REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 128 av 136 FörstaFörsta ... 2878103122123124125126127128129130131132133134 ... SistaSista
Resultat 2 541 till 2 560 av 2705
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Du prata om att det skulle finnas möjlighet att köpa en begad Tesla men välja bort tidigare tillval och få ner priset.
    Du kan väl komma med nåt exempel? Provat få prisuppgift på lagerbil med total självkörning och se vad du får (om du kan..) för pris utan?
    Jag pratar om att det är deras argumentation. Förstår inte hur du kunde missa det.

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Jag pratar om att det är deras argumentation. Förstår inte hur du kunde missa det.

Buy quality, cry once
    Nyss prata du inte om det enskilda fallet. Hur ska du ha det?
    Stöd samhället, kör svenskt.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Fan alltså, han var ju exakt likadan som mig! Förutom på varenda detalj.. Eller nej, där ljög jag. Han är exakt likadan som mig på _en_ detalj
    Improvise, adapt, overcome.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Intressant vinkling på om rollerna varit omvända historiskt sett. Tror han plockar alla mina topp-argument.

Medlem Mabes avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    DR650SE, FS E-bike
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Intressant vinkling på om rollerna varit omvända historiskt sett. Tror han plockar alla mina topp-argument.
    Det var verkligen en intressant vinkling. Det känns inte bra att gå tillbaks till förbränningsmotor när man har ägt en elbil. Vi köpte en Nissan Leaf för 90k som skulle vara bil nummer två. Nu vill ingen av oss köra Diesel E-Klassen längre då Leafen är så sjukt lättkörd och behaglig att susa runt i. Har dock svårt att motivera oss att köpa en så pass dyr bil som Tesla eftersom vi inte kör långt så ofta. Det som gör att jag ändå värderar att köpa en Tesla är att jag tror att autopiloten fungerar energibesparande för mig vid längre körning.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Vet inte om detta varit uppe?
    Men verkar ju nästan för bra för att vara sant eller?
    https://www.elbilen.org/ibm-tillkann...erigenombrott/
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Vet inte om detta varit uppe?
    Men verkar ju nästan för bra för att vara sant eller?
    https://www.elbilen.org/ibm-tillkann...erigenombrott/
    Tyvärr kommer såna "genombrott" var och varannan dag. Stämmer det är det ju skitbra, men jag väntar med att korka upp skumpa tills det finns i en mass-producerad bil som jag kan lägga en beställning på idag..
    Har följt detta ganska länge så måste lägga en disclaimer på att jag blivit både luttrad och smått cynisk i just batteriteknik-ämnet

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Tyvärr kommer såna "genombrott" var och varannan dag. Stämmer det är det ju skitbra, men jag väntar med att korka upp skumpa tills det finns i en mass-producerad bil som jag kan lägga en beställning på idag..
    Har följt detta ganska länge så måste lägga en disclaimer på att jag blivit både luttrad och smått cynisk i just batteriteknik-ämnet
    Ganska precis mina tankar.
    Nåväl, den som lever får se.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Ganska precis mina tankar.
    Nåväl, den som lever får se.
    Missförstå mig rätt. Att sån här teknik kommer att komma inom hyfsad tidshorisont är ganska säkert. Frågan är bara när. Det som är lite solsken i denna historien är att det är ett stort och välkänt företag bakom. Såna brukar inte slå på stora trumman om det inte finns någon substans i det hela. Men de kan ju såklart har förbisett någon "detalj" som gör det hela praktiskt omöjligt..

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Ge mig en thorium-bil där man inte implar "svullna konding sjukan" så att bilen goes BOOM efter en sju åtta år.

Citat: The company claims that: “1 gram [of thorium] yields more energy than 7,396 gallons of gas.” By their math, 8 grams of the substance could power a thorium turbine car for a century.
    /anders -98gsf1371 -97gsf1157 -91vs1400 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Ge mig en thorium-bil där man inte implar "svullna konding sjukan" så att bilen goes BOOM efter en sju åtta år.

Citat: The company claims that: “1 gram [of thorium] yields more energy than 7,396 gallons of gas.” By their math, 8 grams of the substance could power a thorium turbine car for a century.
    Bara att koppla in till vilken och koppla bort Svenska Kraftnät för gott med en sådan.,win-win!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Skoda enyaq verkar intresant och skall tydligen få ett liknande pris som skodas bensi/disel suv.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Skoda enyaq verkar intresant och skall tydligen få ett liknande pris som skodas bensi/disel suv.
    Polaren har ställt sig i kö för en sån. På pappret ser den riktigt bra ut. :tummenup Får bara hoppas att den lever upp till specen, isåfall kan det bli en storsäljare.

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Fan den där Tjechov såg ju snygg ut! Hoppas de behåller den designen

Medlem Mabes avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    DR650SE, FS E-bike
    För de som har behov att köra bort mot 278 mil på ett dygn så kunde Tesla model 3 funkat.

Model 3 world record 2781 km in 24h:

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Går redan nu att köra elbil till vardags ovanför polcirkeln, även om det fortfarande kan vara lite meckigt: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...arktisk-klimat

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Folk med räckviddsångest: määääh! Det är ju knappt genom Sverige ens !!11oneon3!11

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Mabe Visa inlägg
    Det var verkligen en intressant vinkling. Det känns inte bra att gå tillbaks till förbränningsmotor när man har ägt en elbil. Vi köpte en Nissan Leaf för 90k som skulle vara bil nummer två. Nu vill ingen av oss köra Diesel E-Klassen längre då Leafen är så sjukt lättkörd och behaglig att susa runt i. Har dock svårt att motivera oss att köpa en så pass dyr bil som Tesla eftersom vi inte kör långt så ofta. Det som gör att jag ändå värderar att köpa en Tesla är att jag tror att autopiloten fungerar energibesparande för mig vid längre körning.
    Det där är en annan sak som talar emot en elbil, jag ogillar verkligen automatväxlade bilar, jag gillar att växla. Jag ogillar nog dessutom rent generellt saker som sköter sig själv, jag vill pilla och justera. Jag skulle lätt kunna tänka mig en cockpit som påminde om en Viggen, som en pilot beskrev som "jag slutade räkna knappar när jag kom över 200"

Sen behöver det inte vara italiensk charm, där grejerna faller i bitar stup i kvarten, det är inte riktigt samma sak

Hur prediktiv är autopiloten/farthållaren? I min bensinare så kör jag snålare än farthållaren, men om jag hjälper den med att vara prediktiv så gasar den effektivare och då går bilen snålare.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem Mabes avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    DR650SE, FS E-bike
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Det där är en annan sak som talar emot en elbil, jag ogillar verkligen automatväxlade bilar, jag gillar att växla. Jag ogillar nog dessutom rent generellt saker som sköter sig själv, jag vill pilla och justera. Jag skulle lätt kunna tänka mig en cockpit som påminde om en Viggen, som en pilot beskrev som "jag slutade räkna knappar när jag kom över 200"

Hur prediktiv är autopiloten/farthållaren? I min bensinare så kör jag snålare än farthållaren, men om jag hjälper den med att vara prediktiv så gasar den effektivare och då går bilen snålare.
    Egentligen talar det inte emot elbilar ur din synvinkel. Fler elbilar kommer säkert betyda fler och billigare manuella bilar för dig att välja mellan Om 20 år är du så gammal att kanske till och med du vill ha automat De allra flesta i världen föredrar troligen automat och lättkörda bilar med minst möjligt att behöva pilla på.

Moderna elbilar borde bli väldigt bra på att köra effektivt på autopilot då de både har regenerering, tillgång till mängder av data om olika vägsträckor samt vet vilken väg bilen ska köra. I tillägg borde det bli väldigt jämn trafikflyt på sikt. När man kör själv kan man iof gasa på mer innan backar och sen gradvis sänka farten genom uppförsbacken. Men det är väl mest aktuellt på mindre vägar och inte så ofta vid långkörning, i alla fall för mig.

Sidan 128 av 136 FörstaFörsta ... 2878103122123124125126127128129130131132133134 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har en 959 corse. Ställningen är ju ganska extrem precis som på alla hojjar av den här stilen men inte alltför jobbig även för en gammal gubbe som jag. Skil [...]

Duccatista
Vill du annonsera ovan? Klicka här