Åka på bakhjulet

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Spinner oavsett kopplande ibland, och de är riktigt snuskigt när hojen spinner upp på sig bakhjulet och sen greppar när den är halvvägs upp till balanspunkten.. :näsblod :död


det brukar jag göra, perfekt sett att se om min pump fungerar, blodet brukar rusa rätt bra då
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Lite lätt motlut gör det så mycket enklare än tex försöka i nerförsbacke. Nu är jag bara en som klarar känguru-skutt...Men bra vridmoment och torr asfalt gör det enkelt att "få upp den":hihi
 
Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Har inte sett dig köra, men att det släpper bak indikerar att tyngdpunkt är för långt fram.

Raka armar o luta dig så långt bak det går, på 1an så borde det räcka o jucka lite på gasen för att känna hur den lättar fram.

Kvarstår problem, testa o sätta en fot på passagerarfotpinnen o ställ dig lite upp med röven så långt bak du kan.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Prova att smälla på ett regndäck för att köra med på dom kalla månaderna.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Hade problem med detta förr när jag dumpade kopplingen helt, då rycker det till i kedjan och spinner.

Viktiga är att du verkligen slirar på kopplingen och inte frikopplar och dumpar helt. Tvåfingersgrepp på kopplingen hjälper, dra in den precis vid dragläget/strax innan, gasa rikligt och släpp... funkar mycket bättre än att dra in kopplingen helt och sen dumpa... gjorde världens skillnad.
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Hade problem med detta förr när jag dumpade kopplingen helt, då rycker det till i kedjan och spinner.

Viktiga är att du verkligen slirar på kopplingen och inte frikopplar och dumpar helt. Tvåfingersgrepp på kopplingen hjälper, dra in den precis vid dragläget/strax innan, gasa rikligt och släpp... funkar mycket bättre än att dra in kopplingen helt och sen dumpa... gjorde världens skillnad.

Tackar det måste jag testa finns mycket att lära
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det gäller ha rätt däck för årstiden Från Performance Bikes aktuellt nummer just nu.
But my Michelin Pilot Road 4 may be the best. They steer very well, don't fell leaden or slow the bike's responses and they roll from side-to-side like sportier rubber. And the grip is astounding - the ZX-10R, like any other litre bike on track tires this time of year, was a wheelspinning nightmare before the swap.

Läst en annan artikel om KTM 1290. Bakhjulet bara spann. För wheelie fodrades det vid kallt ute (+5C) två 100metersrepor med spinnande bakhjul innan gummit var så varmt att det greppade tillräckligt för wheelie.

Vill du inte byta bakdäck så är det kanske inte bästa förutsättningarna just nu. :7peta

Men du får :tummenupp för du försöker ! :)
 
Last edited:

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Det gäller ha rätt däck för årstiden Från Performance Bikes aktuellt nummer just nu.


Läst en annan artikel om KTM 1290. Bakhjulet bara spann. För wheelie fodrades det vid kallt ute (+5C) två 100metersrepor med spinnande bakhjul innan gummit var så varmt att det greppade tillräckligt för wheelie.

Vill du inte byta bakdäck så är det kanske inte bästa förutsättningarna just nu. :7peta

Men du får :tummenupp för du försöker ! :)

Får Nog vänta till Våren när det blir lite varmare ute 10+ då ska det Nog gå bra
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top