Yamaha MT-10

cAWPer

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Industristaden
Hoj
Yamaha MT-10
Beställde mitt link pipe på Ebay för 1200:- Värt att notera var att svetsarna såg dåliga ut. Men då köpte jag ju såklart inte akrapovics linkpipe eller liknande. Utan nått "hemmasnickrat" från nån mindre firma i Grekland :hihi Slutade med att jag tog med röret till jobbet och svetsade om skiten själv, behövdes väl säkert inte egentligen. Men svetsar man varje dag själv så blir man petig :fakta
Får min svarta MT-10 i slutet på April, får återkomma med före/efter video på röret om ingen annan hann före :)
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Sitter och undrar om jag gjorde rätt att byta ut fz1:an mot denna men jag tror det. Jag ville ha en busig hoj.

Klart du gjorde rätt!
mt-10 är en höjdarcykel vad jag förstått. Handlaren han sälja demohojen föra året men nu i vår ska jag testa!
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Tycke mig ha sett en MT-10 på Statoil(Circle K dårå) Stora Höga / Stenungsund igår
Någon som hänger här tro?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ta det lugnt med gasen när du svänger, lätt att få framhjulslyft och tappa styrförmågan.. Även på hyfsat låga varv. Sen stänger man av och då blir det störtdyk eftersom den är så nervös i chassit

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Ta det lugnt med gasen när du svänger, lätt att få framhjulslyft och tappa styrförmågan.. Även på hyfsat låga varv. Sen stänger man av och då blir det störtdyk eftersom den är så nervös i chassit

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Det där är tänkvärt, och en jäkligt bra anledning att ha traction control påslagen (om man inte är Rossi, och det är inte jag iaf)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Även i läge 3, max, så sticker framhjulet upp

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Tycker original burken ser rätt okej ut, är det mer värt att satsa på ett link pipe istället för ett slipon? Man sparar ju någon tusing på att bara köpa link pipe dessutom.

Eller kommer den låta förjävla högt, har sett att många skriver att dom låter riktigt högt då?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Men det låter tydligen för jävla högt och man tappar lite ork på mellanregister

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag ska iallafall byta fjädrar i gaffeln, de är rent för mjuka

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Kanske man satsar på ett sc project slipon istället då, dom verkar låta rätt gutt!
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Tänkte köpa quickshifter från lokal Yamaha ÅF, får som svar "Njaaaee du, det kan nog ta uppemot 6-7 veckor innan vi har den hos oss vettu!" Så nu åkte jag på att beställa en från inte mindre än Australien, leveransen? Ja det skulle ta mellan 1-2 veckor. :lol
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Sådär då kom quickshiftern från Australien, tog 1 vecka och 2 dagar, istället för 7 veckor från ÅF.
Kan verkligen rekommendera att köpa en, själva körningen blir så otroligt mycket roligare, väldigt lätt att montera också. Tipptopp grej!:tummenupp
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Sådär då kom quickshiftern från Australien, tog 1 vecka och 2 dagar, istället för 7 veckor från ÅF.
Kan verkligen rekommendera att köpa en, själva körningen blir så otroligt mycket roligare, väldigt lätt att montera också. Tipptopp grej!:tummenupp

Har du länk?
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jaha, då har man provkört MT-10:an. Vilken härlig hoj! Fantastiskt bottenvrid och härlig motor för landsvägskörning. Riktigt gôtt med farthållare också. Man satt riktigt bra på den. Fin körställning.
TCS var ju lite primitiv dock jmf med min R1:a. Kraftigt och brutalt ingrepp. Sen fick man passa sig med gasen i kurvorna. Framhjulet åker ju upp i luften hur lätt som helst, och då styr det dåligt......
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top