Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grattis till en lyckad satsning för banköra!
Men hur i h....e har du råd att köpa alla grejjjer??!! E´ru miljonär eller...(?) :banana
/H

Ha råd? Det är väl ingen som har råd att köra rejsing? :hihi
Man bara använder varenda slant man har och sliter extra hund för att ha några fattiga slantar till att kasta i det svarta hålet.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Joo, så e de väl.
Jag tävlade 1 (en) säsong i motocross i slutet på 1990-talet och varenda liten 50-öring hamnade på "crosskontot". Och det var div. 4 jag tävlade i... :D
/H
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Ha råd? Det är väl ingen som har råd att köra rejsing? :hihi
Man bara använder varenda slant man har och sliter extra hund för att ha några fattiga slantar till att kasta i det svarta hålet.

Och när pengarna är slut så kör man på begagnade däck och hoppas att de håller ett varv till...ett varv till...ett varv till...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
16202_40913_0_logo.jpg


Medans hojen är hos Motospeed för mappning så har jag ä n t l i g e n beställt Svart kedjespännare från Lightech inkl hakar till depåstödet. No more Biltems alldeles för låga depåstöd.

lightech-kawasaki-zx6r-07-08-chain-adjuster-kit-[2]-11770-p.jpg


Jag har även hittat extremt billiga, oskadade och kompletta fälgar på Ebay!
begagnade fälgar.jpg


IMG_2916.PNG

Träningsmässigt går det riktigt bra också. igår sprang jag 5km på 24:16 vilket är personbästa med över en minut. Och det var inte mycket mer än lagom ansträngande rent upplevelsemässigt. Pulsmässigt så snittade jag 161bmp (85% av uppskattad maxpuls) och peakade på 177 (93%). På bilden så finns en peak på 185 i början och en djup dal på 137. Dessa värden blev till då jag justerade pulsbandet och är således missvisade. Det känns jäkligt kul och motiverande att jag känner mig bekväm med att ligga på 80-90% av maxpuls. Har jag den här syreupptagningsförmågan vid körningen så kommer jag kunna fokusera helt och hållet på vad jag ska, än att kämpa för att andas.

IMG_2915.JPG

Morgonvikten efter en månads deff är 81,7kg vilket betyder att jag på fyra veckor har gått ner 3,3kg. Då återstår två tredjedelar eller 6,7kg tills jag har nått målvikten på 75 pannor.

Och snart är det juuuuuuuuuuuuuuuuuuul! :kär
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Och igår kväll slog jag till på den här blivande skönheten :kär
Vad skönt det känns att äntligen ha sin egna racebuss! En Mercedes Vito 109 CDI -08. I jättefint skick!


15578138_1238946666193519_3179112431302935101_o.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag tror att jag har hittat lite godis som kan passa mig.

Om det sitter en sån här baktill:
35DDS_PRO%20001%20Eye%20End%20Hose%20PL%20Flat.jpg


Och såna här i gafflarna:
104.jpg


Tillsammans med bra support, så kan nästa säsong bli ruskigt rolig tror jag :kär
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sedärja! Now we talking! :tummenupp

Nu jävlar kommer det bli en uppgift att hålla dig bakom.....får nog dra till spanien eller nåt i vår....kanske kit-box och kabel med........Fan, kommer bli dyrt! :va

Its On! :yoparty
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Sedärja! Now we talking! :tummenupp

Nu jävlar kommer det bli en uppgift att hålla dig bakom.....får nog dra till spanien eller nåt i vår....kanske kit-box och kabel med........Fan, kommer bli dyrt! :va

Its On! :yoparty

Haha! Ja, men jag insåg att ska jag göra ett seriöst försök att vara konkurrenskraftig så får jag nog äta knäckebrödsmulor lite oftare och kan racefjädringen förhindra en olycklig krasch så har jag ju liksom sparat in kostnaden för materialet :) Eftersom jag kommer köra på Bridgestone så behöver jag även få till en schysst setup som funkar för mig och hojen!

Nackdelen är att jag inte kommer ha råd till en cross eller enduro att underhållsträna på så jag intalar mig själv att det istället handlar om att jag på detta sätt håller mig skadefri istället :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Haha! Ja, men jag insåg att ska jag göra ett seriöst försök att vara konkurrenskraftig så får jag nog äta knäckebrödsmulor lite oftare och kan racefjädringen förhindra en olycklig krasch så har jag ju liksom sparat in kostnaden för materialet :) Eftersom jag kommer köra på Bridgestone så behöver jag även få till en schysst setup som funkar för mig och hojen!

Nackdelen är att jag inte kommer ha råd till en cross eller enduro att underhållsträna på så jag intalar mig själv att det istället handlar om att jag på detta sätt håller mig skadefri istället :)

Som jag sagt innan, är det En sak jag personligen skulle ändrat från jag började leka med detta så är det fjädringen, den skulle jag börjat med!
Kanske inte man måste handla värsta direkt men åtminstone något som funkar och ger ett konsekvent beteende och med set-up data så man har något att utgå från och slipper uppfinna hjulet igen. :)

Vilken spec är det? DDS eller standard 25mm?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Som jag sagt innan, är det En sak jag personligen skulle ändrat från jag började leka med detta så är det fjädringen, den skulle jag börjat med!
Kanske inte man måste handla värsta direkt men åtminstone något som funkar och ger ett konsekvent beteende och med set-up data så man har något att utgå från och slipper uppfinna hjulet igen. :)

Vilken spec är det? DDS eller standard 25mm?


Bakdämparen blir DDS PRO medans Cartridgepaketet kanske blir RDS tror jag som har 25mm? Jocke pratade om att det skulle kosta drygt 10k exklusive moms. Han skulle skicka över lite mer info under helgen och sedan ska vi ta ytterligare ett samtal innan det blir helt bestämt vilket cartridge jag kör på.
Den springande punkten är supporten under race och till viss mån även hjälp vid försäsongsträningen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bakdämparen blir DDS PRO medans Cartridgepaketet kanske blir RDS tror jag som har 25mm? Jocke pratade om att det skulle kosta drygt 10k exklusive moms. Han skulle skicka över lite mer info under helgen och sedan ska vi ta ytterligare ett samtal innan det blir helt bestämt vilket cartridge jag kör på.
Den springande punkten är supporten under race och till viss mån även hjälp vid försäsongsträningen.

Det är "klassiska" 25 det om jag inte är fel ute, har inte jättebra koll på k-tech men har för mig det är byggt som gamla öhlins.

DDS har jag för mig kostar 20´ men är nog inte värt det att börja på om budgeten är tight, är ju tätare serviceintervall med och jag fixar inte att serva ett sådant själv så ska man hålla ner kostnader så kan det vara vettigare med det "gamla". :)

Skulle gärna ha ett Men, det jag har nu har vunnit SM så jag Vet att det räcker även idag när jag kollar tiderna så får väl vänta tills jag "kört ut" mitt först! :hihi ...... eller vinner en massa pengar..... :D :D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förresten, är det jag som är blind eller blev det inga nuffror från bänkningen?

*Make with the Papper!* :smasha
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är "klassiska" 25 det om jag inte är fel ute, har inte jättebra koll på k-tech men har för mig det är byggt som gamla öhlins.

DDS har jag för mig kostar 20´ men är nog inte värt det att börja på om budgeten är tight, är ju tätare serviceintervall med och jag fixar inte att serva ett sådant själv så ska man hålla ner kostnader så kan det vara vettigare med det "gamla". :)

Skulle gärna ha ett Men, det jag har nu har vunnit SM så jag Vet att det räcker även idag när jag kollar tiderna så får väl vänta tills jag "kört ut" mitt först! :hihi ...... eller vinner en massa pengar..... :D :D

Förresten, är det jag som är blind eller blev det inga nuffror från bänkningen?

*Make with the Papper!* :smasha

Siffrorna har inte kommit ännu, den bänkas troligtvis nästa vecka, eller i mellandagarna :) Förhoppningsvis så har jag typ 150hk på bakhjulet då :brynad
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Fan tror det är första gången jag inte behöver komma att säga vad var det jag sa.

Bra beslut och ett samarbete med Jocke är helt rätt väg :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top