Rooke1000 2017? Kanske?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, eftersom att Speedster togs ut på bakgården och lagt till vila med nackskott så blir det kanske lite Rookie för mig istället 2017, och SEC Sprint (eller vad den nu heter)...

Men nu har jag iaf kommit igång med förberedelserna. Först fick jag städa undan i garaget, eftersom att nån klant hade lämnat sommardäcken och ett halvkilo skit spritt över garaget. Passade på att fixa en hylla att skyffla in alla reservdelar (utom extra ram) till racehojen. Så allt inte ligger över halva golvet i rummet.
Så, städat! :D Fy fan va fint det blev. :gnissla
rensat.jpg
Innan.jpg
(Om någon vill köpa en landsvägsreggad gammal enduro som behöver lite kärlek så är den som är med på bilden till salu. Behöver fixas elsystem, men den startar och går.)

Sedan så var det ju bara att ge sig loss på den stackars patienten. Jag visste sedan den korta vändan på bananen att packningarna i gaffeln gett upp, och att den kissar olja.
Först av med kläderna, och göra en grundlig översyn.
naken.jpg

Och när det var gjort så skulle ju tanken av också, men den var ju full med bensin eftersom att första turen på bana blev lite snöpligt kort, så bara att riva ur skum och slanga ur den. Snubben bakom disken på macken undrade om böndernas diesel levde farligt nu, när jag köpte 2 meter slang och en dunk. Och en rulle lakritsal. :hihi
skum.jpg

Ett jävla pill det där med att fiska skum. Men sen var det ju klart och tanken plockades loss. Lyckades i förbifarten repa lacken på den med. Hmm... Syns det från läktarplats? :va

Jaja, bara att syna av hojen och se vad som behöver göras...
Det blev en rätt skaplig lista som fick sättas upp på ölkylen. Nu ska bara bonusen komma så jag kan få lite pengar att handla delar för. Det kommer behövas. :gnissla
Planering.jpg

Men, gaffeln är det första jag ska ta tag i, för jag har redan ett par packningar.
Nu börjar det kännas rätt bra inför nästa säsong. Hojen kommer iaf att vara i ett känt skick.
Sedan ska jag också komma i bättre skick.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kolla först så benen är raka om de börjat läcka efter krasch, dela gaffeln och lägg rören i balanseringsvaggan och lägg något under mitten och rulla,
Ser du inget slag så är de ok, annars byt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kolla först så benen är raka om de börjat läcka efter krasch, dela gaffeln och lägg rören i balanseringsvaggan och lägg något under mitten och rulla,
Ser du inget slag så är de ok, annars byt.

Nejdå, benen började kissa som bara den vid körning "rakt fram". Men ja, den ska kollas noga när jag har den isär, det är ju nånting man kan göra när man ändå har dem isär. Har en extra gaffel som jag kan ta till om det skulle visa sig vara skador som är upphov till läckaget.. :hihi
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Behöver man inte ha skum längre eller var det enbart för att rengöra tanken du tog ut det?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Behöver man inte ha skum längre eller var det enbart för att rengöra tanken du tog ut det?

Läst på ett flertal ställen att skum inte behövs nästa säsong. Tänkte ta och läsa igenom reglerna ordentligt i vinter. Behöver ju bland annat skaffa mig en såndär namnbricka. Om jag inte hittar den stora plåtbiten man fick av försvarsmakten på den tiden jag föddes. Den bör ligga i nån låda iaf.
Sedan är det ju alltid bra att plocka ur och se över så det inte är något skumt med tanken. :hihi
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Läst på ett flertal ställen att skum inte behövs nästa säsong. Tänkte ta och läsa igenom reglerna ordentligt i vinter. Behöver ju bland annat skaffa mig en såndär namnbricka. Om jag inte hittar den stora plåtbiten man fick av försvarsmakten på den tiden jag föddes. Den bör ligga i nån låda iaf.
Sedan är det ju alltid bra att plocka ur och se över så det inte är något skumt med tanken. :hihi

Namnbricka? Vad har jag nu missat? Jag har också militärens brickor liggandes. Nånstans..:va

Ingen gillar skumma tankar! :brynad
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Jag kör med brickan från lumpen, men den är minst sagt klumpig.
Finns himla snygga att beställa i plast, säkert någon här som vet vart:)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Namnbricka? Vad har jag nu missat? Jag har också militärens brickor liggandes. Nånstans..:va

Ingen gillar skumma tankar! :brynad

Man ska ha en namnbricka på sig när man tävlar. Kommer inte ihåg exakt vad som ska stå på brickan, men det finns några trådar på ämnet här på sporthoj redan. :D
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Häftigt. :D
Är det du som ligger bakom den förstärkta svingen då?

Nej, den byggde Skjern MC, Lars Rulffs körde delar av den hojen i NM 2001. Jag köpte den 2005, då satt det en vråltrimmad superbikemotor i. Hojen blev till 2 st, gaffel flyttades till den hoj som Babados körde med i årets SEC, sving/ram/resten blev till en mer standardbetonad 750.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, den byggde Skjern MC, Lars Rulffs körde delar av den hojen i NM 2001. Jag köpte den 2005, då satt det en vråltrimmad superbikemotor i. Hojen blev till 2 st, gaffel flyttades till den hoj som Babados körde med i årets SEC, sving/ram/resten blev till en mer standardbetonad 750.

Kul, jag har två hojar med, varav en är i form av reservdelar. :hihi
Men extramotorn är lite ledsen. Rasad eller något sånt, men den fick åka med hem den med. Vem vet, jag kanske har tid över i vår och kan laga den. :gnissla
Det är ju bara typ tre hojar som ska lagas/snyggas upp lite först. :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu är jag inte en linslus alls. Trivs nog bäst bakom kameran faktiskt, om ens där.
Men, fick genom ett forum för ryggmärgsskadade höra om det här:
http://www.svt.se/idag-om-ett-ar/har-du-bestamt-dig-for-att-forandra-ditt-liv

Och att de tydligen är lite sugna på någon med ryggmärgsskada.
Hmm... Man kanske ska anmäla sig i egenskap av ryggmärgsskadad som vill köra race igen. Så att allmogen får se att RR finns i Sverige? :hihi

Men... Mjaeh... Är fan inte alls sugen på att sitta i en studio för allmän beskådan... :gnissla
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nu är jag inte en linslus alls. Trivs nog bäst bakom kameran faktiskt, om ens där.
Men, fick genom ett forum för ryggmärgsskadade höra om det här:
http://www.svt.se/idag-om-ett-ar/har-du-bestamt-dig-for-att-forandra-ditt-liv

Och att de tydligen är lite sugna på någon med ryggmärgsskada.
Hmm... Man kanske ska anmäla sig i egenskap av ryggmärgsskadad som vill köra race igen. Så att allmogen får se att RR finns i Sverige? :hihi

Men... Mjaeh... Är fan inte alls sugen på att sitta i en studio för allmän beskådan... :gnissla

Fegis!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nuy har vinterångesten liksom landat riktigt grundligt. (Och jag har avverkat några förkylningar och sömnbrister) och helt plötsligt så driver ångesten ut en i garaget och man börjar skruva av prylar på hojen som står där och ser ledsen ut.
16601611_1443860025656540_860761859182790306_o.jpg

Gott och väl dags att byta packningarna på gaffeln nu. Den började dregla för rätt längesedan nu. :gnissla
Men, med tät gaffel så ska det nog bli en trevligare bekantskap på storbananen igen.
16586911_1443860028989873_4101930491982535155_o.jpg

Velar mellan att boka in första vändan på storbana som gatmupp i någon slö grupp för att ta mig tid att känna på det utan att vara stressad över att vara ivägen för alla på banan, men då måste jag ju skaffa en reggad sporthoj... :gnissla
Det lär väl sluta med att jag velar tills det bara finns platser kvar i licensgrupperna. :D
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top