KTM Freeride E-XC/E-SX/E-SM

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Varför händer inget i denna tråden? Vart hänger alla Freeride ägare? På fb?

Grymt rolig hoj med 3 mils räckvidd om man kör i 50-60 med full laddat batteri, men det sliter på batteriet, jag laddar max 80%. Hojen är grymt lätt o grymt rolig o köra, går att köra överallt med den, helt ljudlös i låga farter. Gäller smörja kedjan ofta om man vill att den skall räcka länge, bytte olja i planetväxlarna nyligen, enkelt o snabbt, kör med Lukoil 80w-90 mineral (GL-5).

Hade bara räckvidden varit det dubbla så tror jag att många fler hade köpt hojen.

Jag har hört att man kan köpa en laddare/adapter för att kunna ladda den på stan, där folk laddar sina elbilar. Någon som vet nåt mer om detta? Kan ej hitta en sån manick på nätet...

RIDE FREE - FREERIDE E:banana
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Jag kan eventuellt tänka mig att avyttra min. Axeln verkar inte bli så bra som jag hoppats sen min klotning. (Obs klotade inte på min freeride)
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag är sjukt sugen på en Freeride. Antingen nån av fyrtaktarna eller batterimodellen.

Första årsmodellerna börjar bli rätt billiga men batteritiden är liiite för lite för att det ska funka för mig.

Har letat som fan men hittar inga uppgifter om var man kan köpa ett nyare/bättre batteri annat än i ktm-shop där de kostar 49 kkr, dvs mer än vad man betalar för en beggad cykel ink allt.

Finns det billigare eller finns det folk som hackat och satt i större celler och annan BMS? Är inte främmande för DIY på el-området.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top