Kawasaki z650 2017-

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
För tråkig eller?

Grattis till alla er med nya hojar! :)

vstrom är inte tråkig men den var alldeles för stor för mig. blev liksom lite fel och en kort provkörning räcker oftast inte för att utvärdera en hoj. jag hade tur för killen som hade z650 va för stor för den så det blev win win. vet ej hur länge jag behåller den haha det är ju så kul att prova nya hela tiden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
vstrom är inte tråkig men den var alldeles för stor för mig. blev liksom lite fel och en kort provkörning räcker oftast inte för att utvärdera en hoj. jag hade tur för killen som hade z650 va för stor för den så det blev win win. vet ej hur länge jag behåller den haha det är ju så kul att prova nya hela tiden


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ok. Då förstår jag. Provsuttit en z650 och tyckte den kändes lite väl liten för mig. Får hoppas Versys 650 genomgår samma procedur som Er6->z650.

Nu väntar vi alla på att snön försvinner igen då. :crash
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Ok. Då förstår jag. Provsuttit en z650 och tyckte den kändes lite väl liten för mig. Får hoppas Versys 650 genomgår samma procedur som Er6->z650.

Nu väntar vi alla på att snön försvinner igen då. :crash

ja den är ju jäkligt liten. känns som en liten moppe men det blir nog roligt i kurvorna när snön som sagt försvinner


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Varför sålde du MT 09:an?

vet inte om jag ska va ärlig blev sugen på nåt lungnare men vstrom blev som sagt för stor och klumpig! har fler hojjar också och om jag inte blir nöjd med z650 går det ju alltid att byta. jag gav 70 för vstrom så det är vad jag pröjsat för kawan som kostar 86 ny, har gått 100 mil så 70 borde jag få för den om jag inte skulle trivas med den


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Är Z900 en ersättare till Z1000 eller vad är syftet med den?

Du är inte ensam om att undra. Läser man runt lite märker man snabbt att många verkar ställa sig frågande till hur man egentligen tänkt kring att ha såpass många, snarlika modeller. Med tanke på just motorstorlek i första hand då.

Kawa gör nog som Ducati:3freak Jag fattar inte heller riktigt poängen med 50cc lr 100cc hit & dit:va
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det handlar inte bara om cylindervolymen. Z650 är ju mer budget vad gäller bromsar, fjädring mm.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
117c6e541dbe535a0d63296031907441.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
tagit en liten kortsväng nu och måste säga att den känns som en moppe när man först sätter sig på den men det försvinner direkt när man är på rull. mycket bättre motor än er6 märkbart mer botten och mellanregister. väldigt lättsvängd och odramatisk. överlag känns det som jag absolut kan leva med denna ett tag faktiskt. ska bli spännande att se hur det är på motorvägen på tisdag när man ska till jobbet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
kört lite mer idag och än så länge har
jag inget att klaga över förutom moppekänslan . det är faktiskt roligare att köra snabbt på en långsam hoj än sakta på en snabb! MEN vi får se hur länge det är kul haha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
kört lite mer idag och än så länge har
jag inget att klaga över förutom moppekänslan . det är faktiskt roligare att köra snabbt på en långsam hoj än sakta på en snabb! MEN vi får se hur länge det är kul haha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis vad jag vill höra!
Har inte kört hojen än då jag hämtar den idag, men det som verkligen tilltalade mig var just moppekänslan, att den kändes så oerhört liten och smidig.
Hoppas ju att den ändå känns stadig när man får upp farten, men det visar sig efter en provtur ikväll :yoparty

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Precis vad jag vill höra!
Har inte kört hojen än då jag hämtar den idag, men det som verkligen tilltalade mig var just moppekänslan, att den kändes så oerhört liten och smidig.
Hoppas ju att den ändå känns stadig när man får upp farten, men det visar sig efter en provtur ikväll :yoparty

Sent from my E5823 using Tapatalk

återkom med recension sen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Då har man åter igen en tvåhjuling i garaget efter 3 års abstinens.
Vädret var riktigt piss med regn idag så någon provtur blev inte av, bara en väldigt lugn hemkörning av hojen.
Moppekänslan är helt underbar, den känns verkligen fjäderlätt jämfört med min gamla ER6N, helt underbar som sagt!
Skylthållaren ska bort pronto för helsike så gräslig den är och backspeglarna likaså.
Får dock vänta någon månad, skinnställ och sånt skit är dyrt :rofl

Betalar 9434 i hel/hel hos Svedea med tillägg fri utlåning, 24 år gammal och bor i stan, haft körkort i 0 år nu, fick börja om pga taskig gaskontroll :rofl
Lite för dyrt för min smak egentligen, men jag delar hojen och kostnaden med min sambo så det känns rätt okej ändå.

Snackade lite med min lokala handlare och på honom lät det som att det har varit bra tryck på dessa hojarna, han hade bara 2 kvar tydligen.
698c9a817e2c7ecbc193a88ac62090f4.jpg


Sent from my E5823 using Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Då har man åter igen en tvåhjuling i garaget efter 3 års abstinens.
Vädret var riktigt piss med regn idag så någon provtur blev inte av, bara en väldigt lugn hemkörning av hojen.
Moppekänslan är helt underbar, den känns verkligen fjäderlätt jämfört med min gamla ER6N, helt underbar som sagt!
Skylthållaren ska bort pronto för helsike så gräslig den är och backspeglarna likaså.
Får dock vänta någon månad, skinnställ och sånt skit är dyrt :rofl

Betalar 9434 i hel/hel hos Svedea med tillägg fri utlåning, 24 år gammal och bor i stan, haft körkort i 0 år nu, fick börja om pga taskig gaskontroll :rofl
Lite för dyrt för min smak egentligen, men jag delar hojen och kostnaden med min sambo så det känns rätt okej ändå.

Snackade lite med min lokala handlare och på honom lät det som att det har varit bra tryck på dessa hojarna, han hade bara 2 kvar tydligen.
698c9a817e2c7ecbc193a88ac62090f4.jpg


Sent from my E5823 using Tapatalk

grattis! ja skylthållaren ska fixas omgående här med. annars känns det som resten får va som det är då jag har performence modellen med acra singelcuts och tankpad! kört nästan varje dag den här veckan och måste säga att jag är ganska nöjd! är det någon som vet om det finns nån db killer man kan pilla ur på acrapipan som sitter på performence?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tycker att det måste ju vara fler som köpt!
Torrt på vägarna här idag och 4 grader i luften, får nog bli en sväng strax och se vad hon går för, inviga nya skinnstället också :yoparty

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
idag har det blivit sthlm-eskilstuna-avrostningskurs-eskilstuna-sthlm
jävligt kul att köra den här hojjen på gokart bana


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
idag har det blivit sthlm-eskilstuna-avrostningskurs-eskilstuna-sthlm
jävligt kul att köra den här hojjen på gokart bana


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det betvivlar jag inte!
Hade strålande sol här idag så jag hann med 10 mil, tycker om hojen mer för varje meter jag kör med den!
Vred ur den ordentligt på en längre raksträcka och kom då ihåg varför jag bytte upp mig från min ER6 sist, man saknar en hel del pulver efter 160-170 knyck :rofl
Nåväl, det är trots allt ett par år sedan jag sålde min ER6 och jag vill gärna tro att jag blivit något lugnare och inte kommer ägna mig åt särskilt mycket körning i de hastigheterna, det är ju trots allt som roligast när det svänger nonstop och man inte behöver passera 100 för att ha kul :fakta
Fortfarande riktigt nöjd!

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Körde 650 Ninja i helgen. Väldigt mjuk och fin bike. 10 extra hk hade passat så fint. Kom hyfsat fort upp och nosade vid 200, sen var den vid rödmarkeringen. Fin instrumentering också. :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag var så uppjagad när jag köpte hojen att jag aldrig kollade upp intervall på service innan, och säljaren nämnde aldrig det heller.
Är jag ensam om att tycka 600 mil är jäkligt dåligt intervall på en hoj som denna?
När en kåtte 690 som har mer krut och är en stånka har 1000 mil? :3freak
Yamaha MT07 har 1000 mil också...

Nåväl, man kan väl alltid intala sig att hojen kommer hålla ihop bättre med tätare service :rofl
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top