Dt 125 Athena avgasrör på originalcylindern

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Enklast är väl att fråga säljaren , låter märkligt om man gör nåt som passar med bara egna grejer
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ingen aning om hur Athena cylindrar ser ut men jag har svårt tänka mig att den ska skilja så avsevärt att pipan inte funkar på en originalcylinder.

Dock ser jag i din egen länk att det finns Gianneli billigare än Athena och jag skulle köpa Giannelli före Athena alla dagar i veckan.
 

TTTriumph

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Ort
Linköping
Hoj
R1 -01, GSX-R 600 -01, Husaberg FE501 -95, Husaberg FE501 -00, Daytona 955i -99
Köpte Athenasystem när jag hade DT och det passade på originalcylinder. Dock var detta en 89:a, men systemet du länkar till ser väldigt likt ut.

Men som sagt, dra iväg ett meddelande till säljaren om du vill va helt säker:tummenupp

Lät förövrigt riktigt gött med det systemet:)
 

västervikarn

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2016
Ort
Västervik
Hoj
Yamaha dt125r -01
Jo man tycker ju att det borde passa, annars kanske det inte krävs så stora modifikationer för att få det bra.
Anledningen till att jag väljer athena före giannelli är den att effekten kommer vid 6500/rpm istället för 8500/rpm, känns mer användbart vid "normal" körning.

TTTriupmh - Var du nöjd med systemet förövrigt?

Liten nybörjarfråga men behöver man ett ebay konto för att beställa saker? eller räcker det med paypal?
 

TTTriumph

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Ort
Linköping
Hoj
R1 -01, GSX-R 600 -01, Husaberg FE501 -95, Husaberg FE501 -00, Daytona 955i -99
Jo man tycker ju att det borde passa, annars kanske det inte krävs så stora modifikationer för att få det bra.
Anledningen till att jag väljer athena före giannelli är den att effekten kommer vid 6500/rpm istället för 8500/rpm, känns mer användbart vid "normal" körning.

TTTriupmh - Var du nöjd med systemet förövrigt?

Liten nybörjarfråga men behöver man ett ebay konto för att beställa saker? eller räcker det med paypal?

Jag hade bara hojen ett par månader med athenasystemet innan jag sålde den. Hade inget att klaga på vad jag minns.

Jag beställde mitt från Wemoto.com (England).
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag minns när jag satte trimrör på min DT125 -89, vilken lycka, varvräknaren räckte inte till, tyckte den varvade som en cross:yoparty
 

västervikarn

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2016
Ort
Västervik
Hoj
Yamaha dt125r -01
Ville bara säga att jag mailade säljaren och han sa att den passar till original cylindern :tummenupp
Beställningen är gjord :banana
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top