Kawasaki z650 2017-

hubbot01

Ny medlem
Gick med
21 May 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki z650 2017
Tjena,
Är på jakt efter ett helsystem till min z650.
Söker tips på system som är tillförlitliga och där utblåset sitter under motorblocket.
Finns det något man behöver tänka på?
Budget på va 4500kr
 
Gick med
23 Feb 2020
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Z650
Foliering?

Hej!

Jag är på jakt efter min första hoj och tittar på en z650 från 2020. Undrar hur möjligheterna ser ut för att kunna foliera de gröna detaljerna eller eventuellt lacka om dessa. Är det smidigt eller blir det dyrt? Några tips?

Mvh Bea

2020_Z650_GN1_STU.png
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Hej!

Jag är på jakt efter min första hoj och tittar på en z650 från 2020. Undrar hur möjligheterna ser ut för att kunna foliera de gröna detaljerna eller eventuellt lacka om dessa. Är det smidigt eller blir det dyrt? Några tips?

Mvh Bea

Hej och välkommen, det vettigaste är förmodligen foliering, ska du byta hoj efter ett år eller två så är den mer attraktiv om den inte är omlackad.
Här kan du få ett hum om detta:

https://www.vnvinyls.se/page/foliera-mc
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Tjena,
Är på jakt efter ett helsystem till min z650.
Söker tips på system som är tillförlitliga och där utblåset sitter under motorblocket.
Finns det något man behöver tänka på?
Budget på va 4500kr

Häe har du 2 olika fabrikat att välja på , håller nog black widow lite bättre på kvalitet och svetsar enligt vad jag läst , har själv Black widow på min och är helnöjd.

https://www.blackwidowexhausts.co.uk/high-level-full-system-846-c.asp

https://delkevic.co.uk/s/Kawasaki/Z650 /2017

Läste nu att du ville ha utblås under motorn , tyvärr har inga av dessa det men går säkert att modda om du bara köper grenrören.
 
Last edited:

Clinch

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Funderar på att välja en Z650 2020 som första hoj, men är lite osäker om den kommer passa mina användningsområden helt och hållet. Kommer majoriteten av tiden vara endast jag som nöjesåker på den, men ibland kommer jag ha tjejen sittandes bakpå plus packning (sidoväskor troligtvis) för ett par dagar om man åker och besöker familjen eller tar en lite längre tur. Är den förenlig med lite längre turer med passagerare och packning eller borde jag kika på nån annan kategori för det? Menar då ett par timmars resväg i de flesta fall, sällan längre. Hon är 175cm lång om det spelar stor roll (fotstöden för passagerare ser ut att sitta väldigt högt upp).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top