Kawasaki z650 2017-

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Z650 är lättkörd med superfin koppling så den kanske tar TLRn på 0-100 med normala förare...
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
0-100 är ett dåligt mått på en hojs prestanda, typ alla hojar över virago 535 skuttar snabbt upp till 100, mao mer på föraren. 0-160 är nog ett mer relevant mått.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
0-100 är ett dåligt mått på en hojs prestanda, typ alla hojar över virago 535 skuttar snabbt upp till 100, mao mer på föraren. 0-160 är nog ett mer relevant mått.
För att inte tala om större glidare som oftast piskar sporthojar 0-100, lätt att vrida fullt på rullen och flyga iväg när framdäcket i princip är limmat i backen :rofl
Men när man väl kommit över 100 så blir det ju en helt annan story...

Sent from my G8441 using Tapatalk
 
Last edited:
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Våran Performance går bra till strax över 190, sedan blir det segare upp till 206 på mätaren. Power wheelie på tvåan, najs!

Men då är den inte original i motorn å också aerodynamiskt förbättrad.

Åsså har jag kört x antal nattliga streetrace lokalt här tidigare, så vanan finns.
 
Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Våran Performance går bra till strax över 190, sedan blir det segare upp till 206 på mätaren. Power wheelie på tvåan, najs!

Men då är den inte original i motorn å också aerodynamiskt förbättrad.

Åsså har jag kört x antal nattliga streetrace lokalt här tidigare, så vanan finns.

vad har du gjort med motorn?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
vad har du gjort med motorn?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hm...

Boosterplug för mer bränsle, BMC’s luftfiler för öppnare inluft (å lite roligare ljud) å testat med att ta bort kat i akran. men det var bättre att ha den på, så den är tillbakasatt.

Den går med detta så bra som jag vill att den ska gå. Lugnare tomgång, motorn svarar direkt på gashandtaget (som också är inställd) ute i trafiken. Det är ingen tvekan i motorresponsen på något varvtal, går t.ex. lätt använda sexan och effekten från 2,500 rpm och motorbromsningarna är nästan lika snäll som på en radfyra.

Har du gjort nått roligt med din MT-07'a?
 
Last edited:

Fulingbusen

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
Karlstad
Hoj
-95 triumph tiger
Var på riskettan igår och åkte till lokala handlaren imorse. Dom hade en ny -17 för 62k som jag hämtar imorgon. Blev förvånad över att denna tråden var såpass död, trodde Z650 var en storsäljare på samma vis jag fått för mig att er-6 var.

Nåja, den ska nog funka bra att ta kortet med. Svårt att veta vad man ska ha innan man kört något (förutom enduro)

Vilka tillbehör ska man köpa med? Skivbromslås?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Var på riskettan igår och åkte till lokala handlaren imorse. Dom hade en ny -17 för 62k som jag hämtar imorgon. Blev förvånad över att denna tråden var såpass död, trodde Z650 var en storsäljare på samma vis jag fått för mig att er-6 var.

Nåja, den ska nog funka bra att ta kortet med. Svårt att veta vad man ska ha innan man kört något (förutom enduro)

Vilka tillbehör ska man köpa med? Skivbromslås?
Grattis till en riktigt trevlig hoj!
Folk har väl inte fått upp ögonen för den här riktigt, finns ju så mycket andra hojar I samma prisklass, MT07 har ju blivit en braksuccé i jämförelse, när ER6 kom fanns där inne riktigt lika mycket att välja på I den klassen.

Det viktigaste att köpa till den är en mindre skylthållare så du blir av med den fruktansvärt fula grejen som sitter där original.
Sen är det skivbromslås aldrig en d idé, men inte fullt lika viktigt som ovanstående :fakta


Sent from my G8441 using Tapatalk
 

Fulingbusen

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
Karlstad
Hoj
-95 triumph tiger
Grattis till en riktigt trevlig hoj!
Folk har väl inte fått upp ögonen för den här riktigt, finns ju så mycket andra hojar I samma prisklass, MT07 har ju blivit en braksuccé i jämförelse, när ER6 kom fanns där inne riktigt lika mycket att välja på I den klassen.

Det viktigaste att köpa till den är en mindre skylthållare så du blir av med den fruktansvärt fula grejen som sitter där original.
Sen är det skivbromslås aldrig en d idé, men inte fullt lika viktigt som ovanstående :fakta


Sent from my G8441 using Tapatalk

Ok, vart köper man mindre hållare? Vilken modell?

Gäller stöldförsäkringen om man inte har annat än tändningslås?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Ok, vart köper man mindre hållare? Vilken modell?

Gäller stöldförsäkringen om man inte har annat än tändningslås?
R&G har en som blir riktigt snygg, kostar väl runt en tusenlapp tror jag.

Kolla med ditt försäkringsbolag vad som krävs för att din försäkring ska gälla, om du inte har skrivit på en försäkring än så kan jag rekommendera Bilsport & MC, överlägset billigast, iaf för mig.

Sent from my G8441 using Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Någon som kan tipsa om ett par snygga backspeglar som inte vibrerar åt helvete så man inte kan se ett skit bakåt?
Original är riktigt fula så tänkte byta om man hittar något vettigt alternativ...
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Tror det är svårt att få vibrationsfritt om de inte är upphängda i något. Det lär ju vara styret som vibrerar. Min ER6 vibrerar rätt friskt också i spegelregionen.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Tror det är svårt att få vibrationsfritt om de inte är upphängda i något. Det lär ju vara styret som vibrerar. Min ER6 vibrerar rätt friskt också i spegelregionen.
Jo helt fritt från vibrationer är givetvis en fantasi, men det bör finnas någon variant som är lite bättre, känns surt att beställa ett par för 500+ om det visar sig att det är skräp.
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Jo helt fritt från vibrationer är givetvis en fantasi, men det bör finnas någon variant som är lite bättre, känns surt att beställa ett par för 500+ om det visar sig att det är skräp.

Jag har Rizoma Tomok och de vibrerar inte så mycket i nån hastighet, kostar dock...

IMG_1526.JPG
 

Fulingbusen

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
Karlstad
Hoj
-95 triumph tiger
Hur mycket tjänar man på att byta ljuddämpare? Viktmässigt alltså och vad är billigt och bra?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Hur mycket tjänar man på att byta ljuddämpare? Viktmässigt alltså och vad är billigt och bra?
Du blir ju av med katten i samma veva så du lär spara en del kilon, hur många kan jag inte svara på men skulle tippa på 5-10 beroende på vad du byter till, kanske.
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
IMG_0219 - kopia.JPG

Har knappt hunnit köra nått med den mörka i år på grund av en kreativ ide å en möjlighet som dök upp i samma stund å som nu äntligen har blivit genomförd/verklighet.

IMG_1498 - kopia.JPG

Jag har därför ägnat några timmar varje dag åt att glädjemecka i garaget de senaste veckorna.

Skippar projekttråd, här en kort resumé istället:

Motorn, som har varit hos min farbror ett tag för bearbetning (bl.a. CNC-portning å annan företagssekretess) i sin motorverkstad, är nu åter monterad på sin rätta plats. Vi behöll originalprogramvaran å Boosterplug eftersom de matchade ”nya” motorn fortsatt bra. (Min farbror å hans firma bygger i vanliga fall kraftfulla rallymotorer.)

När motorn var borta passade jag även på att montera Hyperpros progressiva fjädrar fram å deras utmärkta bakstötdämpare å en egentillverkad skyddande shocktube.

Sänkte Hyperproframfjädringen 1 cm för att hålla ned framhjulet bättre på ettan å tvåan vid snabb gas från stillastående.

Har även justerat fotväxeln så den är perfekt anpassad för snabba växlingar å gashandtagets glapp har minimerats för direkt gas/kraft.

Å så har jag minimerat gaffelbenens möjlighet att flexa med en stabil fork brace. CL Brakes fram.

Brukar oftast tycka/säga/skriva att det är roligare att köra än mecka, men det här med motorn var både roligt å intressant/nyttigt.

Å så fick jag till en kompetent å ganska vass diskret "kaffemaskin", som är till för att köras:

A Kawasaki Bike Nite in the Daylite...

Go! Go! Go!

IMG_1624 - kopia.JPG

IMG_0600 - kopia.JPG
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top