Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 89 av 89
  1. #81
    Medlem Hixmans avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    KTM 1290 S -17
    Inlägg
    482
    Du har verkligen gåvan att berätta en historia på ett underhållande och intressant sätt Ulvhamne.
    Grattis till en fantastisk framgångssaga, det är du värd.

  2. #82
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 943
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Hixman Visa inlägg
    Du har verkligen gåvan att berätta en historia på ett underhållande och intressant sätt Ulvhamne.
    Grattis till en fantastisk framgångssaga, det är du värd.
    Haha, tackar.
    Nu ska jag bara bli snabb också!

  3. #83
    Medlem raggeerzs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
    Inlägg
    304
    Kul att läsa din beskrivning av racet
    Och verkligen kul att både se på plats och läsa här att det går framåt för dig.
    Nu har du en hel vinter på dig att köra mer rehab.
    Lycka till, så ses vi till våren igen.
    Ragge

  4. 2017-09-18, 21:02

  5. #84
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 817
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Ingen aning vilken plats jag kom in på till slut, men jag blev iaf inte omkörd, och jag körde om någon. Jag kraschade inte heller! Och det måste ju ha gått fort så in i helvete, för ena siffran i fronten hade blåst sönder!
    FIFAN!!!!!

  6. #85
    För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Inlägg
    2 933

  7. #86
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 943
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av raggeerz Visa inlägg
    Kul att läsa din beskrivning av racet
    Och verkligen kul att både se på plats och läsa här att det går framåt för dig.
    Nu har du en hel vinter på dig att köra mer rehab.
    Lycka till, så ses vi till våren igen.
    Jaoh, måste ju orka flytta runt på hojen mer/längre tid.
    En vinter med pyssel på hojarna och svettas i vardagsrummet. Eller röja ur övervåningen på garaget och få till gymmet som ska vara där.

  8. #87
    Medlem polymoogs avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Nära havet
    Hoj
    Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
    Inlägg
    266
    Trevlig läsning, och grattis till banåterkomsten

  9. #88
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 943
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av polymoog Visa inlägg
    Trevlig läsning, och grattis till banåterkomsten
    Tackar.
    Jag upptäckte en sak när jag tog hojen till jobbet igår, för första gången sedan jag körde racet... Jag har tydligen fått mer förtroende i kurvor igen att döma av hur fort det råkade gå genom de första ordentliga kurvorna på vägen hemmavid. :P
    Och hur jag körde resten av vägen, specifikt i kurvorna. Mycket mer förtroende för både mig själv och hojen. Ett race är bra skit för att komma över hjärnspöken tydligen.

  10. 2017-11-13, 15:51

  11. #89
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 943
    Blogginlägg
    37
    Jaa, nu är det ju inte 2017 längre...
    Men orkar inte hålls med att skapa trådar, så om nån mod känner för det kan ni ju ändra titeln till "Ulvhamnes svammel om hans racingambitioner" eller nåt sånt.

    Men, ja, själva räjsandet blir det ju väldigt ont om såhär års. Planen för vintern var att skruva isär och laga allt som var trasigt på min rosa banhoj, och montera på en vettig tumbroms.
    Jag har skruvat på en tumbroms från Beringer, och iaf skruvat isär hojen. Det är fantastiskt vad mycket plats en liten sporthoj tar när den inte sitter ihop. Det var för övrigt slående lite som gick sönder som jag inte nödgades att laga under säsong.
    Men, när jag körde KMet på sista vändan med SMC i höstas så upptäckte jag att det lät suspekt mycket som avgasläckage i grenröret när jag kom in i depån igen. Och det ljudet hade inte varit där innan. När hojen fått stå och mogna och tänka över siuna dumheter i garaget en månad eller två så provstartade jag den för att se om det faktiskt var avgasläckage. OCh jo, det var det. När jag plockade isär skiten så konstaterade jag att någon "lagat" ett gammalt hål med lite avgasbandage som snurrats runt och klänts fast med en slangklämma. Jaja, jag hade ju iaf ett till grenrör som låg och skräpade i den enorma högen reservdelar (Faktiskt i princip en hel extra hoj) så det var ju bara att byta. Nånstans halvvägs genom mässingsringarna så fallerade orken.
    En annan sak jag märkte där när jag provstartade för att lyssna på avgaseriet var att hojen läckte bensin. Tillräckligt mycket för att lämna ett par kvadratdecimeter bensin under hojen på de minuterna som jag hade den igång för att lyssna efter avgasläckaget.
    Det var också ett nytt och väldigt oönskat påhitt. Lyfte av tanken, plockade fram en längre bensinslang så jag kunde lägga tanken på bakramen och startade igen för att se vart det läckte, och det var två av spridarna som kissade på sig i rena förskräckelsen när motorn brölade. Lyckligtvis så har jag ju en hel (nåja, rasad) motor i reserv, så det var bara att plocka av spridarna från den och böka dit på den fungerande motorn, teststarta och konstatera att det inte var något läckage längre. Bra.
    Det var ungefär så långt jag kom i december. Men jag lyckades iaf byta spridare och bakbromspumpen! '
    Nu ska jag bara få klart avgasröret. Och bygga om båten lite, för den sitter inte heeelt optimalt. Och så upptäckte jag att rejsbussen inte startar heller i januari. Glapp i tändningslåset. Och den här veckan så ska skogen bredvid huset avverkas, och jag hade lite snyggt tagit mig för att parkera på infarten till vår bakgård, som går i kanten av skogsdungen. Så, en stor jävla skåpbil som står med lite motlut upp på vägen med jävlgit tajt om plats skulle alltså bogseras upp och ställas på garageuppfarten. Utan att den går att starta. Nåja, min Subaru Outback har ju iaf den stora fina 3.6litersmotorn, så den ska väl orka. Väglaget däremot, kunde ju ha något att säga om det. Jag utser min kära sambo som frivillig att hjälpa till, och letar reda på ett rep.
    Som subarun sliter av. Åker och köper ett maffigare rep som ska klara av 2 ton dragkraft, det ska väl fan ändå räcka. Vi lyckas efter lite bök att få upp skåbilen på vägen, och vi hade säkert en hel decimeter till godo från den gamla televerketstolpen (med kopparkabeln fortfarande kvar) som står där. I diket. Men det var bara vänster framdäck som gjorde en liten oskyldig exkursion ner i diket när subaron glad i hågen drog fronten på skåbilen en meter i sidled innan sambon stannade. En positiv sak med det där var att det myckna slirandet som Subarun ställde till med innan skåpet faktiskt kom i rörelse (däcken hade visst sjunkit ner i marken 6-7 cm) verkar ha slipat ner någon ojämnhet i vinterdäcken, för de vibrerar inte längre i vissa hastigheter.
    Ja, det var väl allt som behöver fixas såhär under vintern. Och som jag inte riktigt kommit mig för att göra.

    Sedan har jag ju min pendlingshoj som måste få en ny motorkåpa efter senaste marksyningen. Den nya kåpan ligger så snyggt på mekbordet i garaget, tillsammans med oljefilter, olja och packning. Men, det är ju inte förrän i mars/april som det blir väder att ta hojen på morgnarna, så det är ju inte så bråttom än. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att sitta och svära, gno knogarna blodiga på något och hinna få på kåporna till 1 på natten nån gång där i april när morgontempen kommer upp över minusgrader tillräckligt långt för att jag inte ska misstänka is/frost nånstans på vägen till jobbet.

    Nåja, ölkylen i garaget är iaf försedd med proviant.

    Och så var det den där goda ansatsen att faktiskt träna på gym för att få fart på kroppen till nästa säsong. Den liksom klingade av i december när jag och sambon var förkylda hela månaden, så det har liksom inte kommit igång igen sedan dess. Det har varit för mycket strul med trasiga bilar (för oss båda) och massa annat skit för att orka ta tag i det.
    Däremot så har jag ju skaffat mig en VR-hjälm, och spelar VR-spel en del... (Så mycket att sambon hatar min nya fina leksak.) Det har haft en högst påtaglig effekt på mina ben däremot. Specifikt mitt högerben. Det funkar bättre nu. Och jag har fått mer rörlighet i vristen än tidigare, så nu kan jag faktiskt sätta ner hälen först när jag går, snarare än att släpa tårna i marken hela tiden.
    Spel, det är bra skit!
    Anledningen är väl mest att jag haft motivation att stå upp långt efter att min kropp signalerat att om jag inte sätter mig ner kommer jag att kollapsa i en hög på golvet. Vilket hänt ett par gånger när musklerna stängt av. Men, slutresultatet är ju iaf bra.
    Så jag är fruktansvärt nyfiken på att köra hoj i vår.
    Senast redigerat av Ulvhamne den 2018-02-12 klockan 06:20.

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ska precis ner och snurra i de trakterna själv, fast jag åker bara åt ena hållet. Skickade ner hojen med lastbil förra veckan och sitter just nu och väntar på f [...]

Bonzo
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här