Byta till CBR 650F?

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
är faktiskt sjukt sugen på en supersport! kan köpa en ny för 100 pga personalrabbat ( jobbar på vw som äger audi som äger ducati ) men jag köpte en ny er6n förra våren som jag sålde i september och köpte då en ny mt 09 som jag är jättenöjd med och känner att jag vill ha iaf en hel sommar! däremot kommer nog farsgubben köpa en så då kan man ju provköra lite under sommarn och ev köpa till -18 säsongen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Japp, är just det som är grejen. Men visst, sporttouringmarknaden <750cc är av naturliga skäl ganska nischad :gnissla

Undras varför egentligen, en snål maskin måste ju vara en rätt bra idé i en touringhoj. Däremot vill man väl ha en underkvadratisk maskin med mycket tugga-tugga ork kanske. :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undras varför egentligen, en snål maskin måste ju vara en rätt bra idé i en touringhoj. Däremot vill man väl ha en underkvadratisk maskin med mycket tugga-tugga ork kanske. :va

En 600cc med turboladd kanske? Recursion borde ju dyka upp nån gång. :gnissla
Men småmotorerna är inte så hemskt mycket snålare än literhojarna när man är ute och matar mil tycker jag. Min SX drar runt 0.6 när jag inte direkt snålkör, men inte kör hemskt inspirerat heller. 0.5 går det väl att få en 600cc att dra i motorvägsfart kanske?
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En 600cc med turboladd kanske? Recursion borde ju dyka upp nån gång. :gnissla
Men småmotorerna är inte så hemskt mycket snålare än literhojarna när man är ute och matar mil tycker jag. Min SX drar runt 0.6 när jag inte direkt snålkör, men inte kör hemskt inspirerat heller. 0.5 går det väl att få en 600cc att dra i motorvägsfart kanske?

Ingen aning faktiskt, aldrig haft en tjejhundra. :/
Däremot verkar ju stora tunga touringlook vara anklagade för att dricka och en del vaad jag hört, typ allehanda bmw och japs 1300'or och även vfr'er. Men igen, ingen personlig erfarenhet, bara vara jag hört. :/
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Inte ska du gå från en sport-1000cc till en 650cc som dessutum seeeg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Om alla köpte hoj efter vad dom faktiskt kan hantera, så hade vi inte haft många tusen-kubikare på vägarna :fakta
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Du får nog förklara mer om varför du vill byta för att få ett bra svar.

Tekniskt sett är ju 650F sämre på i princip allt, om man jämför med din nuvarande. Omodern framgaffel, stålram, mindre effekt, högre vikt och upprätt sittställning är det väl de dåliga egenskaper jag kommer på just nu.

Positivt kan vara den ekonomiska biten med bättre försäkringspremie och lägre slitage på däck eller andra saker som mer ergonomisk att skjutsa på och bättre att åka på längre semesterturer med.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top