REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 160 av 160 FörstaFörsta ... 60110135154155156157158159160
Resultat 3 181 till 3 190 av 3190
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Jag gillar HUD så länge det är uppspeglad info på rutan.
    Några bilar har an plastskiva som sitter mellan ratt och ruta och det ger inte info i siktlinjen. Villet påminde mig om det fina svenska ordet "Siktlinjeindikator" (google ville rättstava till alkoholmissbrukare)

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    https://www.hautopart.com/product/mo...ad-up-display/
    Visserligen ingen kartinfo, men det börjar ju ploppa upp eftermarknads-grejer.
    Nej fy! Ingen plastskiva, det är kass
    Stöd samhället, kör svenskt.

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Har själv aldrig haft HUD så har svårt att föreställa mig vad det tillför. Spontant känns det som att det skulle vara obehagligt att ha en massa info där jag vill titta på trafiken/omgivningen. Men som sagt, jag vet ärligt talat inte.
    Kan det vara så att om man vant sig vid det är det svårt att "gå tillbaka"?
    Det är när man börjar sno ihop det inne i en storstad som det är en bra funktion. Du vet, man ligger i mittfilen, bilar överallt, arga förortspendlare blåser förbi på båda sidor, glassen droppar, och ungarna bråkar i baksätet. Då är det bra att slippa ta till sig information från ytterligare en position. Ungefär på samma sätt som att det hjälper att sänka volymen på radion...

På landsväg är det bara mysigt. Ska det busas är det funktionellt med varvtalsindikator i siktlinjen. På AMG:n blinkade det härligt rött när bilen tyckte man borde skicka i nästa växel

BMW har mer information och starkare färger i sin senaste version. Positivt överraskad i en hyrbil för några månader sedan. Använde navigation dagligen.

Benz:

BMW:

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501, Skramlaha R1
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Det är när man börjar sno ihop det inne i en storstad som det är en bra funktion. Du vet, man ligger i mittfilen, bilar överallt, arga förortspendlare blåser förbi på båda sidor, glassen droppar, och ungarna bråkar i baksätet. Då är det bra att slippa ta till sig information från ytterligare en position. Ungefär på samma sätt som att det hjälper att sänka volymen på radion...

På landsväg är det bara mysigt. Ska det busas är det funktionellt med varvtalsindikator i siktlinjen. På AMG:n blinkade det härligt rött när bilen tyckte man borde skicka i nästa växel

BMW har mer information och starkare färger i sin senaste version. Positivt överraskad i en hyrbil för några månader sedan. Använde navigation dagligen.

Benz:

BMW:

Mm, nu är jag mer nyfiken hur det skulle funka. Skulle ju kunna vara det bästa som hänt sen färdigskivat bröd. Me don't know..
    Har ju anmält intresse att bli beta-testare för en svensk-utvecklad HUD. Får se om jag kommer in i test-gruppen.
    Improvise, adapt, overcome.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Mm, nu är jag mer nyfiken hur det skulle funka. Skulle ju kunna vara det bästa som hänt sen färdigskivat bröd. Me don't know..
    Har ju anmält intresse att bli beta-testare för en svensk-utvecklad HUD. Får se om jag kommer in i test-gruppen.
    Jag har kört en bil med HUD, och det är en påtaglig förbättring mot att titta på konsolen, eller ens instrumentklustret och känns så mycket mer naturligt att ha informationen i rutan.
    Så till den grad att jag kollade upp att skaffa eftermarknads till mina bilar, men jag hittade de var helt värdelösa så det fick vara.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Jag har kört en bil med HUD, och det är en påtaglig förbättring mot att titta på konsolen, eller ens instrumentklustret och känns så mycket mer naturligt att ha informationen i rutan.
    Så till den grad att jag kollade upp att skaffa eftermarknads till mina bilar, men jag hittade de var helt värdelösa så det fick vara.
    Åfan. Jag har tidigare kategoriserat det hela som dumheter. Får nog tänka om här lite.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Håller helt med.
    Körde en M5 för många år sedan med HUD och tycker fortfarande det är konstigt att det inte är standard i bilar.
    Tekniken kan ju inte vara så svår eller?
    Vill dessutom ha HUD projicerat i mitt visir.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Åfan. Jag har tidigare kategoriserat det hela som dumheter. Får nog tänka om här lite.
    Det är inte för inte som det är standard i majoriteten av alla flyg med någon form av självaktning

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Det är inte för inte som det är standard i majoriteten av alla flyg med någon form av självaktning
    I ett F22 Raptor - givet.
    I en bil - mjeh.
    Men som sagt, jag kan ha fel.. Får se om jag kommer med i gruppen för beta-testning för den svensk-utvecklad HUD'en, var tydligen begränsat antal deltagare, och huruvida man får delge intryck utanför programmet.

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    I ett F22 Raptor - givet.
    I en bil - mjeh.
    Men som sagt, jag kan ha fel.. Får se om jag kommer med i gruppen för beta-testning för den svensk-utvecklad HUD'en, var tydligen begränsat antal deltagare, och huruvida man får delge intryck utanför programmet.
    Standard i en passagerartub med, trots att piloten inte flyger mer än. 45-90sek per sorti..

Sidan 160 av 160 FörstaFörsta ... 60110135154155156157158159160

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Millenialsuttryck för att söka på internet....... (används även av andra mindre begåvade, typ min fru)...

steffe
Vill du annonsera ovan? Klicka här