Kawasaki z650 2017-

Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
vår svarta coola ZX-10R är såld.

Har nu en ny svart Z650 Performance.

Det känns redan nu att den kommer bli en riktig bus-kawa när den är inkörd. Bekväm, smidig, välbalanserad, bra bromsar och fjädring. Gillar verkligen att Kawa inte har snålat på detaljkvaliteten. Akrapipan är cool men ganska tyst (till grannars glädje) Låter iallafall rappt i Stocholms tunnlar. Inget att skjutsa på någon längre sträcka, passageraren har inte mycke att sitta på.

Roligt att HELförsäkringen kostar 10% av det jag betalade för TRAFIKförsäkring på 10R'en.:Bugar

Åsså har den so far bara dragit 0,41 l/milen
 

Bifogat

  • IMG_0687.jpg
    IMG_0687.jpg
    1,002.4 KB · Visningar: 364
  • IMG_1232.JPG
    IMG_1232.JPG
    1.6 MB · Visningar: 119
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Grattis till hojen, och välkommen till tråden!


Sent from my E5823 using Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
kommer sälja min hoj så om någon ser det här passa på att köpa en z650 performence 200 mil och 100 mila service gjord för samma pris som en standard performence innebär acra helsystem, singelcuts , sportruta tankpad. utöver det sitter det även r&g tailtidy på den pm för mer info


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
har åkt på hojjen lite mer nu och fixat lite med den och vi börjar bli kompisar så jag behåller den nog ett tag. fixade tailtidy och fälgstripes idag
a871399f57b523aa0c1848d338d5cf82.jpg
a192d3c0cf8307abae14f0f3e756c40b.jpg
40084e662781450da2a27d802b19ed3c.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
antennspröten borta. har bara en spegel nu ska fixa en till imorn
1d96e499163dc4636f192ecf658925f6.jpg
1b3bfd8159d5b665408137f5e1647388.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Fler som skaffat? Fortfarande inte provkört själv. Har i skrivande stund inga direkta planer på ett införskaffande heller, men är ändå intresserad av hur den upplevs vid en direkt jämförelse med Er6an.

Pressen verkar iaf rörande överens om att den är bättre än föregångaren.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Fler som skaffat? Fortfarande inte provkört själv. Har i skrivande stund inga direkta planer på ett införskaffande heller, men är ändå intresserad av hur den upplevs vid en direkt jämförelse med Er6an.

Pressen verkar iaf rörande överens om att den är bättre än föregångaren.

lättare och ännu mindre än er6an. känns som att er6an är något vassare och mer varvig, sportig. gillade er6 bättre och sålde min z650 då det kändes lite moppe över det hela. skulle jag köpa en billig pendlare idag skulle mt07 få mina pengar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
lättare och ännu mindre än er6an. känns som att er6an är något vassare och mer varvig, sportig. gillade er6 bättre och sålde min z650 då det kändes lite moppe över det hela. skulle jag köpa en billig pendlare idag skulle mt07 få mina pengar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, det känns som ett generellt problem att "alla" modeller i instegs/mellansegmentet nuförtiden ska vara så jäkla små. Bara för att man av olika skäl väljer bort de värsta prestandamonstren så torde det inte nödvändigtvis innebära att vederbörande är kort i rocken...

Snyggast i klassen är de i vilket fall som helst.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Fler som skaffat? Fortfarande inte provkört själv. Har i skrivande stund inga direkta planer på ett införskaffande heller, men är ändå intresserad av hur den upplevs vid en direkt jämförelse med Er6an.

Pressen verkar iaf rörande överens om att den är bättre än föregångaren.
Tycker den är mycket trevligare än ER6 var, motorn är ju liiiite tråkigare men med närmare 20 kilo mindre så upplever iaf jag Z650 som en piggare hoj.
Den lär inte bjuda mig på jättemånga kalsongbyten, men det är en jäkligt lagom hoj för oss som inte vill lägga allt för mycket pengar på hoj och försäkring men ändå ha något roligt med 2 hjul.

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
70 mil har min hunnit rulla nu, ska in på service i slutet av månaden.
Tjejen har åkt med en del bakpå också och det funkar bra sålänge man inte kör mer än ~2h, saknar ett par enklare handtag som hon kan hålla i bara.
Fortfarande sjukt nöjd med hojen!

Sent from my E5823 using Tapatalk
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Testade en ”vanlig” Z650 mot min Z650 med helakrasystem.:krama

Blev lite förvånad hur 3 kilo lättare och kanske 5 hk och någon Nm starkare akrapovic kunde vara så mycket starkare och snabbare. Men det är klart att akra kan sina saker.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Testade en ”vanlig” Z650 mot min Z650 med helakrasystem.:krama

Blev lite förvånad hur 3 kilo lättare och kanske 5 hk och någon Nm starkare akrapovic kunde vara så mycket starkare och snabbare. Men det är klart att akra kan sina saker.
Funderat lite på ett helsystem för att bli av med den sjukt fula och klumpiga katten, men då vill man helst mappa den med det nya systemet och det blir lite för mycket pengar att lägga på en så billig hoj för min del...
Dessutom kommer den främst användas av min sambo så fort vi fått tag på ett garage och man kan köpa sig en tvåtaktare igen :yoparty
Hon bryr sig inte så mycket om bling och häftigt ljud :gnissla
Tail tidy ska inhandlas snarast möjligt dock, ögonen blöder varje gång man ser röven på sin hoj, vilket är synd då det är en jäkla schysst röv när lastkajen som håller skylten på plats väl är borta :rofl

Sent from my E5823 using Tapatalk
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Jepp:hej, min svarta Performance Ztreetfighter har en hel del nyttigt godis från bl.a. R&G, Rizoma, Powerbronze å Pit Bull (inte vovven, utan Pit Bull 8 mm spoolkit). Jag har även fixat lite eget som t.ex. hälskydd i coolfiber, mattsvart rått kylarskydd, lackat ramdelar som fotpinnar m.m. inkl, motorspoiler (som jag har moddat lite mer på) med kawas mattsvarta. Åsså är halv/heljus å parkeringsljus lika modernt som bakljuset. Tjejen, som har mc-körkort och också kör den, har godkänt mycket före och i några fall efter när hon sett resultatet:krama
Aerodynamiska backspeglar å likaså motorspoiler ökar faktiskt hastigheten med 6 km/h vid en given referenspunkt. (jämfört med original)
Power Commander med installation/bänkning hos AVA eller STHLM MC-Varuhus kommer göras när jag eller de vet lite mer hur besiktning görs när Euro 4-hojar ska börja göra det.
IMG_0945.JPG
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Hur är vibrationerna i tex 110 km/h konstant fart, är dom störande?
Jag tycker inte det, fartvinden stör betydligt mer då.
Åas är mitt skinnställ ganska tjockt över arslet vilket säkert hjälper en del.



Lämnade in min på första service igår, ska hämta ut den idag, blir spännande att se vad man får betala för ett oljebyte och en stämpel i serviceboken :rofl

Sent from my E5823 using Tapatalk
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Styret vibrerar inte mer än på en radfyra oavsett varvtal/hastighet (har bara kört radfyror tidigare). Främre fotpinnarna har en extra gummiupphängd vikt under som effektivt tar bort vibrationer. Motorn vibrerar om man gasar tungt från låga varv upp till 4.000 rpm, men de känns inte.:tuttarIMG_0953.JPG

1925:- kostade min 100-mila (med Motul 10W-40) hos Mårten på MC-bolaget Järfälla (min favvokawaverkstad)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Tack för svaren, sambon funderar på att skaffa en sådan o jag funderar på om den är jobbig när man cruisar på landsväg men verkar inte så farligt då...
Och för att förtydliga, vibrationer under acceleration ser jag inte som ett problem..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top