARA MED ELLER????:mad::mad::mad:
Har skrivit flera gånger och fått svaret "We are working on the matter, and get back to you shortly!"

Vi har olika uppfattning om "shortly"!:gnissla
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
1.16,180

Om du skickar den siffran till dem tror jag på lite bättre förståelse för att man kan ha olika perspektiv gällande vad som är snabbt.

=)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om han menar att du gör den varvtiden runt Losail så kommer du att få en inbjudan från en annan klass...
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400

Det var bara mitt sätt att säga att en roadracingförare har annat tidsperspektiv än de som vänder pärmar. Enheten är tusendelar jämfört med dagar. Bara ett försök att skoja, som inte gick hem. Det var inte någon kritik eller så.

Jag hörde att du hade tagit pole och vunnit! Otroligt kul!

Att köra under en MotoGP-helg måste ju vara alldeles alldeles underbart. Du lever drömmen!

Hoppas att jag inte stoppade trådens framfart helt med de här klantiga inläggen utan att ni kan fortsätta som om ingenting hänt från och med nu. :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var bara mitt sätt att säga att en roadracingförare har annat tidsperspektiv än de som vänder pärmar. Enheten är tusendelar jämfört med dagar. Bara ett försök att skoja, som inte gick hem. Det var inte någon kritik eller så.

Jag hörde att du hade tagit pole och vunnit! Otroligt kul!

Att köra under en MotoGP-helg måste ju vara alldeles alldeles underbart. Du lever drömmen!

Hoppas att jag inte stoppade trådens framfart helt med de här klantiga inläggen utan att ni kan fortsätta som om ingenting hänt från och med nu. :)

Klantigt inägg??? Vadå??? Jag förstod bara inte!:)

Och det du säger om tusendelar är ju SÅÅÅÅÅ sant; var 28 tusendelar på rätt sida 58 strecket på Sviestad i höstas, och det var värt alla tusenlappar de tusendelarna kostat. Så, tusendelar ÄR viktigt!!!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top