Egendesignat ställ från Spidi

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hej vänner,

Tänkte bara tipsa för de som inte har koll på det men hos Spidi kan man göra egna ställ, välja färger, lite tillbehör, välja mellan standardstorlek eller måttbeställt, samt välja mellan koskinn och känguru (370 euro extra).

Jag hade problem att hitta ett snyggt färgglatt ställ till min hoj så jag kollade runt lite och fastnade för Spidi. Servicen har varit riktigt bra och Giulia på Spidi i Italien har två gånger skickat ut skinnprover så jag får se färgerna irl och kolla mot hojen, dessutom har de gjort många andra saker som inte är standard för mig, t.ex. kan man bara välja vita eller svarta spidiloggor, men eftersom mitt ställ är vitt på sidan och vitt flextyg så fick jag loggorna i silver, snällt nog frågade hon om detta, annars hade jag inte tänkt på det för på hemsidan ser de vita loggorna nästan lite silver ut.

Standard kostar deras custom made-ställ 1362 euro, sen valde jag till armbågssliders för 67 euro extra, sen gjorde jag även ytterligare ändringar, dvs. mer än det som går att göra i deras konfigurator, det kostade 250 euro extra, men då lyckades jag tigga till mig en ryggplatta för 89 euro. Så totalt betalade jag 1674 euro.

Det fanns två olika sliders till armbågen och deras GP-version har utgått i svart/rött men ändå ska de försöka tillverka dessa endast för mig.

Bifogat finner ni min slutgiltiga version efter 38 mail och 3 telefonsamtal, dvs. det jag betalade 250 euro extra för, att göra om det svarta på baksidan till vitt och blått, samt att jag bifogar hur den såg ut innan.

Länk om ni vill prova leka själva, även loggor kan de sy dit.

http://custom.spidi.com/

FullSizeRender.jpg
Nice one.jpg

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gick inte att beställa dam än:död

Förvånar mig inte ! Var på Kanotcentrum här i Göteborg och spanade i tisdags för första gången in utbudet tillsammans med en kajakande vän.
http://www.kanotcentrum.se/

Det fanns torrdräkter för de som inte vill bli våta. Men bara för herrar !
Vi gissade att det är svårare sy åt damer.
Det är lättare dra en rak linje än en kurvig linje.

Har också träffat en dam som beställt ett måttsytt damställ för MC. Trots allt mätande, alla mått som skickades, så var skinnstället för stort när det kom.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Förvånar mig inte ! Var på Kanotcentrum här i Göteborg och spanade i tisdags för första gången in utbudet tillsammans med en kajakande vän.
http://www.kanotcentrum.se/

Det fanns torrdräkter för de som inte vill bli våta. Men bara för herrar !
Vi gissade att det är svårare sy åt damer.
Det är lättare dra en rak linje än en kurvig linje.

Har också träffat en dam som beställt ett måttsytt damställ för MC. Trots allt mätande, alla mått som skickades, så var skinnstället för stort när det kom.

När jag pratade med Spidi så nämnde de att det är väldigt få som inte varit helt nöjd med deras egendesignade ställ, de fyra gångerna det varit fel så har det varit storleken då folk mätt själva och även om det står vart man ska mäta så kan det såklart bli fel ändå.

Vill man köpa detta ska man nog välja standardstorlek som man först provat i butik. Inte kul att betala så mycket pengar för ett ställ som sen inte passar. :gnissla
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Fick hem stället idag efter nästan tre månaders väntan, mycket nöjd!

Uppdaterar även första inlägget med lite bilder på det. :tummenupp
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tur att jag ser snabb ut iallafall. Hittar ju knappt växelspaken med ställ och stövlar på. Men man vänjer väl sig. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top