Black Friday

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Fyfan den där såg riktigt osmidig ut! Ska du polera båtskrov så visst men bil och mc så hade iaf jag föredragit någonting smidigare.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inte direkt erfaren putsare men utveckla gärna, jag tycker det verkar wunder att slippa sladden och vikten med batteri är hektot lättare än Flex´s motsvarande storlek.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Inte direkt erfaren putsare men utveckla gärna, jag tycker det verkar wunder att slippa sladden och vikten med batteri är hektot lättare än Flex´s motsvarande storlek.
Den verkar ganska lång också. Och hur går det att polera en stor platt yta när den är sådär pass böjd?

För att inte tala om att priset också var ganska otympligt. 5000kr... :3freak
Lägg 4000kr på skarvsladdar istället: http://www.swedol.se/polermaskin.html
Annars kanske man med lite tur kan hitta en kompressor och tryckluftsdriven polermaskin för ungefär de pengarna :va
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Inte direkt erfaren putsare men utveckla gärna, jag tycker det verkar wunder att slippa sladden och vikten med batteri är hektot lättare än Flex´s motsvarande storlek.

En polermaskin med 180mm trissa är dessutom rätt tungjobbad. Det finns polermaskiner i storlekklass som en liten vinkelslip.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är sugen på en Mavic Pro.
Men €1200 låter inte så billigt. Skulle inte priset vara lite lägre?

Phantom 3 standard var ganska billig. Men att behöva ha en ryggsäck i storlek som en mindre husvagn intresserar inte mig.
Ska jag köpa något seriösare än min Hubsan X4 så vill jag ha något mer i stil med GoPro Karma eller Mavic Pro.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Den verkar ganska lång också. Och hur går det att polera en stor platt yta när den är sådär pass böjd?

Vinkeln verkar safe, priset är så lågt som jag lyckas hitta den för men det innebär naturligtvis inte att den är billig. Kommer säkert använda den 2ggr om året så den ska nog räcka länge :tummenupp En tryckluftsslang är ett större straff än en elsladd.

fap.jpg

En polermaskin med 180mm trissa är dessutom rätt tungjobbad. Det finns polermaskiner i storlekklass som en liten vinkelslip.

Det kan säkert vara tungt men man behöver ju inte använda dess maximala kapacitet =) Den klarar 180mm men minsta originalplattan jag hittat är 125mm.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Slog till på ett storpack falurut.

Blotta tanken på att handla något över huvud taget en dag som denna var nära att ta livet av en i ren och skär ångest. Men skåpen var fan allt för tomma, så fick bli ett smärtsamt brott av principer för att rädda sig från helga-lång hunger. :gnissla
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Slog till på ett storpack falurut.

Blotta tanken på att handla något över huvud taget en dag som denna var nära att ta livet av en i ren och skär ångest. Men skåpen var fan allt för tomma, så fick bli ett smärtsamt brott av principer för att rädda sig från helga-lång hunger. :gnissla
Är ditt liv alltid skit?

On topic: en falafel och en gyrospizza änsålänge. Blir ev några spel till Ps4an om jag hittar ngt prisvärt.
 
Last edited:

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
ja idag fick man j-r i mig hålla pungen i schack annars hade man ju blivit helt black

Ett par xPanderbara chinos blev det. 120:- mot ordinarie 399. Tack Dressman:Bugar kunde sprungit o tjöpt en rock TGD för 2999 på Volt men dom va slut i kamelfärgat:mad:
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Köpte en eltandborste. Halva priset på något man faktiskt behöver är trevligt.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
16gb RAM för 699kr, blev en storinvestering!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är ditt liv alltid skit?

Nae, endast vakna timmar.

Men mer var det en kommentar mot att stresshandla till vansinne på jippon. Har ett varuhus någon typ av kampanj/erbjudande/temadag, är det ett ypperligt tillfälle att åka till konkurrenten och handla, lungt och skönt, får gott om service, inga köer. Lätt värt att betala 10-15% mer. :)

Med samma logik är just black friday precis exakt fel dag att köpa något över huvud taget på.:fakta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top