Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 3456789
Resultat 161 till 163 av 163

Ämne: Yamaha MT-10

  1. #161
    Rrrrr Micke65s avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Vendelsö
    Hoj
    Ktm Superduke 1290
    Inlägg
    2 092
    https://www.superbikeunlimited.com/e...race-ecu-flash

    Någon som gjort något liknande här ?
    Ktm Superduke 1290 r
    Aprilia Tuono V4R APRC -11 / Husqvarna Nuda 900
    Ducati Hypermotard 1100 evo-Sp -10
    KTM Superduke R 990 -07
    KTM Superduke 990 -06
    Honda VTR 1000 -04
    Yamaha XT 600 -90
    Yamaha TT 600 -86
    Yamaha DT 125 -81

  2. #162
    Rrrrr Micke65s avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Vendelsö
    Hoj
    Ktm Superduke 1290
    Inlägg
    2 092
    Citat Ursprungligen postat av 08an Visa inlägg
    På SP-modellen finns inte heller någon wheelie control!

    De förprogrammerade inställningarna ser ut så här:
    Körlägen PWR TCS Dämp
    A - Race 1 1 A-1
    B - Standard 2 2 A-1
    C - Långfärd 2 1 A-2
    D - Regn/halka 3 3 A-2
    Det går fint att gå in och göra egna ändringar i körlägen.
    Okay , har du kört bana eller pressat hojen mkt och använt egna settings och isåfall vilka ? Tänker på de manuella fjädrigsinställningarna .. fick spänna bakfjädringen lite pga understyrning vid std inställningen . Min vikt är runt 88kg utan gear.

    Skulle säga att det finns wheelie control i Tcs 2 läget ..inte nån jag märkt i tcs1
    Senast redigerat av Micke65 den 2019-07-13 klockan 06:50.
    Ktm Superduke 1290 r
    Aprilia Tuono V4R APRC -11 / Husqvarna Nuda 900
    Ducati Hypermotard 1100 evo-Sp -10
    KTM Superduke R 990 -07
    KTM Superduke 990 -06
    Honda VTR 1000 -04
    Yamaha XT 600 -90
    Yamaha TT 600 -86
    Yamaha DT 125 -81

  3. #163
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Skogen
    Hoj
    MT10 SP
    Inlägg
    176
    Visst, förspänningen får man ändra beroende på egen och eventuell passagerares vikt.

    TCS arbetar för att väggreppet skall var så bra som möjligt, läge 1 tillåter lite "sämre" väggrepp (mellan fram resp bakhjul) och reagerar inte lika snabbt som läge 2. Läge 3 tillåter knappt något "sämre" väggrepp alls och reagerar oerhört snabbt, säkert bra för hala vägar.
    Så visst går det att köra på bakhjulet i läge 2 men inte lika länge som i läge 1 ..

    Vill du köra långa sträckor på bakhjulet eller bränna bakdäck måste du koppla ur TCS.

    Har testat med olika inställningar för stötdämparna men kör mest på allmänna vägar och då funkar standardinställningarna fint tycker jag.
    A-1 är bra både för inspirerad och normal körning. A-2 är fint på transportsträckor typ motorväg med farthållare.

Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 3456789

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ingen fara, jag är i hjärtat en viddernas man. Jag har jobbat i Riksgränsen t.o.m Men nu sitter jag i en av Stockholms halvbättre förorter med en medioker villa [...]

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här