Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Perforerat alla dagar i veckan! Är det kallt så kan du köra med exempelvis ett regnställ innanför skinnstället. Det är mycket svårare att hålla sig sval vid behov än tvärtom!

Regnställ innanför skinnstället? :va

Nu har 15 dagar passerat och jag har tappat 2kg på vågen och 6cm runt midjan :fyllisar

574695822_orig.jpg


8kg kvar då vågen alltså visade på 83,0kg imorse.

Om det är du på bilden så...är du hetare än någonsin... Grrr...! :kär
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Regnställ innanför skinnstället? :va



Om det är du på bilden så...är du hetare än någonsin... Grrr...! :kär

Japp! Mitt regnställ var så jäkla tight ovanpå skinnstället medans stället var så uppruggat så regnstället riskerade att rivas sönder, så jag satte det innanför skinnstället och det blev jättemysigt :D

Ja alltså.. Ska man ner under 80kg så kan man omöjligt räknas som man :fakta På köpet så fick man ett fördelaaktigare utseende tydligen :brynad

Du kanske ska vänta med att beställa ditt måttanpassade ställ :)

Det blir nog först framåt Februari som måtten tas, tack och lov :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja alltså.. Ska man ner under 80kg så kan man omöjligt räknas som man :fakta På köpet så fick man ett fördelaaktigare utseende tydligen :brynad

Jag har nog inte vägt under 90 kg sedan högstadiet. :gnissla
Inte ens under hardcorebantningen på rehabavdelningen kom jag under 97 kg. :D
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag skulle kunna gå den tråkiga vägen och leta upp det nya reglementet (som kanske är klart?) men är det tillåtet att montera dit en extra kylare till nästa år?

http://www.macradiators.com/en/catalog/kawasaki

mac-radiators-zx6r2014-zx6r-09-14-racing-radiator-791.jpg


26mm core, great cooling on track. needs racing exhaust. Used in CEV, CIV and BSB Championships

Kollar man på den kylaren som gäller för zx10r så står det "Add on racing radiator. Superstock FIM approved. Great cooling power!"
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Äntligen har jag fått tummen ur (eller snarare möjlighet) och lämnat iväg igen till Motospeed för mappning:banana
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag skulle kunna gå den tråkiga vägen och leta upp det nya reglementet (som kanske är klart?) men är det tillåtet att montera dit en extra kylare till nästa år?

http://www.macradiators.com/en/catalog/kawasaki

mac-radiators-zx6r2014-zx6r-09-14-racing-radiator-791.jpg




Kollar man på den kylaren som gäller för zx10r så står det "Add on racing radiator. Superstock FIM approved. Great cooling power!"

8.2.20 Kylare och oljekylare Kylare får bytas och extra kylare får monteras. Kylfläktar får demonteras. Inga fästen får
läggas till eller tas bort. Inga modifieringar får göras på ram eller strömlinjeinklädnad.
Kylarslangar får bytas. Extra fläktar får monteras, men siluetten på mc får inte ändras. Värmeväxlare får demonteras eller modifieras. Termostat och termostathus får demonteras
eller modifieras. Expansionstank får bytas och flyttas. Oljekylare får monteras, modifieras
och extra oljekylare får monteras.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har nog inte vägt under 90 kg sedan högstadiet. :gnissla
Inte ens under hardcorebantningen på rehabavdelningen kom jag under 97 kg. :D

När jag låg på mitt "Spa" så lade jag på mig 6kg på vågen... :D ... men enligt ....kroppsfettsmätningen så lade jag på mig ca 10-12kg ;) .....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag låg på mitt "Spa" så lade jag på mig 6kg på vågen... :D ... men enligt ....kroppsfettsmätningen så lade jag på mig ca 10-12kg ;) .....

De hade ju pyttesmå matportioner! (seriöst, mitt normala matintag är ungefär 3 ggr av vad man får under tiden som inlagd på sjukhus)
Och jag var nere i gymmet varje dag så fort sjukgymnasterna släppte ner mig. :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lycka till killar,gött jobbat .. Till skillnad från er "kraschade hjältar" har jag utan sjukhusnärvaro lyckats gå upp nästan 10kg nu på hösten o trots att jag tränar på gymmet 3-4 ggr/vecka o allt är definitivt inte muskler, det kan jag lova. kolla vågen i dag o 101kg .. Ska testa o lägga om kosten o komma ner på mina vanliga 90kg till våren. Men Fordon har kanske nått bra träningsknep? Jag är väl en sån som kör blandat över en timma per tillfälle. Överkropp, ben o sen löpbandet sista 20 min. Pleezz .. Kort kort om hur jag/vi kan bli effektivare på gymmet Fordon?
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Lycka till killar,gött jobbat .. Till skillnad från er "kraschade hjältar" har jag utan sjukhusnärvaro lyckats gå upp nästan 10kg nu på hösten o trots att jag tränar på gymmet 3-4 ggr/vecka o allt är definitivt inte muskler, det kan jag lova. kolla vågen i dag o 101kg .. Ska testa o lägga om kosten o komma ner på mina vanliga 90kg till våren. Men Fordon har kanske nått bra träningsknep? Jag är väl en sån som kör blandat över en timma per tillfälle. Överkropp, ben o sen löpbandet sista 20 min. Pleezz .. Kort kort om hur jag/vi kan bli effektivare på gymmet Fordon?

Helkroppspass 2-4 ggr veckan. Eller över/underkropp. Fokusera på basövningar.
Realistisk proggression, vill du bli starkare måste du lyft tynagre än vad du gör nu. Man blir starkare av att pressa sig själv. Öka vikterna lite varje pass (om du är nybörjare) eller varje vecka. Eller öka reps till du klarar 10, öka lite så du bara klarar 8, när du klarar 10 öka så du bara klarar 8 osv.

Edit: Träna kondis har jag inte mycket koll på. Kör enduro för flåset och det funkar för mig.

Vikten styr du med maten. Vill du gå ner i vikt ät mindre. 10 kg på 6 månader är drygt 2 kilo per månad, eller ett halvt kilo i veckan. Du borde då ligga på ett kaloriunderskott på ca 250 kcal/dag.

Finns bra appar för att räkna på hur mycket man äter. En som jag använde tror jag hette Lifesum. Knappar in hur mycket man väger och vad man vill väga om t.ex. 6 mån så räknar appen ut hur mycket man bör äta för att komma dit. Sen knappar man in vad man äter under dagen och den räknar ut kalorierna åt en.


Disclaimer:
Jag är inget kostrådgivare/personlig tränare eller något sådant överhuvudtaget. Men jag tycker det är kul att lyfta skrot och att läsa om hälsa/träning.
Min träning är gymande med i princip bara basövningar (lite curlande för fåfängan) och enduro för kondisen. Är inte snabb på motorcykel (1.21 på gåsen). Men är i ganska god form och har definitivt inte problem med orken under race.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Lycka till killar,gött jobbat .. Till skillnad från er "kraschade hjältar" har jag utan sjukhusnärvaro lyckats gå upp nästan 10kg nu på hösten o trots att jag tränar på gymmet 3-4 ggr/vecka o allt är definitivt inte muskler, det kan jag lova. kolla vågen i dag o 101kg .. Ska testa o lägga om kosten o komma ner på mina vanliga 90kg till våren. Men Fordon har kanske nått bra träningsknep? Jag är väl en sån som kör blandat över en timma per tillfälle. Överkropp, ben o sen löpbandet sista 20 min. Pleezz .. Kort kort om hur jag/vi kan bli effektivare på gymmet Fordon?

Sulman har ett par bra tips.

Vikten justeras genom kost, ej genom träning.
Välj alltid den lättaste vägen. Exempelvis KAN det vara bättre att äta kalorifattig broccoli och gurka i syfte att hålla sig från svältkänsla, än att inte äta någonting alls. Det ska vara bekvämt att gå ned i vikt. Personligen väljer jag bort min frukost för att kunna äta större måltider.

Det är enklare att kolla på vågen en gång i veckan och se om det har hänt någon förändring, än att följa en app. Ha i åtanke att vikten kan pendla flera kilon upp och ned per dag. Men nu var det förvisso inte diettips du var ute efter :crash

Gör det som du tycker är ROLIGT på gymmet. Vill du ha resultat så se till att det är utmanande och jobbigt på riktigt. Träna som DU vill, inte vad som är mest optimalt på pappret. Det tenderar att bli stelt och tråkigt
Har du inte testat, så kan jag rekommendera styrkebaserad pulsträning. Inte bäst på varken styrka eller pulsträning, men tidseffektivt, BRA och roligt. Tycker jag.

Kort och gott handlar det om disciplin. Har man bestämt sig för en sak så ska man inte tumma på ansträngningen bara för att det mentalt är skitjobbigt att träna så hårt. Samma sak med maten. Ska man ner så får man finna sig i att ett visst sug och trötthet kan förekomma ibland. Suget får man helt enkelt stå emot och tröttheten får man försöka lösa på annat sätt än att äta extra.

Disclaimer:
Jag är utbildad personlig tränare :fyllisar
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
På tal om ovanstående inlägg. Idag är det tre veckor sedan jag bestämde mig för att gå ned 10kg. Från 85kg till mer pojkaktiga 75kg innan säsongsstarten. Under den senaste veckan har jag gått ner 0,7kg till en morgonvikt på 82,3kg. Tempot på viktnedgången är helt okej nu i början :) Sen får det gå lite långsammare.

928368_1465696107077749_412049753_n.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Strålande tips och överblick där Sulman och Fordon:tummenupp. Ska framförallt omgående ta tag i skräpmaten och gå tillbaka till mer av det jag åt tidigare. Mer av tonfisk, makrill och kyckling med vita bönor, kikärter o bruna bönor etc.. Det vet jag funka bra innan .. Bör utan problem snabbt ge mig tvåsiffrigt på vågen igen :) Tycker ju ändå det är riktigt kul att träna, mkt hänger nog på kosten! Ska iallafall kolla in styrkebaserad pulsträning.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Strålande tips och överblick där Sulman och Fordon:tummenupp. Ska framförallt omgående ta tag i skräpmaten och gå tillbaka till mer av det jag åt tidigare. Mer av tonfisk, makrill och kyckling med vita bönor, kikärter o bruna bönor etc.. Det vet jag funka bra innan .. Bör utan problem snabbt ge mig tvåsiffrigt på vågen igen :) Tycker ju ändå det är riktigt kul att träna, mkt hänger nog på kosten! Ska iallafall kolla in styrkebaserad pulsträning.

För vikten så hänger mycket på kosten.
För övrigt resultat gäller 1; träningen och 2; kosten :)

Själv har jag byggt min kropp på dubbla cheeseburgare från McDonalds och Monster Rossi-energidrycker :hej
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
På tal om ovanstående inlägg. Idag är det tre veckor sedan jag bestämde mig för att gå ned 10kg. Från 85kg till mer pojkaktiga 75kg innan säsongsstarten. Under den senaste veckan har jag gått ner 0,7kg till en morgonvikt på 82,3kg. Tempot på viktnedgången är helt okej nu i början :) Sen får det gå lite långsammare.

928368_1465696107077749_412049753_n.jpg
Men 75 kg :näsblod kommer ju bara vara skin å ben kvar pojk!
Jag är ju verkligen som din bild för kort för min vikt :tuttar Nä men dags att ta tag i kosten, tränar redan 3-5 gr/v. Än en gång måste jag ge dig cred för din inspiration du ger :rock:krama
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
...vi ska inte ens börja dividera om kroppsfettprocenten.... den hör hemma i ett annat forum va ?? :D
Men jag vet att jag låg runt 28% 1 dec 2013
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Grattis till en lyckad satsning för banköra!
Men hur i h....e har du råd att köpa alla grejjjer??!! E´ru miljonär eller...(?) :banana
/H
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Men 75 kg :näsblod kommer ju bara vara skin å ben kvar pojk!
Jag är ju verkligen som din bild för kort för min vikt :tuttar Nä men dags att ta tag i kosten, tränar redan 3-5 gr/v. Än en gång måste jag ge dig cred för din inspiration du ger :rock:krama

Vi får båda se till att vara i vår bästa form lagom till säsongstarten då Sofia :)

...vi ska inte ens börja dividera om kroppsfettprocenten.... den hör hemma i ett annat forum va ?? :D
Men jag vet att jag låg runt 28% 1 dec 2013

Det är ensiffrigt som gäller för 2017 :brynad

Grattis till en lyckad satsning för banköra!
Men hur i h....e har du råd att köpa alla grejjjer??!! E´ru miljonär eller...(?) :banana
/H

Genom att tömma sparkontot, jobba +200 övertidstimmar, inneha gratis gymkort, sakna andra hobbys, spendera semesterkassan på race och stöd från vänner & sponsorer :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top