Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 74
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    r&g tailtidy och vita fälgstripes är beställt

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Citat Ursprungligen postat av slangklämman Visa inlägg
    r&g tailtidy och vita fälgstripes är beställt

Upp med bild sen, nyfiken på hur det blir med tail tidy!
    Kan ju inte bli värre än original iaf

Sent from my E5823 using Tapatalk

Medlem 08MeanieGreenies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Kawa Z650 Blacked Out Performance
    vår svarta coola ZX-10R är såld.

Har nu en ny svart Z650 Performance.

Det känns redan nu att den kommer bli en riktig bus-kawa när den är inkörd. Bekväm, smidig, välbalanserad, bra bromsar och fjädring. Gillar verkligen att Kawa inte har snålat på detaljkvaliteten. Akrapipan är cool men ganska tyst (till grannars glädje) Låter iallafall rappt i Stocholms tunnlar. Inget att skjutsa på någon längre sträcka, passageraren har inte mycke att sitta på.

Roligt att HELförsäkringen kostar 10% av det jag betalade för TRAFIKförsäkring på 10R'en.

Åsså har den so far bara dragit 0,41 l/milen
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0687.jpg
Visningar:	189
Storlek:	1 002,4 KB
Id:	437119   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_1232.JPG
Visningar:	21
Storlek:	1,63 MB
Id:	439315  

Senast redigerat av 08MeanieGreenie den 2017-09-20 klockan 22:03.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Grattis till hojen, och välkommen till tråden!

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    kommer sälja min hoj så om någon ser det här passa på att köpa en z650 performence 200 mil och 100 mila service gjord för samma pris som en standard performence innebär acra helsystem, singelcuts , sportruta tankpad. utöver det sitter det även r&g tailtidy på den pm för mer info

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    har åkt på hojjen lite mer nu och fixat lite med den och vi börjar bli kompisar så jag behåller den nog ett tag. fixade tailtidy och fälgstripes idag

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    antennspröten borta. har bara en spegel nu ska fixa en till imorn

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    Knappt
    Fler som skaffat? Fortfarande inte provkört själv. Har i skrivande stund inga direkta planer på ett införskaffande heller, men är ändå intresserad av hur den upplevs vid en direkt jämförelse med Er6an.

Pressen verkar iaf rörande överens om att den är bättre än föregångaren.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Citat Ursprungligen postat av Oktanhalt Visa inlägg
    Fler som skaffat? Fortfarande inte provkört själv. Har i skrivande stund inga direkta planer på ett införskaffande heller, men är ändå intresserad av hur den upplevs vid en direkt jämförelse med Er6an.

lättare och ännu mindre än er6an. känns som att er6an är något vassare och mer varvig, sportig. gillade er6 bättre och sålde min z650 då det kändes lite moppe över det hela. skulle jag köpa en billig pendlare idag skulle mt07 få mina pengar.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    Knappt
    Citat Ursprungligen postat av slangklämman Visa inlägg
    lättare och ännu mindre än er6an. känns som att er6an är något vassare och mer varvig, sportig. gillade er6 bättre och sålde min z650 då det kändes lite moppe över det hela. skulle jag köpa en billig pendlare idag skulle mt07 få mina pengar.

Ja, det känns som ett generellt problem att "alla" modeller i instegs/mellansegmentet nuförtiden ska vara så jäkla små. Bara för att man av olika skäl väljer bort de värsta prestandamonstren så torde det inte nödvändigtvis innebära att vederbörande är kort i rocken...

Snyggast i klassen är de i vilket fall som helst.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Citat Ursprungligen postat av Oktanhalt Visa inlägg

Tycker den är mycket trevligare än ER6 var, motorn är ju liiiite tråkigare men med närmare 20 kilo mindre så upplever iaf jag Z650 som en piggare hoj.
    Den lär inte bjuda mig på jättemånga kalsongbyten, men det är en jäkligt lagom hoj för oss som inte vill lägga allt för mycket pengar på hoj och försäkring men ändå ha något roligt med 2 hjul.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    70 mil har min hunnit rulla nu, ska in på service i slutet av månaden.
    Tjejen har åkt med en del bakpå också och det funkar bra sålänge man inte kör mer än ~2h, saknar ett par enklare handtag som hon kan hålla i bara.
    Fortfarande sjukt nöjd med hojen!

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Snart har du den inkörd och då blir den ännu roligare att köra

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Testade en ”vanlig” Z650 mot min Z650 med helakrasystem.

Blev lite förvånad hur 3 kilo lättare och kanske 5 hk och någon Nm starkare akrapovic kunde vara så mycket starkare och snabbare. Men det är klart att akra kan sina saker.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Citat Ursprungligen postat av 08MeanieGreenie Visa inlägg
    Testade en ”vanlig” Z650 mot min Z650 med helakrasystem.

Blev lite förvånad hur 3 kilo lättare och kanske 5 hk och någon Nm starkare akrapovic kunde vara så mycket starkare och snabbare. Men det är klart att akra kan sina saker.
    Funderat lite på ett helsystem för att bli av med den sjukt fula och klumpiga katten, men då vill man helst mappa den med det nya systemet och det blir lite för mycket pengar att lägga på en så billig hoj för min del...
    Dessutom kommer den främst användas av min sambo så fort vi fått tag på ett garage och man kan köpa sig en tvåtaktare igen
    Hon bryr sig inte så mycket om bling och häftigt ljud
    Tail tidy ska inhandlas snarast möjligt dock, ögonen blöder varje gång man ser röven på sin hoj, vilket är synd då det är en jäkla schysst röv när lastkajen som håller skylten på plats väl är borta

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Jepp, min svarta Performance Ztreetfighter har en hel del nyttigt godis från bl.a. R&G, Rizoma, Powerbronze å Pit Bull (inte vovven, utan Pit Bull 8 mm spoolkit). Jag har även fixat lite eget som t.ex. hälskydd i coolfiber, mattsvart rått kylarskydd, lackat ramdelar som fotpinnar m.m. inkl, motorspoiler (som jag har moddat lite mer på) med kawas mattsvarta. Åsså är halv/heljus å parkeringsljus lika modernt som bakljuset. Tjejen, som har mc-körkort och också kör den, har godkänt mycket före och i några fall efter när hon sett resultatet
    Aerodynamiska backspeglar å likaså motorspoiler ökar faktiskt hastigheten med 6 km/h vid en given referenspunkt. (jämfört med original)
    Power Commander med installation/bänkning hos AVA eller STHLM MC-Varuhus kommer göras när jag eller de vet lite mer hur besiktning görs när Euro 4-hojar ska börja göra det.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0945.JPG
Visningar:	51
Storlek:	1,69 MB
Id:	438452

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Hur är vibrationerna i tex 110 km/h konstant fart, är dom störande?

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Hur är vibrationerna i tex 110 km/h konstant fart, är dom störande?
    Jag tycker inte det, fartvinden stör betydligt mer då.
    Åas är mitt skinnställ ganska tjockt över arslet vilket säkert hjälper en del.

Lämnade in min på första service igår, ska hämta ut den idag, blir spännande att se vad man får betala för ett oljebyte och en stämpel i serviceboken

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Styret vibrerar inte mer än på en radfyra oavsett varvtal/hastighet (har bara kört radfyror tidigare). Främre fotpinnarna har en extra gummiupphängd vikt under som effektivt tar bort vibrationer. Motorn vibrerar om man gasar tungt från låga varv upp till 4.000 rpm, men de känns inte.Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0953.JPG
Visningar:	52
Storlek:	1,32 MB
Id:	438469

1925:- kostade min 100-mila (med Motul 10W-40) hos Mårten på MC-bolaget Järfälla (min favvokawaverkstad)

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Tack för svaren, sambon funderar på att skaffa en sådan o jag funderar på om den är jobbig när man cruisar på landsväg men verkar inte så farligt då...
    Och för att förtydliga, vibrationer under acceleration ser jag inte som ett problem..

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fast på den här är det faktiskt jag

sportbike

Ge järnet med nya Battlax Racing R11

Motorrads Freddy Papunen har provkört Bridgestones nya gatgodkända racedäck. I väntan på reportaget i tidningen ger vi lite teknisk bakgrund från Bridgestones pressrelease. Pressrelease om nya Battlax Racing R11: Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, sätter en ny standard för …
Vill du annonsera ovan? Klicka här