Kawasaki z650 2017-

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Kawasaki z650 2017- tråden

Ny fin hoj med låg vikt! Vem ska köpa? Vad ska modifieras?IMG_0148.JPG
 
Last edited:

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
I dagsläget mer sugen på en z900 isåfall. Men visst, lyckas de hålla nere priset tillräckligt mycket så vet man aldrig. Gillade ju ER-6an skarpt. Det som talar emot (och samtidigt för) modellen är just storleken. Hojar på under 200kg i denna klass känns ju som rena leksakerna.

Rent specifikationsmässigt gillar jag hursomhelst vad jag ser. Bra bantningskur, samt kul att slirkoppling har börjat leta sig ner även till instegsmodellerna.

Utseendet är OK. Lite småtrista färgalternativ men de funkar. (Detsamma gäller z900an).

 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Är Z900 en ersättare till Z1000 eller vad är syftet med den?
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Är Z900 en ersättare till Z1000 eller vad är syftet med den?

Du är inte ensam om att undra. Läser man runt lite märker man snabbt att många verkar ställa sig frågande till hur man egentligen tänkt kring att ha såpass många, snarlika modeller. Med tanke på just motorstorlek i första hand då.

Har jag förstått det hela rätt så är inte z900 ersättare till z1000. (Motorn baseras dock på den i z1000). Z800 försvinner däremot, och det är här det börjar bli intressant. Z900 har både mer effekt och lägre vikt än 800an. Behåller de priset attraktivt har den helt klart potential till att bli en storsäljare den med.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du är inte ensam om att undra. Läser man runt lite märker man snabbt att många verkar ställa sig frågande till hur man egentligen tänkt kring att ha såpass många, snarlika modeller. Med tanke på just motorstorlek i första hand då.

Har jag förstått det hela rätt så är inte z900 ersättare till z1000. (Motorn baseras dock på den i z1000). Z800 försvinner däremot, och det är här det börjar bli intressant. Z900 har både mer effekt och lägre vikt än 800an. Behåller de priset attraktivt har den helt klart potential till att bli en storsäljare den med.

Z900 ser ut att få en prislapp på 91900, så inte hemskt dyrt även om det är lite dyrare.
Jag gillar ramen på de nya hojarna.
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Nu verkar ju de första exemplaren nått fram till svenska butiker. Någon som varit och klämt på en än?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
va på ava för ett tag sen och torrbröt en bara för skoj skull (böt ju ut min er6 mot mt 09) och rent estetiskt tycker jag er6 12-16 ser bättre ut! z650 känns och ser riktigt tam ut men en provtur till våren blir det för att jämföra mot min 16 er6 jag hade i sommras


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Lät ju småtrist förstås. Spontant håller jag med dig angående designen (åtminstone fronten och sett från sidan) men då utgår jag än så länge bara från bilder.

Motorjournalisterna verkar nöjda hittills iallafall.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Personligen gillar jag de nya modellerna, åtminstone vad jag sett utifrån bilder och videos. Särskilt den nya F-modellen ser ju riktigt sportig ut för att vara en instegsmodell. Hade jag varit på gång att köpa en första hoj med sportigt utseende och förmånliga ägandekonstnader, så hade den varit ett hett alternativ för mig. :tummenupp
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Euro 4 har ju nog tvingat fram lite förändringar i modellparken hos alla.
Honda har ju ingen 2017 naken-tusing t.ex. Och alla yamahas glidare gick bort utom bolten?!
Så alla dessa nya modeller luktar ju lite miljöanpassning.

Har någon en speclista på z900 vs mt09? / z650 vs mt07 vs cb650? känns ju som där konkurensen ligger?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Skrev på papper för en vit Z650 idag, hämtar den i mitten på nästa vecka :)

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Nice. Blir nog riktigt bra. Men undrar varför de sänkt effekten jämfört med ER6an. Jag förstår syftet med något lägre effekt men bättre mellanregister i en tyngre Versys. Men Z650 ska även vara lättare än ER6.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Nice. Blir nog riktigt bra. Men undrar varför de sänkt effekten jämfört med ER6an. Jag förstår syftet med något lägre effekt men bättre mellanregister i en tyngre Versys. Men Z650 ska även vara lättare än ER6.

euro4


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Nice. Blir nog riktigt bra. Men undrar varför de sänkt effekten jämfört med ER6an. Jag förstår syftet med något lägre effekt men bättre mellanregister i en tyngre Versys. Men Z650 ska även vara lättare än ER6.
Som Slangklämman skriver så är det euro4 som ställer till det.
Men med 19 kilo bantning från ER6 så tror jag inte den kommer kännas tröttare!

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
det svänger fort i hockey! troligtvis är jag ägare till en svart performance imorgon! lägger upp bild om det blir så! någon som vet vart jag köper tailtidy?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
det svänger fort i hockey! troligtvis är jag ägare till en svart performance imorgon! lägger upp bild om det blir så! någon som vet vart jag köper tailtidy?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis!
R&G har, finns säkert andra också men jag har inte kollat runt :)

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
ja då va man på väg för att hämta en svart med perfomence paket. köpte en dl650 vstrom för en vecka sen som jag byter in hoppas det blir bra. har ju haft en er6 förut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top