Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
In och läs senaste intervjun från roadracing.se!!!
http://www.roadracing.se/article/2018-02-18/rickard-winblad

På facebook så skrev jag att det var finns en hemlighet som avslöjas där men jag tänker avslöja vad det är redan här :kär Jag har äntligen fått hem min nya fina motorcykel!! Och det är inte vilken hoj som helst heller! Det är en otroligt fin och fjäderlätt, (drygt 167kg) Yamaha R1M!


Yamaha R1M höger sida.jpg Yamaha R1M vänster sida.jpg

Mycket är sagt i intervjun, mycket vill jag fortfarande berätta, men jag vill mest av allt köra hoj nu!!!:yoparty:yoparty Och det börjar bli dags att skapa en ny tråd!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jäklar, grattis!!:tummenupp Orange??:confused:

Tack! Den kommer att vara delvis orange, med svart botten. Egentligen enbart pga min sponsor.

Trodde du gjort Kajsa på smällen.
Grattis iallafall!

Men hallå, en sådan nyhet väntar man ju inte på ;) Jag vet inte vad som är häftigast, en R1M eller en liten unge årsmodell 2018. Hojarna blir ju bara bättre och bättre ju senare årsmodell det är, medan jag har hört att ungarna bara blir gnälligare och gnälligare :fakta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ska du byta ner dig till litersklassen? :gråta

Jajamän! En större hoj med en mycket rymligare körställning som är som en touringhoj i jämförelse med kawan, samt elektronik som skyddar min framfart nu när jag är invalido och kommer behöva burka likt Mick Doohan (Eller Mossberg *host*) i högersvängar. Se det som en förvuxen permobil :rofl Jag har tillochmed en tjock dyna fastlimmad på tanken för att man skall kunna lägga sig avslappnat på tanken på raksträckorna!

snabbastepermobil.jpg
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Men hallå, en sådan nyhet väntar man ju inte på ;) Jag vet inte vad som är häftigast, en R1M eller en liten unge årsmodell 2018. Hojarna blir ju bara bättre och bättre ju senare årsmodell det är, medan jag har hört att ungarna bara blir gnälligare och gnälligare :fakta

Vart pappaledig i 2 månader och skulle göra första arbetsdagen för i år.
Slutade med 39 graders feber för minstingen och inledde med VAB istället...
:3freak
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vart pappaledig i 2 månader och skulle göra första arbetsdagen för i år.
Slutade med 39 graders feber för minstingen och inledde med VAB istället...
:3freak

Oj, det kallar jag teamwork! Att en sån liten knådd vet när sin pappa behöver längre ledighet ;)
Skämt åsido, krya på er, hoppas inte du blir sjuk!
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Grattis Rickard till en 'ny' raket!
Läste intervjun också - väldigt intressant, och dessutom bra skrivet :)
/H
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Grattis :tummenupp Kanon hoj . Enligt bilderna så ser det ut som du är i mina kvarter
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Riktigt snygg!:kär Den ser rymlig ut, betydligt större än min RSV4 eller har jag fel? Sitter du skönt på den? Hur är den att köra; jämn och fin eller lite småhet? Lycka till med den och ta det lugnt, åtminstone i början :D
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Grattis Rickard till en 'ny' raket!
Läste intervjun också - väldigt intressant, och dessutom bra skrivet :)
/H
Tack! Jättekul att höra :) Uppskattar feedbacken!

Grattis :tummenupp Kanon hoj . Enligt bilderna så ser det ut som du är i mina kvarter
Tack så mycket :) Bilderna är tagna i Grindtorp, bor du där? :tummenupp


Riktigt snygg!:kär Den ser rymlig ut, betydligt större än min RSV4 eller har jag fel? Sitter du skönt på den? Hur är den att köra; jämn och fin eller lite småhet? Lycka till med den och ta det lugnt, åtminstone i början :D

Jag har inte kört den ännu, men jag sitter jättebra på den!! Sadeln ska jag justera så jag kommer närmare tanken dock. :död Jag ska försöka ta det lite lugnt i början ;)
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Jepp , fast i andra höghuset ner mot Näsbydal , min särbo bor på inte helt obekanta "Flygkårsvägen"
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jepp , fast i andra höghuset ner mot Näsbydal , min särbo bor på inte helt obekanta "Flygkårsvägen"

Haha men va, skämtar du? Jag har bott på flygkårsvägen 15 sen 2008. Jag är fortfarande skriven där, men sedan kraschen så flyttade jag in hos tjejen här i grindtorp.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ny tråd kommer så småningom, men eftersom det här är från Kawan så skall den såklart in i den här tråden!

Ni har säkert sett Mattias Ödlunds video The hunt for Morgan Mesetovic, där det är 600cc vs 1000cc på Sviestad. OM inte så är den sevärd! Fartkänslan är riktigt fin i det klippet.

Let me present to you; The hunt for Markus Karlsson! ZX6R vs ZX10R som spelades in en solig 30:e maj 2017 :hihi
Den inklistrade tidtagningen ovanför kamerans tidtagning är transpondertiden. Den översta är från varvet jag kommer ifrån, den i mitten visar första hela varvet. Enjoy!

 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag skrev i inlägg #412 som kommentar till ditt inlägg med frågor om sittställning i #386 att jag trodde tankens viktigaste uppgift på tävlingshojar är förankring av föraren. Så tanken konstrueras just för detta för föraren.
Idag kom en kommentar från Jorge Lorenzo till att han tagit 2a startplatsen på Mugello
A lot of the progress of late, explains Lorenzo, is down to some key changes made.
“The feeling has improved a lot, especially with this new fuel tank. With much more support in the corners, I can save more energy and rest(?) more with good pace. So this is a big difference, and also some more speed has given us these two tenths that bring us from the second and third row to the first row this time.”
http://www.motogp.com/en/news/2018/06/02/lorenzo-returns-to-the-front-row-in-red/260938
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag skrev i inlägg #412 som kommentar till ditt inlägg med frågor om sittställning i #386 att jag trodde tankens viktigaste uppgift på tävlingshojar är förankring av föraren. Så tanken konstrueras just för detta för föraren.
Idag kom en kommentar från Jorge Lorenzo till att han tagit 2a startplatsen på Mugello

http://www.motogp.com/en/news/2018/06/02/lorenzo-returns-to-the-front-row-in-red/260938

Och han vann dessutom, den jäkeln!
Jsg skulle behövs få min tank ombyggd för Falkenberg motorbana tar livet av min stackars rygg!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top