Filip Backlund Trackdays 2017 - Vi hjälper dig bli en bättre MC-förare!

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
bild-sida-1.2.jpg

Passa på! Vinn en fri Trackdays dag tillsammans med oss. Besök min (Filips) officiella Facebook sida för mer information!


Vi kan med stor glädje äntligen få presentera allting vi har jobbat på under sensommaren och hösten!

Sedan våra första Trackdays dagar 2009 så har mitt (Filips) mål alltid vart att skapa dagar för att utveckla och ge så mycket jag kan till dig som kund. Jag är idag så väldigt glad att nu få presentera 2017 års nyheter, där det bygger ytterligare på att ge mer till dig som kund, utveckla din körning, ge dig mer kunskap, och det har vi nu skapat!

Filip Backlund Trackdays 2017

Under Filip Backlund Trackdays har du som kund en möjlighet att förbättras som mc-förare. Vi har suttit ihop ett paket där du som kund får ta del av väldigt duktiga instruktörer, körutbildningar av Filip Backlund i körteknik, detta gemensamt med några av mc branschens starkaste företag inom sina områden, allt detta för att hjälpa dig som kund att utvecklas och få med dig mer kunskap efter din dag tillsammans med oss.

Partners som är involverade, (mer information om varje partners del kommer längre ner i texten.)

Öhlins - fjädring, tekniker
Dunlop - däcksupport, tekniker
DäckTeam Västerås - däcksupport
SONY Action Cam - action kameror för utveckling av din körning
Cordona Quickshifters - körutveckling
Lindstrands / Jofama - skyddutrustning
Motorrad - Sveriges MC-magasin Nr. 1
Funbike - erbjudanden
Grevens Racing Adventure - MC-resor i Europa på GP-banor

Filip Backlund Racing School i Sverige 2017 - 31-1/9. Reservera dessa datum, mer information kommer inom kort!


Kampanj, 10% rabatt om du bokar innan nyår


Datum 2017:
15/6: Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen
6-7/7: Mantorp Park
4-6/8: Anderstorp Raceway
31-1/9: Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen (Boka in dessa datum i era kalendrar, Filip Backlund Racing School, mer info kommer inom kort)



Grundpriser

1:a tillfället: 1300 kronor
2:a tillfället: 1250 kronor
3:e tillfället - framåt: 1200 kronor/dag
Rabatten ges när anmälan sker vid ett bokningstillfälle

Möjlighet finns nu att köpa presentkort, välj dagar och klicka på Nästa för att fylla i uppgifter om deltagaren och fyll i en separat e-postadress för personen som ska få presentkortet.


Instruktörer

Vi har idag instruktörer i samtliga av våra grupper, lugn, medel och snabb. Om du är ny på att köra bana och vill lära dig grunderna, till den mer erfarna tävlingsföraren.

Till 2017 har vi tagit in ytterligare en rad mycket erfarna och duktiga instruktörer. Vi kommer att lyfta in dessa instruktörer i grupperna medel samt snabb.


Tillägg


Box

Många väljer att stå i box under dagarna för att dels underlätta för väder och vind, men också för den ytterligare gemenskapen det skapar. Du som lägger till box står gemensamt med mellan 6-10st andra motorglada mc-förare i samma box. Där kan ni jämföra era tider, prata strunt, skapa nya relationer och vem vet, kanske nya arbetspartners.

SONY Action Cam

Vem vill inte kunna få med sig sin egen film från körningen. Genom vår partner SONY har du nu möjlighet att hyra din egen action cam under dagen och sedan få med dig filmen hem på en USB-sticka. Visa familj och vänner vad du har haft för dig, och hur otroligt fort det går där ute på banan. Släng upp filmen på din Facebook sida eller Youtube och visa ditt intresse för alla andra där ute! Eller varför inte nyttja filmen i ditt eget utvecklingssyfte. Under samtliga körning Filip själv kör så dokumenteras varje liten del, så även hans körning. Detta genom hjälp av SONY så filmas varje pass med action cams på motorcykeln, därefter kan Filip själv gå igenom passet med körlinjer runt banan.

BBQ

Sedan många år tillbaka så kör vi en gemensam BBQ under våra Trackdays tillfällen. Under samtliga dagar där vi har ett två dagar event eller fler så kör vi den gemensamma BBQ’n. Det är otroligt trevligt att få samlas och bara ha en bra stund, prata om allt från racing till mycket annat. Vi kör även normalt föreläsningar av Filip där han berättar om sin resa och alla dess olika äventyr han har varit med om, både gott och ont!

Medåkning med Filip Backlund

Ta med dig ett minne för livet! Du har nu möjlighet att få åka med en av Sveriges absolut bästa Roadracing förare. Under våra Trackdays evenemang så har du inte bara möjligheten att få lära av Filip i depån, du kan även slänga dig upp bakpå och bli skjutsad runt någon av dem banor vi besöker under året. Följ med under ett antal varv och dels få en fartupplevelse utöver det vanliga, men också se vilka spår Filip väljer ta runt banan, och ta med dig detta när du själv åker ut på nästa pass!

Transponder

Vill även du följa din egen utveckling eller enbart jämföra dina tider med polarna i depån, boka då upp dig på en transponder även du!



Partners som stöttar Filip Backlund Trackdays och som är aktiva under våra dagar är:

Dunlop däck – Dunlop är ett världsledande däck fabrikat. Under våra dagar har vi en tekniker från Dunlop med på samtliga dagar, där för att hjälpa dig med tekniska frågor, däckslitage men också föreläsning om däck och vad man ska tänka på.

Öhlins fjädring – Öhlins är det svenska företaget som har tagit hela Världen med storm och driver utvecklingen framåt konstant till nya höjder. Vi kan med stor glädje presentera att vi har tekniker med på samtliga av våra dagar från Öhlins, där för att hjälpa er med inställningar och hjälpa er att få ut maximalt av er körförmåga, samt göra motorcykeln lättare att köra runt banan. Öhlins kommer även att hålla föreläsningar om fjädring, detta för att ge er kunskap att bära med er efter er dag hos oss.


För anmälan och mer information besök vår Trackdays hemsida:

http://trackdays.filipbacklund.se/


Jag tillsammans med mitt team och partners ser verkligen fram emot det nya året!

Vi ses på banorna!

Mvh


Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 
Last edited:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Grymt!
Jag kommer på alla jag kan!
Det där med att få tips om fjädring låter grymt!
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
bild-sida-1.2.jpg

Announcement närmar sig!

Den 16/12-2016 la vi ut tävlingen om en kostnadsfri dag tillsammans med oss på FB Trackdays under 2017.

Onsdagen den 4/1-2017 klockan 20,00 Svensk tid, kommer vi att meddela vem den lyckliga vinnaren är.

Innan dess så ska vi alla hinna med att fira in det nya året, passa på att nyttja den 10% rabatt som ligger ute på vår Trackdays hemsida, som löper fram till och med den 31/12-2016, på samtliga dagar och tilläggsval.

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar jag er alla ett gott slut på 2016 och en fin start av 2017!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
bild-sida-1.2.jpg

ANNOUNCEMENT

Stort tack till samtliga som varit med och deltagit i vår tävling om en fri Trackdays dag tillsammans med oss på Filip Backlund Trackdays under 2017!

Närmare 35.000 personer har nåtts, 271 delningar och 192st kommentarer. Jag säger bara wow!

Jag kan med stor glädje presentera vår vinnare och personen i fråga heter Simon Alfredsson. Du, precis som många andra har genomfört dem tre elementen i form av gilla min (Filips) officiella Facebook sida, dela inlägget samt kommentera.

Simon, du la in en härlig och rolig kommentar vilket gjorde att vi i juryn drog just dig som vinnare!

Jag kommer att kontakta dig via Facebook här efter och du får själv välja vilken dag utav våra event under 2017 du vill komma och besöka oss på.

Tusen tack ännu en gång till samtliga som var med och deltog i tävlingen.

Dagarna går fort och nästa event som Filip Backlund Trackdays kommer att medverka på är den årliga MC-mässan, som 2017 går av stapeln mellan 26-29 januari i Stockholm på Älvsjö mässan.

Jag tillsammans med mitt team ser fram emot att få träffa så många av er där som möjligt!

Tills vidare önskar jag er en riktigt härlig start på det nya året.

Stora hälsningar,

Filip Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
MC-mässan kopiera.jpg

Hejsan alla Trackdays vänner!

Vi välkomnar 2017 med öppna armar och räknar ner dagarna för ytterligare ett år med fantastisk motorcykelåkning. När vinterkylan ligger oss som hårdast så saknar vi nog alla MC-åkandet som mest. Vi är redan snart i mitten av Januari och dagarna går fort, vi närmar oss med stormsteg den årliga MC-mässan, som är för många ett startskott för det kommande MC-året.

Filip Backlund Trackdays kommer att finnas på plats, men innan vi går in mer på detta så vill jag uppdatera er inför det kommande Trackdays/bandagsåret 2017.

Vi har fått lov att göra en förändring i vår Trackdays kalender för 2017, detta på grund av olika saker som vi inte har kunnat påverka själva.

Dem två event som är drabbade är Anderstorp helgen 28-30/7, samt Mantorp Park eventet i Augusti, 10-11/8. Dem personer som redan har bokat in sig under dessa två event har jag kontaktat både via telefon samt mail, om någon av er har bokat in er på något av dessa två event och inte blivit kontaktad, ta då gärna kontakt så kan vi gå igenom dem alternativa lösningar/möjligheter du som kund har i detta läge.

Den nya uppdaterade Trackdays kalendern ser ut som sådan.

Filip Backlund Trackdays datum 2017:
15/6 – Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen
6-7/7 – Mantorp Park
4-6/8 – Anderstorp Raceway
31-1/9 – Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen (Kombinerat Trackdays samt Racing School upplägg vid dessa dagar.)

Jag vill be om ursäkt ifall personer har börjat planera sina kalendrar inför det kommande MC-året och ifall detta har orsakat er problem. Förhoppningsvis är vi ute i så pass god tid att detta inte ska bli några problem för någon.

MC-Mässan 2017
Mellan 26-29/1 går den årliga Svenska MC-mässan, och detta året i Stockholm på Älvsjö mässan. Filip Backlund Trackdays kommer att finnas på plats och stå tillsammans med vår partner Dunlop i deras monter. Om ni tänkt besöka mässan, kom gärna förbi och säg hej. Vi kommer att ha en rad med erbjudanden vilket gör ert besök bara ännu roligare.

För mer information om MC-mässan besök:
http://mcmassan.se/

För mer information om Filip Backlund Trackdays besök:
http://trackdays.filipbacklund.se
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
MC-mässan kopiera.jpgbild sida 1.1.jpg

Vilka har planerat att besöka 2017 års MC-mässa i Stockholm nästa helg?

Nästa helg drar den Svenska MC-säsongen igång på allvar igen med den årliga MC-mässan. FB Trackdays kommer att finnas på plats tillsammans med våra partners och en monteryta hos Dunlop – om ni besöker mässan kom förbi och säg hej samt titta in alla våra exklusiva erbjudanden som rullar över mässdagarna.

Om du inte har möjlighet att besöka årets MC-mässa så håll utkik här på vår Facebook samt på vår Trackdays hemsida för dem exklusiva erbjudanden!

http://trackdays.filipbacklund.se/

Who have plan to visit the 2017 Swedish bike-show next week in Stockholm?

Next week the Swedish bike season really kicks off with the annual big bike-show, this year in Stockholm. FB Trackdays will be their alongside our partners and as well with a stand together with Dunlop - if you are visiting the show please come by, say hello and of course check out our special offers we are having over the bike show weekend for our Trackdays event for 2017.

If you can't visit the show then keep an eye open here on our Facebook and official Trackdays website for all the special offers that will be running!

http://trackdays.filipbacklund.se/

All the best,

Filip Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
14484582_977686999008405_2674686916370035204_n.jpg
10921633_10152808188754690_6411224865158194337_o.jpg
15094882_732420170266915_1531651266093051932_n.jpg
12646620_10153284617526717_8108959857348798175_o.jpg
IMG_2185.JPG

Har även ni tänkt besöka den svenska MC-mässan i helgen? Kom och besök våra olika partners som finns på plats med egna monterytor.

Goodyear Dunlop: A33:19
Jofama/Lindstrands/Halvarssons: A08:31
Motorrad: A08:33
Öhlins/Motospeed: A36:21
SVEMO (Svenska MC förbundet): A41:28
Anderstorp Racing Club: A15:44

Vi på Filip Backlund Trackdays kommer finnas med på plats med monteryta tillsammans med Goodyear Dunlop. Besöker ni mässan så kom gärna förbi och prata FB Trackdays, Racing School och mycket mer!


If you are visiting the Swedish bike show this coming weekend make sure to come over to say hello.

We at FB Trackdays will be standing together with our partner Goodyear Dunlop in their stand, come over and get to see all the exclusive deals that will be runing over the weekend!
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Februari erbjudande på DYMAG MC-fälgar!

332825-3794527-1653193.jpgBM3.jpgBM6.jpgBMW MOTORRAD . HAWK RACING.2.jpgDK_F0836.jpgJJ2_6158.jpgTK1_5136 (1).JPGTK5_4116.JPG

Under onsdagen den 1/2 kunde vi med stor glädje släppa den stora nyheten att jag (Filip) tillsammans med mitt team i Sverige kommer att ha agenturen för DYMAG special fälgar i Skandinavien.

DYMAG är idag världsledande inom fälgar till MC-marknaden där merparten av teamen på högsta nivån så som MotoGP, WSBK och BSB tävlar på deras hjul.

Deras två stora flaggskepp är CA5 (lätt kolfiber fälgar) samt deras UP7X (smidda aluminium).

DYMAG levererar sina fälgar kompletta, vilket menas med att samtliga lager, distanser, drevhubb, drev m.m. ingår i priset. Det som inte följer med är bromsskivor, däremot så kan vi lösa det också genom en partner.

DYMAGs kolfiber fälgar, CA5 ligger idag på en kostnad på 25,350:- ex moms för ett komplett set.

Deras smidda aluminium, UP7X ligger på 20,900:- ex moms för ett komplett set.

På detta så kommer vi i Februari månad köra en loop, kolfiber fälgarna lämnar vi 5% rabatt på och dem smidda aluminium lämnar vi 7,5% rabatt till och med den sista februari.

Det som säljer bäst från DYMAG är deras kolfiberfälgar då prislappen på dem gentemot konkurenter ligger riktigt bra, vet ingen av dem större tillverkarna som är ens i närheten av liknande prisklass.

För mer information samt priser så kan ni besöka vår hemsida på:

http://trackdays.filipbacklund.se/erbjudanden/produkter/


Tills vidare önskar jag er en fortsatt trevlig dag!

Mvh


Filip Backlund
Backlund Racing
mail: filip@backlundracing.se
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tack för MC-mässan erbjudande!

FB KNEE SLIDER 2.jpg

332825-3794527-1653193.jpg

bild sida 1.1.jpg

Den årliga MC-mässan kördes i år i Stockholm på Älvsjö mässan. Fyra dagar där dagarna totalt drog cirka 55,000 åskådare, vilket visar på att intresset för MC-branschen fortsätter uppåt.

För att tacka alla som besökte oss under MC-mässan och visade det stora intresset kring våra FB Trackdays och Racing School så kör vi erbjudande mellan 2-5/2.*

Vi ger 10% rabatt vid bokning SAMT, bokar man samtliga dagar vid ett och samma tillfälle så skickar vi ett par signade Filip Backlund knäpuckar, värde 300:- (+signaturen.)

http://trackdays.filipbacklund.se/


Vi kunde också med glädje släppa den stora nyheten att från och med 2017 kommer jag (Filip) tillsammans med mitt team i Sverige ha agenturen för DYMAG special fälgar i Skandinavien.*

DYMAG är idag världsledande inom specialfälgar till MC-marknaden där merparten av dem stora team runt om i världen så som MotoGP, WSBK, BSB och Isle of Man TT tävlar på deras olika fälgar.*

Är även ni intresserade av att framför allt höja prestandan*och få era motorcyklar att bli smidigare och mer lätthanterade*inför den kommande MC-säsongen, titta då in på vår Trackdays hemsida för mer information och priser.

Vi firar också detta med att genom hela Februari lämnar vi 5-7,5% rabatt på DYMAGs fälgsortiment. Vi lämnar 5% på deras storsäljare, CA5 (lätt kolfiber fälgar) samt 7,5% rabatt på deras UP7X (smidda aluminium.)

http://trackdays.filipbacklund.se/erbjudanden/produkter/


Tills vidare önskar jag er alla en trevlig tid.

Mvh



Filip Backlnd
& resten av Team Backlund
 
Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays 2017 – uppdatering och förtydligande angående FB Trackdays och Racingserie 2017

bild sida 1.1.jpg

Filip Backlund Trackdays Mantorp 20160603-5256.jpg

TD_vardebevis_FB_2016.jpg


Hejsan kära MC-vänner! Tittar vi ut genom fönstren denna torsdag 9e mars så kan man inte tro att det snart är dags för MC-åkning på våra banor runt om i Sverige. Men tiden går fort, har ni servat och bytt däck inför kommande säsong?

Jag lägger ut denna information nedan då jag har fått lite förfrågningar från kunder som undrat hur upplägg och tidsscheman kommer att se ut inför 2017 när det har pratas om att vi eventuellt skulle ha drivit en racing-serie vid sidan om våra normala Trackdays dagar.

För att förtydliga detta, under 2017 kommer vi INTE att köra någon tävlingsserie utan kommer att fortsätta driva våra Trackdays dagar för att ta hand om dig som kund, hjälpa dig att utvecklas både på och av banan och självklart att vi ska ha en otroligt rolig tid tillsammans. Ifjol tog vi fram ett nytt tidsschema för dagarna där du som kund fick 8x20 minuters pass per dag, ett upplägg vi tog fram för att ge dig som kund så maximalt med ban tid som vi kan ge. Ni är på våra dagar för att köra hoj, och det är det vi ska göra!

Som jag tidigare har nämnt så har vi utvecklat dagarna ytterligare till 2017 med att ta in nya partners, så som Öhlins med tekniker på våra dagar, utvecklat samarbete tillsammans med Dunlop, nytt samarbete tillsammans med Yamaha med flera.
Vi har också tagit in en rad med nya duktiga förarinstruktörer, både som kan ta hand om grupp men också instruktörer för individuell förarcoaching.

SAVE THE DATE
Vårt sista event på Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen mellan 31/8-1/9 kommer vi att för första gången någonsin i Sverige, köra Filip Backlund Racing School. Under 7 års tid har jag (Filip) kört min Racing School nere i Spanien tillsammans med Grevens Racing Adventure. Under alla dessa år så har efterfrågan från MC-kunder/förare i Sverige ökat mer och nu kör vi! 31/8-1/9 så har vi premiär med en renodlad Svensk Racing School för individuell förar utveckling.

Mer information samt upplägg kommer att läggas upp på hemsidan och marknadsföras via våra sociala media kanaler under Mars månad.

Tiden går fort men passa på att boka upp era 2017 års ban dagar tillsammans med oss på FB Trackdays redan nu! Vi har också möjlighet att skicka presentkort, så om du vill överraska din vän, partner eller kollega med att få besöka någon av våra dagar under 2017, klicka ut på vår hemsida där du kan finna all information.

Jag tackar för er tid och önskar er en fin tid fram till MC-säsongens start. Om ni har några som helst frågor eller funderingar så hör bara av er antingen via Facebook eller via mail till,
filip@backlundracing.se

http://trackdays.filipbacklund.se/

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 
Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays 2017 – vi hjälper dig bli en bättre MC-förare!

Partner announcement:
Öhlins Suspension är med som stor partner till Filip Backlund Trackdays 2017!

öhlins 2.jpgöhlins 4.jpg15259426_1274877909202374_5181508423274305635_o.jpg15235795_1274879345868897_3413965139527797759_o.jpg15235863_1274878669202298_3072585633392116093_o.jpgöhlins 1.jpg

Vi kan med stor glädje meddela att vi har inlett samarbete med det världsledande fjädrings bolaget Öhlins som ligger strax utanför Stockholm, Upplands Väsby.

I vår strävan efter att fortsätta ge våra kunder mer kunskap inom dem vitala områden som motorcykeln körning breder sig inom. Vi vet alla som åker motorcykel att fjädringen är en av dem delar som är absolut viktigast av allt. Vi kan alla vara ute på banan och köra för allt vad vi har, komma in efter 15 minuter, vara helt genomsvettiga och fortfarande inte slagit vår personbästa tid.

Genom samarbetet med Öhlins kommer vi nu ha en fjädrings tekniker på plats under utvalda dagar under 2017. Utöver att teknikern kommer att hjälpa er med era inställningar på motorcykelns fjädring, så kommer Öhlins även att hålla seminarium om just fjädring, detta med förhoppningen att ni som kund ska få åka hem från våra dagar med ytterligare kunskap och information som ni sedan kommer att ha nytta av för resten av er motorcykel tid.

Dem två datum som är klara för medverkande av Öhlins tekniker är under Mantorp Park, 6-7/7 samt vårt event på Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen mellan 31/8-1/9. Under våra två andra event på Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen 15/6 samt Anderstorp Raceway mellan 4-6/8 så jobbar vi på att få tekniker till dessa event också, mer information om detta kommer inom kort.

Passa på att boka upp er för era 2017 års bandagar via vår hemsida och samtidigt ta del av en rad fina erbjudanden så här inför er kommande MC-säsong.

https://www.ohlins.com/

http://trackdays.filipbacklund.se/


Till en fortsatt fin söndag och start på nästa vecka.

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays 2017

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg

Sedan starten av Filip Backlund Trackdays 2009 så har vi haft glädjen att fått ha en rad med marknadsledande partners involverade under våra dagar.

Dunlop däck är en av dem. Under 2017 så har vi inte enbart glädjen med att kunna erbjuda våra kunder rabatterade priser på deras däcksortiment. Vi har också glädjen att få ta del av deras kunskaper ännu mer.

Under utvalda dagar kommer vi att få ha en egen däck-tekniker på plats direkt från Dunlop Motorsport. Vid dessa tillfällen kommer Dunlops tekniker finnas på plats för att hjälpa er som kund med däckinformation, däckslitage men också hålla seminarium om däck och dess teknik bakom.

Vårt mål är att ni ska åka ifrån våra dagar med mer kunskap, som ni sedan kan bära med er för resten av er motorcykel tid.

Inför 2017 har Dunlop presenterat två nya däck, D212 GP Racer samt D212 GP Pro. Med dessa två nya däck i sortimentet så kommer deras konkurenter på marknaden få det tufft.

D212 GP Racer som är ett väl utvecklat ”Trackdays/race” däck har redan bevisat kunna prestera toppresultat i starka mästerskap. Under sista loppet av Franska mästerskapen så slog D212 GP Racer till med att vara 1a samt 2a på prispallen, och slog andra förare som åkte på konkurenters högsta race däck.

Jag själv (Filip) ser fram emot att få testa detta däck och pressa det till det yttersta runt våra Svenska race banor!

Mer information om D212 GP Racer kan ni finna på nedan länk:

http://news.goodyear.eu/images-and-...debut./s/e5a59aaf-ffc9-44e8-8218-6d4edf7754b8

https://www.dunlop.eu/sv_se/motorcycle/why-dunlop/motorsport.html

Har ni bokat upp er för årets häftigaste Trackdays dagar än? Om inte, besök vår hemsida för mer information, datum, vilka banor vi besöker och mycket mer.

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar jag er fortsatt fin söndag, i solskenet!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Vill även du vara en av dem första att få testköra Karlskoga Motorstadions, Gelleråsens nya bansträckning?

enkelbanskisskgamotorstadion2017justeradrtt_hemsida.jpg

Filip Backlund Trackdays 2017 närmar sig med stormsteg sitt första event för 2017. För att fira av det kommande MC-året så har vi valt att lägga vårt första event på just Karlskoga Motorstadion, detta för att ni som kund ska vara bland dem första MC-förarna att få testköra den nya bansträckningen samt den helt ny asfalterade banan.

Enligt ägaren av banan, Mike Luff, så är denna satsning på banan den största dem någonsin har gjort. Att investera och lägga ny asfalt och samtidigt uppdatera banan är att lägga i nästa växel och fortsätta förnya sig.

Vi ser fram emot att den 15e juni få besöka Karlskoga Motorstadion och avnjuta premiären av Filip Backlund Trackdays 2017.

Om Ni inte har bokat upp er plats ännu, besök då vår hemsida på trackdays.filipbacklund.se och boka en plats även du och få testköra Karlskogas nya bana bland dem första även du!

Mer information hittar ni på:

http://trackdays.filipbacklund.se/

Väl mött till en super vår!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
IMG_3662.JPG

Filip Backlund Trackdays - Senaste produkterna upp på vår hemsida!

Kitta upp dig inför MC-säsongen. Nu finns det totalt 150st set av FB Trackdays knäpuckar till försäljning via hemsidan, framtagna tillsammans med Jofama/Lindstrands.

Beställ dina via vår hemsida och få dem hemskickade direkt till dig.
Kostnaden är 299:-/set + frakt 25:-.

Passa på då det enbart finns 150st set.

http://trackdays.filipbacklund.se/produkt/knapuckar/

Ha en fortsatt fin söndag!

Mvh
Filip Backlund

-------

Filip Backlund Trackdays - Latest products up on our website!

Kit up your racing gear for the upcoming bike season with the special made FB Trackdays kneesliders, developed and made together with Jofama/Lindstrands.

Order your own ones through our website, limited edition with 150 sets for sale.
Cost is 29 gbp/set + delivery.

Action to be made, only 150 sets available.

http://trackdays.filipbacklund.se/produkt/knapuckar/

All the best everyone and have a great end of the weekend!

// Filip Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Trackdays2017_personal.jpg

Filip Backlund Trackdays – Meet the Team - Det är Vi som gör Din Trackday!

FB Trackdays jobbar ständigt med att förbättra sin plattform och erbjuda våra kunder så mycket kunskap och mervärden vi kan!

Med tolv stycken välutbildade instruktörer har vi möjligheten att ta er steg för steg vidare i er körning. Tillsammans med Filip Backlund själv i spetsen, så kör vi en ”Racing School” på samtliga av våra event.
Detta innebär att vi vid varje tillfälle har olika fokusområden inom körteknik, där vi emellan passen går gemensamt igenom dagens fokusområde. Tex. Karlskoga 15/6 så är fokusområde synen och spår val vid bankörning. Vi går då in på varför synen är så viktig som den är, varför ni som förare ska jobba med den samt hur ni på ett enkelt sätt kan göra detta under era pass på banan.

Efter era körpass går Filip tillsammans med sina instruktörer in och ger dig som kund feedback och fler tips på hur just du kan ta din körning vidare.

Besök vår hemsida där du kan finna mer information om våra duktiga instruktörer och hur ni kan boka upp ert nästa event tillsammans med oss på Filip Backlund Trackdays.

Kalender 2017:
15 juni – Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen
6-7 juli – Mantorp Park
4-6 augusti – Anderstorp Raceway
31/8-1/9 – Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar jag er en fin tid och trevlig helg i solskenet!

Mvh


Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
KarlskogaMotorstadion2.jpgmantorp 1.jpg

Filip Backlund Trackdays - 1.5 vecka återstår till premiär eventet 2017 - 15/6 på Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen!


Vill även du åka mycket hoj på din bankörning? Samtidigt som du har ett team som finns där runt dig för att hjälpa dig utvecklas, både på och utanför banan. Detta erbjuder vi Dig som kund!

Nedan kan ni finna tidsschema inför våra dagar för 2017, alternativt även gå ut på vår Trackdays hemsida där ni kan finna mer information inför er vistelse.

Är det Din första Trackdays dag, på vår hemsida har vi matnyttig information till dig om vad du som kund kan tänka på samt information om din kommande dag.

Anmälan och mer info: http://trackdays.filipbacklund.se/

Tidsschema 2017

Tider Filip Backlund Trackdays – 2017

Gruppering:
Snabb/Race = Röd
Medel = Gul
Lugn = Grön

Frukost för dem som bokat i cafeterian på banan
Öppettider är beroende på när restaurangen öppnar

07:30-08:30 Incheckning i boxarna på banan (det går att skriva in sig dagen innan mellan 17:30-19:00)

08:30 Genomgång av dagen samt presentation av personalen på banan + Välkomna (utanför box)

Möjlighet att åka bakpå Filip Backlund runt banan. Anmälan sker skriftligt på banan

Möjlighet till personlig coaching. Anmälan sker på banan/din eventdag.

09:00-09:20 Röd grupp
09:20-09:40 Gul grupp
09:40-10:00 Grön grupp

10:00-10:20 Röd grupp
10:20-10:40 Gul grupp = Filip pratar om körteknik i boxen for grupp Röd (15min)
10:40-11:00 Grön grupp = Filip pratar om körteknik i boxen for grupp Gul (15min)

11:00-11:20 Röd grupp = Filip pratar om körteknik i boxen for grupp Grön (15min)
11:20-11:40 Gul grupp
11:40-12:00 Grön grupp

12:00-12:20 Röd grupp
12:20-12:40 Gul grupp
12:40-13:00 Grön grupp

13:00-13:20 Röd grupp
13:20-13:40 Gul grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)
13:40-14:00 Grön grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)

14:00-14:20 Röd grupp
14:20-14:40 Gul grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)
14:40-15:00 Grön grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)

15:00-15:20 Röd grupp
15:20-15:40 Gul grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)
15:40-16:00 Grön grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)

16:00-16:20 Röd grupp
16:20-16:40 Gul grupp
16:40-17:00 Grön grupp


• Tänk på att inte gå ut och ladda 100% direkt, avåkningar drabbar i första hand egna testtiden.
• Var och en svarar för att eget fordon uppfyller reglementet varje gång banan beträds.
• Lunch avbrott bestämmer var och en – dvs. Vi har ingen fast tid då vi avbryter för lunch utan var och en beslutar sin tid under dagen.
• Ljudkrav 95db gäller under samtliga dagar - mätning sker och klarar man ej kraven så får man ej fortsätta körning då det drabbar banan och dess licens för körning.

Väl mött till trevliga dagar
Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays besöker Mantorp Park för event nummer två - 2017 mellan 6-7e juli!

bild sida 1.1.jpggrillning.jpg15235863_1274878669202298_3072585633392116093_o.jpg6.jpg


Den 15e juni drog det igång för fullt på Karlskoga Motorstadion, och nu närmar det sig igen. Mellan den 6-7e juli så besöker vi en av Sveriges absolut häftigaste racing banor - Mantorp Park.

Under två dagar ska vi tillsammans med våra gäster få köra mycket hoj, lära från mig (Filip Backlund) tillsammans med våra duktiga instruktörer, få ta del av kunskap, lärdom och hjälp från våra partners som är med och ger våra kunder det där lilla men ack så stora extra!

BBQ-kväll på torsdagen som levereras av "Vilda Köket" - besök deras Facebook sida eller Instagram, GRYMMA! Om ni redan är bokade för våra dagar på Mantorp men inte har bokat er BBQ ännu, hör gärna av er till mig via mail eller via Facebook. filip@backlundracing.se

Om du/ni tänkt tanken att komma och köra tillsammans med oss på Mantorp Park torsdag-fredag i nästa vecka, gå ut så snart ni kan boka er plats!

Platstillgång:
Snabb: 5st platser kvar
Medel: 5st platser kvar
Lugn: 14st platser kvar

http://trackdays.filipbacklund.se/

Senare i veckan kommer vi att lägga upp tidsscheman inför dagarna samt göra utskick till samtliga bokade med bra punkter inför dagarna.

Trevlig fortsättning på denna veckan, så hoppas jag att vi ses under nästa!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays - Vi närmar oss sommareventet på otroliga Mantorp Park!


bild sida 1.1.jpggrillning.jpgföreläsning.jpg


Det är med stor glädje jag skickar er detta mail, dert är äntligen dags för vårt sommarevent på Mantorp Park.

I detta mail finner ni allt från matnyttig information inför eventet på Mantorp Park, ni finner tidsschema inför dagarna samt en hel del annan info.

Några bra punkter att tänka på:

1. Inskrivningen öppnar redan på onsdagen från 17,30-19,00.

2. Ni som kommer dagen innan har möjlighet att rulla in era MC i box.

3. Ni som bokat boende, tänk på att ta med er egna lakan och handduk

4. Frukost serveras med en frukostbuffe på banans restaurang, den öppnar klockan 08,00.

Övrig bra information:

Som ny kund hos oss på Filip Backlund Trackdays så kan det vara bra för dig/er att veta att innan dagens körning drar igång så har vi en gemensam genomgång, som startar 08,30. På denna genomgång så går vi igenom den kommande dagen, flaggor och regler vid bankörning tillsammans med oss, vi presenterar hela teamet från FB Trackdays, visar Dig vägen in och ut på banan och vad man ska tänka på när man åker av banan, och hur man signalerar detta på ett bra och tydligt sätt.

Under dagen så kommer även jag (Filip Backlund) att prata körteknik, inför Karlskoga så har vi som fokusområde blicken och linjer runt banan.

Efter varje körpass har du som kund möjlighet att gå igenom körningen tillsammans med duktiga instruktörer som vi har i vardera grupp.

Nytt inför 2017 så har vi också möjlighet att erbjuda personlig coaching genom YTS - Yamaha Team Scandinavias tre topp förare, Christoffer Bergman (ex Supersport VM-förare), Daniel Falemo (2x Superbike SM-guldmedaljör) och Jari Tuovinen (ex SM och Spanska mästerkapen). Väldigt duktiga förare som finns med på plats för att hjälpa er att kunna utvecklas ännu mer.

Vi bjuder även våra kunder på väldigt mycket körning. Körningen startar 09,00 och avslutas 17,00. Vi kör rullande schema med tre grupper a 20min pass.

Vi har ingen lunch paus utan detta ansvarar var och en av er att ta när ni känner för detta. Ni besöker våra dagar för att få köra mycket hoj, och det löser vi genom detta upplägg.

Här nedan finner ni schemat för dagen:

Tidsschema 2017

Tider Filip Backlund Trackdays – 2017

Gruppering:
Snabb/Race = Röd
Medel = Gul
Lugn = Grön

Frukost för dem som bokat i cafeterian på banan
Öppettider är beroende på när restaurangen öppnar

07:30-08:30 Incheckning i boxarna på banan (det går att skriva in sig dagen innan mellan 17:30-19:00)

08:30 Genomgång av dagen samt presentation av personalen på banan + Välkomna (utanför box)

Möjlighet att åka bakpå Filip Backlund runt banan. Anmälan sker skriftligt på banan

Möjlighet till personlig coaching. Anmälan sker på banan/din eventdag.

09:00-09:20 Röd grupp
09:20-09:40 Gul grupp
09:40-10:00 Grön grupp

10:00-10:20 Röd grupp
10:20-10:40 Gul grupp = Filip pratar om körteknik i boxen for grupp Röd (15min)
10:40-11:00 Grön grupp = Filip pratar om körteknik i boxen for grupp Gul (15min)

11:00-11:20 Röd grupp = Filip pratar om körteknik i boxen for grupp Grön (15min)
11:20-11:40 Gul grupp
11:40-12:00 Grön grupp

12:00-12:20 Röd grupp
12:20-12:40 Gul grupp
12:40-13:00 Grön grupp

13:00-13:20 Röd grupp
13:20-13:40 Gul grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)
13:40-14:00 Grön grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)

14:00-14:20 Röd grupp
14:20-14:40 Gul grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)
14:40-15:00 Grön grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)

15:00-15:20 Röd grupp
15:20-15:40 Gul grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)
15:40-16:00 Grön grupp (Filip kör medåkning/instruktör på banan)

16:00-16:20 Röd grupp
16:20-16:40 Gul grupp
16:40-17:00 Grön grupp

• Tänk på att inte gå ut och ladda 100% direkt, avåkningar drabbar i första hand egna testtiden.
• Var och en svarar för att eget fordon uppfyller reglementet varje gång banan beträds.
• Lunch avbrott bestämmer var och en – dvs. Vi har ingen fast tid då vi avbryter för lunch utan var och en beslutar sin tid under dagen.
• Ljudkrav 95db gäller under samtliga dagar - mätning sker och klarar man ej kraven så får man ej fortsätta körning då det drabbar banan och dess licens för körning.

Anmälan och mer info kan ni finna på
http://trackdays.filipbacklund.se/


BBQ kväll på torsdagen den 6/7 - boka på plats!
Tillsammans med vår partner "Vilda Köket" kör vi återigen den årliga
BBQ kvällen. Vi är redan över 90 stycken bokade, har du inte bokat din plats ännu så gör det inget, gör det direkt på plats.

Väl mött till trevliga dagar! :)

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Ses i morgon Filip!
Ska bli grymt kul :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top