Kawasaki z650 2017-

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Hej Alla!
Jag har nyligen köpt en Kawasaki Z650 Performance -17 som första hoj.
Älskar den men behöver tailtidy till den. Funderar på denna.


En annan fråga. De har tagit bort passagerarsätet och ersatt med pillion cover. Men vill gärna kunna skjutsa någon på den någon gång i framtiden. De har ju fotstöden till passagerare, men någon som vet hur jag i sådana fall skulle göra det?

Det är inget jag tänkte göra nu som nybörjare, har inte ens körkort än. Men har lovat lillasyster att skjutsa henne runt parkeringen någon dag.

- - - Updated - - -

Hej Alla!
Jag har nyligen köpt en Kawasaki Z650 Performance -17 som första hoj.
Älskar den men behöver tailtidy till den. Funderar på denna.
https://www.ebay.com/itm/1-x-Tail-T...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649


En annan fråga. De har tagit bort passagerarsätet och ersatt med pillion cover. Men vill gärna kunna skjutsa någon på den någon gång i framtiden. De har ju fotstöden till passagerare, men någon som vet hur jag i sådana fall skulle göra det?

Det är inget jag tänkte göra nu som nybörjare, har inte ens körkort än. Men har lovat lillasyster att skjutsa henne runt parkeringen någon dag.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ingen erfarenhet av tail tidyn du länkade, har bara tittat på R&G som ser riktigt smidig ut, blir en sådan till hojen i år.
Angående passagerarsätet, bara sök efter z650 passenger seat på ebay så hittar du, verkar ligga runt 20-25GBP i pris.
Det är för övrigt en förvånansvärt vuxen hoj att skjutsa på, kör ofta med min sambo baktill och den gör inte bort sig, hon sitter riktigt bra.
Hade en Aprilia SL1000 innan och sambon tyckte inte alls om att åka på den, och det gjorde inte mina handleder med sittställningen heller :näsblod
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Ingen erfarenhet av tail tidyn du länkade, har bara tittat på R&G som ser riktigt smidig ut, blir en sådan till hojen i år.
Angående passagerarsätet, bara sök efter z650 passenger seat på ebay så hittar du, verkar ligga runt 20-25GBP i pris.
Det är för övrigt en förvånansvärt vuxen hoj att skjutsa på, kör ofta med min sambo baktill och den gör inte bort sig, hon sitter riktigt bra.
Hade en Aprilia SL1000 innan och sambon tyckte inte alls om att åka på den, och det gjorde inte mina handleder med sittställningen heller :näsblod

Gott att höra. Hittade passagerarsätet u bakluckan. Säljaren hade tydligen gett mig den. :)

Nice, r&g var så dyra så jag ska testa detta budgetalternativ. :)
 

hubbot01

Ny medlem
Gick med
21 May 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki z650 2017
Hej!
Precis köpt en z650 2017 Pearl white.
Skriver här i hopp om att få tips på billiga delar med bra kvalitet.
Det jag eftersöker är följande:

-Backspeglar som monteras på handtagen
-Miniblinkers
-regskyltshållare
-Justerbara broms/ kopplingshandtag
- passenger seat cover (lite osugen att pröjsa 2300kr för en original)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
billiga delar med bra kvalitet.

Välkommen i gänget :)
Ovanstående går sällan hand i hand, man får oftast vad man betalar för.
Jag vet att sthlm88 köpte en tail tidy (regskyltshållare) billigt som ser bra ut, kolla om han kan länka till den.
Om du kollar på ebay efter "kawasaki z650 seat cowl" så hittar du en uppsjö av modeller som börjar på ~70GBP, hur väl färgen på dessa matchar har jag dock ingen aning om.
Personligen så tycker jag att sitsen för passagerare är så pass liten och smälter in bra med övriga linjerna på hojen att jag inte ens funderat på att byta ut den, man vet ju aldrig när man träffar ett härligt kex vid korvmojjen :tummenupp
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Välkommen i gänget :)
Ovanstående går sällan hand i hand, man får oftast vad man betalar för.
Jag vet att sthlm88 köpte en tail tidy (regskyltshållare) billigt som ser bra ut, kolla om han kan länka till den.
Om du kollar på ebay efter "kawasaki z650 seat cowl" så hittar du en uppsjö av modeller som börjar på ~70GBP, hur väl färgen på dessa matchar har jag dock ingen aning om.
Personligen så tycker jag att sitsen för passagerare är så pass liten och smälter in bra med övriga linjerna på hojen att jag inte ens funderat på att byta ut den, man vet ju aldrig när man träffar ett härligt kex vid korvmojjen :tummenupp

Instämmer med ovan.
Jag har beställt några extra, bara att skicka ett pm till mig om du är sugen.

Mycket nöjd med mitt! :)
 

Kibstah

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z650
Halloj!
När jag körde med min Z650 -17 idag så kände jag en bränd lukt så jag stannade för att se om jag hittade källan.

Är det någon som vet om detta är något farligt?

Det är alltså på vänstra sidan där stödet är. mellan motorn och ramen typ

IMG_0382.jpg
Capture.PNG
 
Last edited:

hubbot01

Ny medlem
Gick med
21 May 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki z650 2017
Hej,
Hur många mil måste hojen ha rullat innan man kan dra på lite?
Har läst att det är ca 100mil?
Någon som har koll på detta?

Tack på förhand!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hej,
Hur många mil måste hojen ha rullat innan man kan dra på lite?
Har läst att det är ca 100mil?
Någon som har koll på detta?

Tack på förhand!
Cirka 100 mil brukar det heta.
Sen är det helt upp till dig hur du vill göra.
Jag tvivlar på att hojen kommer gå sönder för att du varvar ur den efter 50 mil t.ex, det gjorde inte min iaf :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
View attachment 443577

Har knappt hunnit köra nått med den mörka i år på grund av en kreativ ide å en möjlighet som dök upp i samma stund å som nu äntligen har blivit genomförd/verklighet.

View attachment 443578

Jag har därför ägnat några timmar varje dag åt att glädjemecka i garaget de senaste veckorna.

Skippar projekttråd, här en kort resumé istället:

Motorn, som har varit hos min farbror ett tag för bearbetning (bl.a. CNC-portning å annan företagssekretess) i sin motorverkstad, är nu åter monterad på sin rätta plats. Vi behöll originalprogramvaran å Boosterplug eftersom de matchade ”nya” motorn fortsatt bra. (Min farbror å hans firma bygger i vanliga fall kraftfulla rallymotorer.)

När motorn var borta passade jag även på att montera Hyperpros progressiva fjädrar fram å deras utmärkta bakstötdämpare å en egentillverkad skyddande shocktube.

Sänkte Hyperproframfjädringen 1 cm för att hålla ned framhjulet bättre på ettan å tvåan vid snabb gas från stillastående.

Har även justerat fotväxeln så den är perfekt anpassad för snabba växlingar å gashandtagets glapp har minimerats för direkt gas/kraft.

Å så har jag minimerat gaffelbenens möjlighet att flexa med en stabil fork brace. CL Brakes fram.

Brukar oftast tycka/säga/skriva att det är roligare att köra än mecka, men det här med motorn var både roligt å intressant/nyttigt.

Å så fick jag till en kompetent å ganska vass diskret "kaffemaskin", som är till för att köras:

A Kawasaki Bike Nite in the Daylite...

Go! Go! Go!

View attachment 443579

View attachment 443581

Jizzes Amelia va vår går nu (varvar lätt in på röda på sexan... (vår förrförra moddade literninja varvade lätt 1.900 rpm vidare över 299 km/h på sexan). Går inte inre alls jämföra.:smasha...

Men riktigt nöjd :hej med med ”looks and speed” vad våran Z Berzerker ”650” levererar IRL nu. :banana
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Drar den bara till 225 km/h...:arsele

Behöver styrdämpare... den gör powerwheelie på 2’an å 3’an, beställt:tummenupp
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Keine bildbeschreibung möglich...

A study in blackness. (?????) ?????????

A ?LACK Zed supertwin, a doped Berzerker a fearless Straßenkämpfer! Privately built with more power and discrete style with cr8ive ideas.

Ute i trafiken går den mörka nu busbra. Gör nu powerwheelie på tvåan å trean, najs/trevligt, som jag skrev.

Är förstås något helt annat än vad en standard Z 650 Performance är (har förstås kostat en massa mer pengar).

Om jag minns helt rätt rakt av jämfört med en av mina moddade
200+ bakhjulshästars literninjor...

Test på på sexan, jämfört:

- Slow från 1.000 rpm till 1.500 rpm.
-
- Riktigt bra från 1.500 rpm till 5.000 rpm.
-
- Schysst bra från 5.000 rpm till 6.500 rpm.
-
- Helt ok över till 6.5000 till rpm 8.500 rpm.
-
- Slow över 8.500 rpm till 225 km/h. Men hänger med.:yoparty
-
- Verifierat i helgen jämfört
- med polares/kompisar 19’ Z1000R å 19’ Gixxer1000S
-
- Resultatet väldigt najs/roligt.
-
- A Tribute to the Golden Years of Kawasaki.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
- Verifierat i helgen jämfört
- med polares/kompisar 19’ Z1000R å 19’ Gixxer1000S
-
- Resultatet väldigt najs/roligt.
-
- A Tribute to the Golden Years of Kawasaki.

Verifierat med gps också?
Säger inte att den inte går bra, men det finns inte många mätare på fordon som verkligen visar rätt, hade varit kul att veta exakt hur mycket bättre du har fått den att gå :tummenupp
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Verifierat med gps också?
Säger inte att den inte går bra, men det finns inte många mätare på fordon som verkligen visar rätt, hade varit kul att veta exakt hur mycket bättre du har fått den att gå :tummenupp

Jepp, även det (med den inbyggda gps’en i våran lilla fyrhjulsdrivna svarta AMG A45, inte heller orörd 425 hk).:tummenupp
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Erfanheten från 2019 är att den nu går skitbra :smasha, precis som jag vill ha den:hej lättar på framhjulet på 1'an, 2'an å 3'an! Testade skintight även efter modifieringen på av en av mina favvokurvor me samma fart som förra literninjorna. Ta fel apex å det blir en utflyckt ut i naturen... Begränsingen jag har är det raka styret. Men min erfarenhet å rutin hjälper bra till vid många jobbiga situationer. (Har "skrämt" några större, men tungare (bl.a en 110 hk bumse) här i Stockholm vid röljusrace, räcker förståss inte alls mot flatout mot 200+ sporthojar:krama
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Erfanheten från 2019 är att den nu går skitbra :smasha, precis som jag vill ha den:hej lättar på framhjulet på 1'an, 2'an å 3'an! Testade skintight även efter modifieringen på av en av mina favvokurvor me samma fart som förra literninjorna. Ta fel apex å det blir en utflyckt ut i naturen... Begränsingen jag har är det raka styret. Men min erfarenhet å rutin hjälper bra till vid många jobbiga situationer. (Har "skrämt" några större, men tungare (bl.a en 110 hk bumse) här i Stockholm vid röljusrace, räcker förståss inte alls mot flatout mot 200+ sporthojar:krama

Glömde skriva att jag fått via en av mina kontakter i UK (som röstat alla gånger No till Brexit) ett godkännande å autograf av självaste Steady Eddie No 21, Eddie Lawson, vet inte om jag vågar sätta den dekalversionen på bensintanken. Känns iallafall som ett väldigt mycket stort erkännande.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top