Tack jobbet för den fina julklappen

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Japp den var fin den!
Fick sparken idag.

Nåja nu får jag tummen ur och gör något kul istället. Jag var ändå klar på det här stället.
 

Smagatusk

Guest
Beklagar. Att få sparken dagarna innan jul visar bara på att man är en produkt redo att kasseras utan pardon när så behagar (förutsatt att du inte kört firmabilen full på arbetstid eller bara är varslad vilket många tror är att få sparken).

God Jul till dig i alla fall.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag har inte kört tjänstebilen full i diket i vilket fall.
Jag har bäst sälj och är en mönster anställd.

Men bolaget är i sjuk ekonomisk kris. Hur nu ett 1 miljard bolag kan hamna där?
All kontors personal har redan fått gå och nu kapar man även på sälj.

Att min kollega ligger med chefen gör inte mina aktier starkare, hon har dessutom 2år till i anställningsår mot mej så jag är torsk.

Frågar du mej så är dom borta från marknaden under 2017.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Beklagar. Att få sparken dagarna innan jul visar bara på att man är en produkt redo att kasseras utan pardon när så behagar (förutsatt att du inte kört firmabilen full på arbetstid eller bara är varslad vilket många tror är att få sparken).

God Jul till dig i alla fall.

Det är det jag sagt länge. En anställd i 2000talet är inte en tillgång eller en kunskapskälla. Hen (japp nu passar hen) är bara en produkt. En produkt som kan bytas ut precis om allt annat. Kunskap eller erfarenhet betyder 0 idag.
Mina 16år betyder visst noll.

Men jag är inte bitter, jag har garanterat ett nytt kneg innan vi diskuterat villkoren för min uppsägning.
Jag kommer äntligen få tummen ur att lämna detta bolag som jag är klar med.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är det jag sagt länge. En anställd i 2000talet är inte en tillgång eller en kunskapskälla. Hen (japp nu passar hen) är bara en produkt. En produkt som kan bytas ut precis om allt annat. Kunskap eller erfarenhet betyder 0 idag.
Mina 16år betyder visst noll.

Men jag är inte bitter, jag har garanterat ett nytt kneg innan vi diskuterat villkoren för min uppsägning.
Jag kommer äntligen få tummen ur att lämna detta bolag som jag är klar med.

Det är därför jag blev konsult. Av någon suspekt anledning så blev helt plötsligt min åsikt och mitt kunnande värt något. Dessutom slipper jag politiken, och får bara göra smörjobben. :banana
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag fick också sparken i julklapp för många år sedan, bästa som hänt, blev en behövlig vändning i livet :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är därför jag blev konsult. Av någon suspekt anledning så blev helt plötsligt min åsikt och mitt kunnande värt något. Dessutom slipper jag politiken, och får bara göra smörjobben. :banana
Samma här! Visst, det kan bitvis bli ett lite flyktigare yrkesliv med många småprojekt här och var (jag har iofs haft samma kund/roll i 4 år nu och skrev nyligen på för ett år till). Men det är jag som är produkten, säger man upp mig så slutar man också ha en inkomstkälla, jag är inte bara en utgift som man kan snåla in på, det är verkligen jag som genererar inkomsten.

Jag slutar hos min nuvarande arbetsgivare om 8 dagar, sen börjar jag hos en ny, fast kunden köpte mig därifrån istället, så det är ingen större skillnad i vardagen, "jag slutar idag, så tack för den här tiden, vi syns på måndag" :hihi
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Många säger ju att man byter jobb, men precis som Hoztic så var jag konsult för många år sedan. När vi (vi var två som jobbade med samma sak) sa upp oss för att börja hos ny arbetsgivare så ville först vår chef (han vi sa upp oss från) att vi skulle vara hemma under uppsägningstiden. Men kunden sa att jobbar inte vi så jobbar ingen annan heller, så vi satt kvar hos kunden. När uppsägningstiden gått ut och vi påbörjade nya anställningen så fortsatte vi sitta hos kunden med samma uppdrag. Vi bytte definitivt inte jobb den gången.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Så ja redan uppringd utav ett företag som vill ha mej.
Inte ens uppsagd i 24h och man får redan erbjudanden.

Kan bara bli bra det här.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Inga krav på att ligga med chefen där ?:hihi

Nä men med en kvinnlig topp pingla så kanske det kan vara en fördel!
Ska skriva det i min CV Ligger gärna med chefen om hon är snygg, då jag lärt mej att man får många fördelar med det.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag sa upp mig 5 dagar för jul för 2 år sedan... det bästa jag gjort.

har idag kollegor som får & ger respekt, samt att lönen e BETYDLIGT mycket bättre
 

Allan K

Medlem
Gick med
6 Apr 2013
Ort
Åland
Hoj
2012, Kawasaki Versys ABS
Jag sa upp mig den 28/11 och börjar snart på nytt jobb. Känns bra :)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Mmmm...Cream pie.....
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Någon som kan det där med arbetsrätt?

Jag har inte fått något nytt kneg. Har dock på G men inte klart.
Jag får 5månaders i uppsägningstid. Var 4 innan.
Men jag måste jobba nu hela tiden ut. Vi hade muntligt att jag skulle sluta den 31jan och nu ska jag jobba maj ut.
Jag får så klart söka jobb mm det där vanliga rätten att gå på intervju. Fixar jag nytt kneg så är det 1månad innan jag kan dra.
Fan allt är ändrat och ännu finns det inget papper på vad som gäller. Han kan rövknulla mej 10ggr till.
Hur får jag slut på skiten. Vad är min rätt. Någon som kan?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top