Triumph Bobber 2017

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Med aphänget. I mina ögon fantastiskt framkallande av ha-begär. (Inte kattskit med det lägre styret heller.)

Skulle vara ett fint komplement till 701an i garaget.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Den kan ju bli riktigt trevlig utklädd till en klassisk 50tals speed twin
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Någon som kört eller rent av äger en Bobber och kan ge ett utlåtande om denna cykel?
Har skapat ett grymt vill ha-begär hos mig men blir svårt att motivera en fjärde cykel i det redan trånga garaget...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
En åkpolare köpte en sprillans förra våren och han är lyrisk. Han har tidigare ägt hopers UJC (universal japanse customs) i massa år. Vridet från 1200'an med 270 graders vev är snarlik min VS1400 45-gradare men jag blir frånåkt när luften börjar streta emot runt 100 - på högsta växeln för båda.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Hej,

Jag har inte en bobber själv, men två av mina vänner har och jag har kört dem ganska mycket. Motorn är en riktig pärla, grymt bottendrag och snabb respons. Hojen svänger otroligt mycket bättre än man kan förvänta sig från hojtypen och det går att hålla mycket högt tempo med den. Lättkörd, charmig och go att köra.

På minussidan tycker jag att frambromsen (enkelskiva) är största svagheten, men även en något stum bakstötdämpare. Kan nämnas att tanken är ganska liten också så du kommer ca 20 mil mellan tankningar. Kan även nämnas att fotpinnarna tar i ganska tidigt men med bra tryck på bakhjulet i kurvorna kommer man ändå rätt långt ner.

Sammantaget är hojen otroligt trevlig att köra, de saker som anges som minus ovan är verkligen anmärkningar i marginalen snarare än stora problem. Numera finns även Bobber Black (inte kört) som har bättre frambromsar.

My two cents.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top