MotoGP försäsongstester 2017

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Minnet är kort och analysförmågan dålig men nog tusan hade Lorenzo svårt att hitta rätt på Yamahan de första åren?
Mycket mycket detaljpill, många krascher och sedan assnabb och otroligt jämn?

Jo, han har själv förklarat det i intervjuer med att han körde för hett, och att han i en stor krasch insåg att om han fortsatte köra som han gjorde skulle dö så han började ändra körstil. Han var ju snabb redan första racet, men krascherna ställde till det en del.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är väl 2 till, de 2 senaste världsmästarna. . . :Bugar ed. Under 1.30 då, under 1.29 vet jag ingen. . . ;)

Nej, nej,. nej He rik! :mattias

Om det KAN missförstås så BÖR och SKALL det missförstås!
Tangentbordskrigsförklaring skall omedelbart kommuniceras!
(Måste stå så ang forumregler någonstans, jag har bara inte hittat var).

Att vara snäll har inget att göra på ett forum!!!11!!!1 :mad: ;)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jo, han har själv förklarat det i intervjuer med att han körde för hett, och att han i en stor krasch insåg att om han fortsatte köra som han gjorde skulle dö så han började ändra körstil. Han var ju snabb redan första racet, men krascherna ställde till det en del.

Dessutom tog han väl två pole ganska snabbt, varav en var första racet, ändå tog det tre år innan han blev världsmästare.

MV kommer vara snabb, vi ska inte dra förhastade slutsatser dock, men detser onekligen illa ut för Rossi. :)

Frågan är bara vem man ska börja hålla på när Rossi lägger av?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Frågan är bara vem man ska börja hålla på när Rossi lägger av?

Gör som jag.
Håll på spännande FP och QP, håll på jämna, tighta race fulla av nagelbitande fighter! :)
(Och om sedan Marc vinner ett sånt race är det en bonus ;). )
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Gör som jag.
Håll på spännande FP och QP, håll på jämna, tighta race fulla av nagelbitande fighter! :)
(Och om sedan Marc vinner ett sånt race är det en bonus ;). )

Ja så blir det nog, hur mycket jag än "älskar" Rossi så älskar jag sporten och motorcyklar med. :)

Alltid kul att kolla på MotoGP, följa deras liv på insta och FB, ännu bättre att uppleva det på plats. :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dessutom tog han väl två pole ganska snabbt, varav en var första racet, ändå tog det tre år innan han blev världsmästare.

MV kommer vara snabb, vi ska inte dra förhastade slutsatser dock, men detser onekligen illa ut för Rossi. :)

Frågan är bara vem man ska börja hålla på när Rossi lägger av?

Tja, jag tycker CC är en ganska kul prick, nackdelen är väl att han inte riktigt är en alien och kastar hojen i sandlådorna alldeles för ofta. :hihi
Men, som sagts tidigare, tajta, hårda race med nagelbitarfajter om förstaplatsen håller jag på. Sedan under säsongens gång brukar jag av någon anledning börja tycka att någon förtjänar vinsten mer än någon annan. Oftast brukar jag heja på de som inte leder poängtabellen. :hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tja, jag tycker CC är en ganska kul prick, nackdelen är väl att han inte riktigt är en alien och kastar hojen i sandlådorna alldeles för ofta. :hihi
Men, som sagts tidigare, tajta, hårda race med nagelbitarfajter om förstaplatsen håller jag på. Sedan under säsongens gång brukar jag av någon anledning börja tycka att någon förtjänar vinsten mer än någon annan. Oftast brukar jag heja på de som inte leder poängtabellen. :hihi

Jag gillade Marquez när han var ny och kompis med Rossi men sen blev allt infekterat, säger dock inte att det är hans fel. :)

CC är jävlig rolig, gillar Dovi och Pedrosa med, verkar vara snälla och lugna grabbar. MV kämpar på riktigt bra med. Iannone är rolig med, lite action.

Egentligen ser jag upp till alla dessa grabbar, hjältar, gladiatorer.
När jag såg det live för första gången i somras och hörde ljudet, såg hur jävla fort de kör så blev jag ännu mer imponerad.

Svårt att förstår och uppfatta genom TV-rutan hur jävla sinnersjukt fort de kör. :yoparty
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jerez 23-25 november (alla utom Yamaha)
Sepang 23-24 november (endast Yamaha)
Sepang 30 januari - 1 februari
Phillip Island 15-17 februari
Qatar 10-12 mars

Plus ett antal tester med respektive tillverkares interna testteam, på hemlig ort och definitivt utan mediabevakning.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Jerez 23-25 november (alla utom Yamaha)
Sepang 23-24 november (endast Yamaha)
Sepang 30 januari - 1 februari
Phillip Island 15-17 februari
Qatar 10-12 mars

Plus ett antal tester med respektive tillverkares interna testteam, på hemlig ort och definitivt utan mediabevakning.

Jag förstod det som att Repsol Honda skiter i Jereztestet och sparar de dagarna till efter "test ban"-perioden.
Spekulativt att det beror på att de har mer jobb att göra på motorn innan det är värt stt testa mer.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jo, det är ju helt klart jävligt mycket bättre än väntat, men hojen och teamet har ju gått en hel racehelg på banan redan, och om han dessutom har en körstil som påminner om Lorenzos eller Rossis så har de ju ganska mycket data att ta av. Inte så att jag försöker förminska hans prestation, för det är inte många som kört under 1:29 på Valencia på MC.

Tycker du att Viñales körstil påminner om Lorenzos? Jag tycker personligen att det ser/såg ut som att Viñales tyckte om att hänga ut bakändan på Suzukin, ungefär som han gjorde i Moto2. Jag har alltid tyckt att det varit Rins som påmint mer om Lorenzo i den mån att det är väldigt lite rörelse i hojen när han kör.

På tal om Rins förresten, är det någon som vet hur är det med honom? Kommer han att missa resten av testerna under försäsongen, eller kommer han att vara tillbaka till Sepang? Det lät ju onekligen ganska illa med frakturer på ryggraden.

Trist för både honom och Lowes som ju tillsammans med Zarco och Folger förmodligen är de som behöver allra mest tid på sina hojar för att hitta rätt känsla (även om både Zarco och Folger tycktes göra det rätt snabbt). Men det är hur som mycket värdefull tid som försvinner för dem, tråkigt.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Live timing från testerna på Jerez. Både MotoGP och WSBK team på plats... Rätt intressanta resultat hittils idag..

Capture.jpg
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Intressant.... Just nu:

1. Jonathan Rea (SBK) 1.40.451 (270,0km/h)
2. Scott Redding (MGP) 1.40.507 (286,6km/h)
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Aktuella tider... Jag vet, test är test, och race är race... Men man kan väl ändå säga att Rea har rätt så bra fart på Kawasakin...

Capture.PNG
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard

Njae, eftersom tiderna från förra årets test låg som bäst på 1.39.313 (Marc Marquez) så kan det knappast vara blött. Kanske inte lika bra förhållanden som sist? Eller om jag nu inte fått allt om bakfoten och att det faktiskt regnade förra året med?

Frågan är vad de åker på för däck? Oavsett så kan man ju inte låta bli att känna sig aningens imponerad av J.Rea, precis som Macke säger.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Njae, eftersom tiderna från förra årets test låg som bäst på 1.39.313 (Marc Marquez) så kan det knappast vara blött. Kanske inte lika bra förhållanden som sist? Eller om jag nu inte fått allt om bakfoten och att det faktiskt regnade förra året med?

Frågan är vad de åker på för däck? Oavsett så kan man ju inte låta bli att känna sig aningens imponerad av J.Rea, precis som Macke säger.

Nej oavsett om han kör på kvaldäck så är det imponerande. Med en vass maskin hade han gjort bra ifrån sig i Motogp också
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top