MotoGP försäsongstester 2017

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Nej oavsett om han kör på kvaldäck så är det imponerande. Med en vass maskin hade han gjort bra ifrån sig i Motogp också

Håller med, det kunde man ju redan konstatera efter några kvalitativa inhopp för en viss C.Stoner på Hondan för några år sedan.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Håller med, det kunde man ju redan konstatera efter några kvalitativa inhopp för en viss C.Stoner på Hondan för några år sedan.

Precis. Bara inslängd utan att ha kört maskinen innan och han tog iaf 1 topp 10 vill jag minnas.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Det är nästan 20 grader kallare i asfalten på testet idag än på racet senast rapporterar en del på Twitter.

Reas tid var satt på ett soft bakdäck, inte ett kvaldäck. Vilket gör det ännu mera imponerande. Dock så verkar han suttit i depåboxen i stort sett hela eftermiddagen, och nu börjar tiderna droppa nedåt lite. Rea ligger nu femma, med 4 MotoGP hojar före sig...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hector Barbera nu snabbast med 1.39.614.

Han hade då en toppfart på 290km/h enligt live timingen.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Läge för övriga WSBK förare att börja känna lite oro över Rea's fart kanske... :D
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Även om det är bara tester så är det kul att se att Barbera och Baz runt toppen.
Vad hade de för ducce? 16 och 15?

Chaz verkar fortfarande inte ha farten för ett snabbt varv. Men en galen bra räjspäjs!

NÄR ÄR FÖRSTA OMGÅNGEN? JAG VILL SE RACING!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Precis. Bara inslängd utan att ha kört maskinen innan och han tog iaf 1 topp 10 vill jag minnas.

Om jag inte missminner mig så var det en 8:e och en 7:e plats två race i rad. Skapligt för att som du säger bara blivit inslängd på en hoj man aldrig kört tidigare, även om det såklart var på bästa möjliga material.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Kanske ingen rättvis jämförelse, men ändå en underhållande observation när man hittar Alex Lowes en bra bit för Sam Lowes i listorna :rofl undra hur snacket gick dem emellan efter det här!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR

Pol har kontrakt direkt med Yamaha, till skillnad från Smith som var kontrakterad av Tech3. Så samma sak gäller Pol som Lorenzo. Yamaha godkände att man deltog i dom första officiella testerna på Valencia, som brukligt är, men inga privata tester förrän kontraktet går ut vid årsskiftet. Kallio kör istället för Pol.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag är lite förvånad över att Karel Abraham ligger så högt upp. Jag trodde inte att han var såpass duktig.
Hur mycket säger dessa tester egentligen?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är lite förvånad över att Karel Abraham ligger så högt upp. Jag trodde inte att han var såpass duktig.
Hur mycket säger dessa tester egentligen?

Om hur fort förarna kör i förhållande till varandra på riktiga race säger de väl ganska lite, även om mönster nog går att se. Alla är ju i full färd med att hitta en bra bas att bygga säsongen på nu.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Jag känner mig nästan lite lurad. Är dåligt insatt i Superbike men ska inte de ûber mega feta prototypracing hojarna med världens bästa förare köra snabbare än en trimmad gatmoppe? Läste på crash.net att Rea e snabbare än Rossis kvaltid från tidigare i år.

Är Rea helt överjävlig på att köra eller är däcken i SBK extremt bra?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag känner mig nästan lite lurad. Är dåligt insatt i Superbike men ska inte de ûber mega feta prototypracing hojarna med världens bästa förare köra snabbare än en trimmad gatmoppe? Läste på crash.net att Rea e snabbare än Rossis kvaltid från tidigare i år.

Är Rea helt överjävlig på att köra eller är däcken i SBK extremt bra?

Du kan va lugn. WSBK är fullt med medelmåttor och föredettingar. Det har jag lärt mig här på Sporthoj.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top