Beta C27S - Kan man leva utan den?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
För lite utrymme för pengarna, du kommer att bli galen på att fälla upp den och gräva i botten.

edit: för att inte tala om att lyfta in den i bilen när den är full.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
O det säger du först nu...

screenshot-2016-12-23-17-32-02-1-1.png
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ser ju hyfsat lagom ut att packa med sig en del av verktygen, typ det man kan klara sig på vid en vanlig bandag.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tycker det ser rangligt ut när man fäller ihop den. Som att de får lirka lite grann.

Ska testas i butik, det jag tror du ser är när sista/översta planet ska ner och de två undre inte längre fixerar fällfunktionen.. för att inte säga gångjärn =) Finns en tendens till det även när andra/mittenplanet ska upp.

Såhär; Båda sidorna av handtagen/rören fälls inåt = de kan alltså inte vingla varann utåt. Det som händer är att karln höjer/resp. sänker planen på sniskan och vinkeln gör att rören vinglar till inåt. Kan inte hända så mycket p.g.a. detta, sneseglar man för mycket kommer planet att låsa sig istället.

Med det sagt beror det naturligtvis på hur känsligt det är, videon kanske visar en betaprodukt (ha..ha) och slutprodukten är stadigare. Måste provcykla innan som sagt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Wait for it..

8oAM7.jpg


Kikdw.jpg


TPxqt.jpg

Var katten har jag lagt den?

YCfQq.jpg

Anfall!

7GjFL.jpg


vTGi.jpg

Riktigt nöjd! Visst, jag har bara torrkört den ännu men över förväntan faktiskt. Känns genomarbetad med bra materialval och god funktion. Stryktålig plast och tjockare plåt än man kanske kunnat tro med bra finish, bockade kanter o.s.v.. När den kollapsas ihop ligger planen stadigt på varann utan skrammel, detta till trots att de inte går ner i varann och snor förvaringsutrymme. I videon demonstreras formpassade inlägg för verktyg och känslan kunde bli att planen verkar plana men så är naturligtvis inte fallet, lådorna rymmer fullt tillräckligt.

Tankarna går åt att hårdtesta denna pjäs och använda den till det mesta:

Meka mc/bil, förmodligen det flitigaste användningsområdet så något plan med inlägg för specifik verktygsuppsättning men tror inte jag lyckas ninja till detta för alla plan så att jag blir nöjd.

Rekond, även om jag kanske inte rullar in den i tvätthallen vid just tvätt utan snarare polering och städning.

Bostadsbestyr och andra blånagelsaktiviteter, om inte annat för fler ursäkter att handla nya maskiner som passar vagnen ;) Duger nog som frukostvagn också, ge och ta ni vet.

Plus och minus? Det mesta är på plussidan som ni märker med god funktion, trevlig finish(även färg), bekväma handtag för både plan och lyft, rejäla låsfunktioner med bra tjong i och även nyckellås utan att behöva lirka det minsta. Fällbara handtagen/rören har ett trovärdigt motstånd så något rangel har det inte varit tal om ännu.

Men ge oss något minus nu då annars tror vi att du är italienare...

Ingen instruktionsbok/häfte vilket om inte annat skulle få det att kännas mindre Kina, medföljde dock sprängskiss för reservdelar samt märkningslappar med ID vid reklamation

När handtagen är nedfällda ligger inte rören helt i linje ovanpå varann som ni ser på andra bilden, ingen praktisk betydelse men skulle se bättre ut

Priset, nu handlade jag på rea och även om det skulle gå att pressa ytterligare så är en fysisk butik något som känns sunt för mig. Jämfört med tysken är denna billig och jag tycker Beta har gjort ett bättre jobb funktionsmässigt men det är ändå mycket stålars för en tom vagn

Att jag trots detta är nöjd bådar gott, imorrn lär jag inte få permission för att leka vidare men nästa år kanske :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
EVA-foam är bra, kollade runt en del på liggunderlag och dyl. på rulle men de är i regel för mjuka eller tunna. Testade att bygga landningsplatta till rc-heli för några år sen av pusselmatta med bra stuns i som låg o skräpa men dom bitarna är alldeles för små. Av en slump hitta jag dessa på gubbdagiset när jag googla runt lite på just EVA-foam:

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Sport/Traning/Traningsmatta-2000031674/

Angivna mått är som klippt o skuret för mig = två insatser per bit. Det jag inte räkna med dock är att den biten som gör det just till ett pussel är inräknat i måttet, även om setet innehåller dubbelt upp mot vad jag behöver just nu valde jag att spara pusseldelen på ena kortsidan. På så vis fick jag fortfarande ut två insatser per del och något att greppa i när insatsen ska upp. Jag kommer med andra ord ha två insatser per låda och för att bygga upp ytterligare stadga köpte ju skrivbordsunderlägg på Ikea (postorder, C/o och ombud naturligtvis):

http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/66703500/

Denna visa sig vara förvånansvärt mjuk men det fungera fint för ändamålet, smeta ihop dem med spraylim och kanske lika mycket label off i efterhand för att inte montera verktygen permanent...

Jo på tal om stadga för insatsen så har lådmakare nippran på fippla till kanter med överhäng, inåt, och/eller skruvar/popnitar vilket inte är optimalt för utbytbara insatser. Kombon med pusselkortsidan och det mjuka underlägget fungerar dock rackarns bra.

Enda frågetecknet är om limmet håller måttet, slitit ur o i denna ganska många ggr nu utan fail men om det blir ett kymmer så får det väl bli något montagelim från helvetet.. med flex.

20170106-185519-1-1.jpg

Stalltipset är att inte sätta underlägget kant i kant, fastnar det i överinhägnaden eller annat otyg kommer det naturligtvis släppa förr eller senare

20170106-194315-1.jpg


20170107-164633-1.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kom hem några väskor som jag tänkte planera in lite verktyg i och ha till wagon bl.a., ser ut att kunna bli bra:

7JHYT.jpg


pISfX.jpg


RjIF8.jpg


UvY0V.jpg


K7XRF.jpg


sY7Xa.jpg

Det är 4st 1150 och 2st 1200, planen var två orangea och två svarta 1150 men leverantören kunde inte få fram orangea längre. Visst går det att få fram på annat håll men de var inte i närheten prismässigt så det fick bli dom svarta kort o gott. Primära anledningen till olika färger är just att kunna hålla reda på vilken som innehåller vad, med lite tur o bra väder får jag tag på snäpplås och handtag så kan jag färgmatcha med dom istället.

1150 rymmer en liten maskin med batterier men tanken med dessa är att ha tillbehör i dom och återigen flera insatser, en för bits, en annan för borr o.s.v.. Kan även bli något kit för specifika arbeten med alla tillbehör på samma ställe, kul att organisera ibland =)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top