#22 MOZZ goes east! Again!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kan inte hålla mig!!!!!!!!!! Jag MÅSTE hålla vintern stången och åker tillbaka till Bahrain och rejsar! Go bana, kul folk, varmt och skönt och denna gång, lite billigare hojar! Ska såklart inte krascha, men man vet ju aldrig. Avresa på torsdag, träning och kval på fredag och två race på lördag. Kör en Cup för nakenhojar, mest Honda Hornet tror jag. Ska bli sååååå kul. Har med trogne följeslagaren Jorpes, och det känns fint!. Lägger in lite bilder från förra gången.

TJO!!!!
#22 MOZZ
 

Bifogat

  • IMG_2463.jpg
    IMG_2463.jpg
    141.4 KB · Visningar: 249
  • IMG_1819.jpg
    IMG_1819.jpg
    636 KB · Visningar: 241
  • BSBK #12.jpg
    BSBK #12.jpg
    89.9 KB · Visningar: 207
  • IMG_1814.jpg
    IMG_1814.jpg
    421.4 KB · Visningar: 218
  • BSBK.jpg
    BSBK.jpg
    457.6 KB · Visningar: 228
  • Blixt Gordon.jpg
    Blixt Gordon.jpg
    123.7 KB · Visningar: 287
  • Shell.jpg
    Shell.jpg
    138.5 KB · Visningar: 271

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det låter som mycket billigare att krasha en sådan :D

Men allvarligt, vet du inte vad du skall köra för hoj ? :va Eller är det en överraskning...

Lycka till, ser fram emot rapporter.

Det ska vara en hoj som den på bilderna. Tror jag.:)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
:tungan

Haha "som alla vet så är 82 förgasarhästar ungefär som 260-270 fuel injected hästar" - Ja man kommer ju ihåg den tråden :hihi
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
"Mozz of Arabia"

Kan inte hålla mig!!!!!!!!!! Jag MÅSTE hålla vintern stången och åker tillbaka till Bahrain och rejsar! Go bana, kul folk, varmt och skönt och denna gång, lite billigare hojar! Ska såklart inte krascha, men man vet ju aldrig. Avresa på torsdag, träning och kval på fredag och två race på lördag. Kör en Cup för nakenhojar, mest Honda Hornet tror jag. Ska bli sååååå kul. Har med trogne följeslagaren Jorpes, och det känns fint!. Lägger in lite bilder från förra gången.

TJO!!!!
#22 MOZZ

Kan vi nu anse "Mozz of Arabia" som utrett? En gång för alla?
JA!

Fyll i följande: Skatteverket - Namnförvärv i utlandet
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
AAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Jag skrattar så jag kissar på min kollega! World class lesson learned! :rofl


(Fast jag noterade att FI-horsesarna blev fler i den engelska versionen än i den svenska. De stegrade sig från 260-270 till 300. Har det att göra med metric versus imperial?)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Lika bra att Mäster Achtung him self får förklara hur det ligger till - Mozzberg må vara snabb på banorna, men när det gäller teknik i allmänhet........och förgasarhästar i synnerhet, då måste man gå till kunskapskällan. Mozz har helt enkelt fel !. 82 hästar i en förgasar-Honda torde motsvara ca 100-105 insprutshästar då 150 förgasarhästar i en förgasarRetta motsvarar ca 200->220 insprutshästar (Sedan måste man också ta hänsyn till att effektkurvan är SPIKRAK och att chassi och andra komponenter på en R1 av -99 års modell är ljusår bättre än Rossis 2016 M1)

Anledningen till att man gick över till insprutade versioner var helt enkelt att förgasarversionerna blev så grymma att om man fortsatt.....ja då hade man fått förbjuda hojar helt och hållet. De hade helt enkelt blivit för bra, folk klarade inte av att hantera dessa monster. Yamahas R1 -99 var peaken av evolution helt enkelt !

Men.....Kanske dumt av mig att förklara !

Den som kan detta bäst, som vet hur det verkligen ligger till - Det är utan tvekan mannen, myten, legenden, den stora förgasargurun ACHTUNG.


https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257863-Lätt-motorcykel/page2

Han förklarar också hur rak och fin effektkurvan blir på en förgasarRetta -99, hur långt efter en Gixxer 1000 -07 egentligen är, och varför de inte brydde sig så mycket om att hålla bromsdetaljerna på högsta nivå (det är ju inte så viktigt med bra bromsar. !!!!)...... Priceless !!!


OBS - Redigerar och förtydligar.

Angående de grymma chassikomponenterna så gäller detta såklart enbart på en Yamaha. Honda spelar i en lägre liga oavsett om det är en insprutare eller förgasarversion.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lika bra att Mäster Achtung him self får förklara hur det ligger till - Mozzberg må vara snabb på banorna, men när det gäller teknik i allmänhet........och förgasarhästar i synnerhet, då måste man gå till kunskapskällan. Mozz har helt enkelt fel !. 82 hästar i en förgasar-Honda torde motsvara ca 100-105 insprutshästar då 150 förgasarhästar i en förgasarRetta motsvarar ca 200->220 insprutshästar (Sedan måste man också ta hänsyn till att effektkurvan är SPIKRAK och att chassi och andra komponenter på en R1 av -99 års modell är ljusår bättre än Rossis 2016 M1)

Anledningen till att man gick över till insprutade versioner var helt enkelt att förgasarversionerna blev så grymma att om man fortsatt.....ja då hade man fått förbjuda hojar helt och hållet. De hade helt enkelt blivit för bra, folk klarade inte av att hantera dessa monster. Yamahas R1 -99 var peaken av evolution helt enkelt !

Men.....Kanske dumt av mig att förklara !

Den som kan detta bäst, som vet hur det verkligen ligger till - Det är utan tvekan mannen, myten, legenden, den stora förgasargurun ACHTUNG.


https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257863-Lätt-motorcykel/page2

Han förklarar också hur rak och fin effektkurvan blir på en förgasarRetta -99, hur långt efter en Gixxer 1000 -07 egentligen är, och varför de inte brydde sig så mycket om att hålla bromsdetaljerna på högsta nivå (det är ju inte så viktigt med bra bromsar. !!!!)...... Priceless !!!


OBS - Redigerar och förtydligar.

Angående de grymma chassikomponenterna så gäller detta såklart enbart på en Yamaha. Honda spelar i en lägre liga oavsett om det är en insprutare eller förgasarversion.

Ja jäklar, Achtung!!!! TJOHO!!!!!!!!!! https://www.sporthoj.com/forum/show...t-motorcykel&p=5640346&viewfull=1#post5640346
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
"Som sagt, det är skillnad mellan förgasarhästar och insprutningshästar"...

Det bästa citatet någonsin på detta forum...?
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Et stort lycka till båda två där nere i Arabien! Ska bli spännande att följa era rapporter. Hoppas på lika målande beskrivningar som vanligt här på SH.
:banana

MVH BG
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Et stort lycka till båda två där nere i Arabien! Ska bli spännande att följa era rapporter. Hoppas på lika målande beskrivningar som vanligt här på SH.
:banana

MVH BG

Mozz har kört Fri träning. Hornet 600 kör tillsammans med ss600. Som den brittiska grannen sa : "your fellow Mozz top the Hornet leaderboard"...

Kval om en halvtimme

Screen Shot 2016-12-02 at 11.41.27.jpg
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Gunghästarna skall ut om 10 min. Mozz kör regndansen redan nu, trots 32 grader och sol...
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
På Tal om Achtungs gamla fina tråd om förgasarhästar. Mozz intygar med heder och samvete att Achtung har rätt. "Det är ett h-vetes drag i de där Hornet förgasarpollarna, det är ju bevisat då jag rökte Muhammed Aunahef på sin R6a"

Så. Att Achtung hade så rätt redan på sin tid, det visste vi inte då... Ett föredöme i teknikspaning
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Sekretariattjejan, kunde lika gärna varit Gelleråsen

Mozz innan Q1


sekretariat.jpg


mozz.jpg
 

Bifogat

  • hammare.jpg
    hammare.jpg
    13.3 KB · Visningar: 73
  • AL-Laho.jpg
    AL-Laho.jpg
    15.4 KB · Visningar: 69
  • mark brussiert.jpg
    mark brussiert.jpg
    15.8 KB · Visningar: 58
  • pawel.jpg
    pawel.jpg
    27.4 KB · Visningar: 60
  • pit.jpg
    pit.jpg
    36.9 KB · Visningar: 65
  • gunghast.jpg
    gunghast.jpg
    36.8 KB · Visningar: 57
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top