Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
För strax över en vecka sedan så är jag up and running utan rullstol, förutom i undantagsfall där jag i annat fall behöver gå eller stå upp en längre tid. Jag gör verkligen stora märkbara framsteg från vecka till vecka vilket är väldigt roligt då jag rehabtränar varje dag och styrketränar varannan dag. Däremot är smärtorna fortfarande outhärdliga. Jag sover väldigt ytligt och ca 40 minuter åt gången under natten. Som exempel behövde jag klockan 04:01 instt ställa mig upp och stretcha vaden/foten i tio minuter för att jag hade så ont. Det är en väldigt tuff och kämpig period jag får igenom just nu och det blev inte bättre av att vi provade elektricitet genom låret igår. Det visade sig att vi inte får kontakt med inre lårmuskeln trots maximal nivå på strömmen. Just nu är den helt fucked. Med lite tur så kommer detta inte påverka sidoförflyttningarna på hojen. Om jag tränar upp benet ordentligt. Men visuellt är det fult som fan och det är faktiskt inte så kul att ha ett deformerat ben :/

Vänster underarm lider av något liknande och as we speak så är jag påväg till läkaren för att få det undersökt. Jag har ingen styrka i vänster underarm. Spänner jag musklerna så ser det inte alls likadant ut som på höger sida och när man känner på armen så är det en hård sena som ligger överst :va

Men hur som helst så är det #ThrowbackThursday så då bjuder jag på en bild som Fredrik Eklöf (wastegate.se) har tagit då Gamla moto2-föraren Alex Lundh fick sitta på bönpallen under första SM-racet på Falkenberg :yoparty

22829068_1547688705319312_8065055375355871606_o.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För strax över en vecka sedan så är jag up and running utan rullstol, förutom i undantagsfall där jag i annat fall behöver gå eller stå upp en längre tid. Jag gör verkligen stora märkbara framsteg från vecka till vecka vilket är väldigt roligt då jag rehabtränar varje dag och styrketränar varannan dag. Däremot är smärtorna fortfarande outhärdliga. Jag sover väldigt ytligt och ca 40 minuter åt gången under natten. Som exempel behövde jag klockan 04:01 instt ställa mig upp och stretcha vaden/foten i tio minuter för att jag hade så ont. Det är en väldigt tuff och kämpig period jag får igenom just nu och det blev inte bättre av att vi provade elektricitet genom låret igår. Det visade sig att vi inte får kontakt med inre lårmuskeln trots maximal nivå på strömmen. Just nu är den helt fucked. Med lite tur så kommer detta inte påverka sidoförflyttningarna på hojen. Om jag tränar upp benet ordentligt. Men visuellt är det fult som fan och det är faktiskt inte så kul att ha ett deformerat ben :/

Vänster underarm lider av något liknande och as we speak så är jag påväg till läkaren för att få det undersökt. Jag har ingen styrka i vänster underarm. Spänner jag musklerna så ser det inte alls likadant ut som på höger sida och när man känner på armen så är det en hård sena som ligger överst :va

Men hur som helst så är det #ThrowbackThursday så då bjuder jag på en bild som Fredrik Eklöf (wastegate.se) har tagit då Gamla moto2-föraren Alex Lundh fick sitta på bönpallen under första SM-racet på Falkenberg :yoparty

22829068_1547688705319312_8065055375355871606_o.jpg

Att du har nervskador i benet är väl inte helt oväntat efter att läkarna varit inne och skruvat ihop bäckenben och annat smått och gott, men armen... Det låter ju lite knepigare.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Kämpa på Winblad!

Det är inte en fråga om utan när du är tillbaka i SST600!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Du ÄR grym mannen!


Kämpa på Winblad!

Det är inte en fråga om utan när du är tillbaka i SST600!

Tack alltså, det värmer enormt mycket att få postivt pepp :krama:yoparty


Att du har nervskador i benet är väl inte helt oväntat efter att läkarna varit inne och skruvat ihop bäckenben och annat smått och gott, men armen... Det låter ju lite knepigare.

Ja, jag känner mig lite orolig. Jag behöver full styrka när jag ska kasta runt hojen i chikaner eller häva oinbjudna sladdar. Det sista jag vill är att tappa greppet om vänster handtag . Förhoppningsvis så är det bara ett skräckscenario som aldrig inträffar, "men".
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har en fråga som jag skulle behöva hjälp med!

förminskad.jpg
Fotograf: Fredrik Eklöf

Jag har problem med grepp i, samt ut ur böj böj. I böj så kasar det förvisso både fram och bak, men det är främst bakdäckets grepp som jag har svårt med. Jag, tillsammans med K-tech Jocke, försökte lösa det genom att förflytta röven bakåt. Det gick dock inte alls bra att köra så. Det är något jag behöver träna på för att kunna utvärdera om det är en bra grej eller inte.

Simon Crafar tycker att man skall vara nära tanken, såsom jag kör på bilden ovanför. Då är det betydligt lättare att kontrollera sladdar. Den biten är ett eget kapitel just nu.

Pedrosa verkar vara nära tanken. han har ju dock problem med grepp :hihi

16motogp-pedrosa-_tin2627-lowres.jpg


Och kollar man på Marquez så verkar den lilla myran sitta långt bak med röven :3freak
93-marquez__gp_3636_0.big.jpg


Kollar man på the goat så sitter han som jag :)rolleyes: )
EDNV42KGAJT104U703B3.jpg


Så det här säger mig egentligen ingenting överhuvudtaget. Och jag har inte gått igenom alla kurvor för alla föraren så bildera säger ingenting heller :rofl

Vad ha ni för erfarenheter kring detta? Vad har ni hört, läst eller upplevt? Är det ett måste att sätta arslet långt bak för att få bättre grepp? Jag får bara min cykel att kasa och då är det svårt att köra fortare. jag kommer liksom in i kurvan såhär:

bootcamp.jpg


Om vi bortser från foten, och allt damm. Och kanske det visuella. Men det är min känsla med cykeln. Behöver jag ens bry mig om sittpositionen? Är det inte bara en fråga om inställning på fjädringen eller blir det att maskera ett problem?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
När släpper det, när du börjar svänga, eller när du har lagt omkull fullt? Dvs var på däcket är du? Om däcket får konstiga egenskaper så kan det ju bero på för högt tryck så att det inte rör sig tillräckligt, eller för lågt tryck så att det sviktar undan för mycket.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
När släpper det, när du börjar svänga, eller när du har lagt omkull fullt? Dvs var på däcket är du? Om däcket får konstiga egenskaper så kan det ju bero på för högt tryck så att det inte rör sig tillräckligt, eller för lågt tryck så att det sviktar undan för mycket.

När jag har maximalt nedlägg. jag upplever dock som att mitt maximala nedlägg kommer för tidigt, vilket leder till för låg kurvhastighet. En medtävlande som på tiondelen är lika snabb som jag har uttryckt sig (har jag hört på omvägar) "Han står ju för fan still i kurvorna" "Han är så jävla långsam i kurvorna" :rofl vilket dock stärker min egna upplevda känsla. Sedan som sagt, så saknar jag grepp därefter när jag skall ut från böjen.
Vid maximalt nedlägg så kan ju dock inte fjädern arbeta speciellt optimalt så det kanske är annat däcktryck jag bör utvärdera? Fan, jag skulle ha haft Petjos jäkla permar och papper om utvärdering i somras :fakta
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
När jag har maximalt nedlägg. jag upplever dock som att mitt maximala nedlägg kommer för tidigt, vilket leder till för låg kurvhastighet. En medtävlande som på tiondelen är lika snabb som jag har uttryckt sig (har jag hört på omvägar) "Han står ju för fan still i kurvorna" "Han är så jävla långsam i kurvorna" :rofl vilket dock stärker min egna upplevda känsla. Sedan som sagt, så saknar jag grepp därefter när jag skall ut från böjen.
Vid maximalt nedlägg så kan ju dock inte fjädern arbeta speciellt optimalt så det kanske är annat däcktryck jag bör utvärdera? Fan, jag skulle ha haft Petjos jäkla permar och papper om utvärdering i somras :fakta

Jobba med förspänningen och verifiera känslan mot klockan, känns det bättre Och går fortare så är det rätt, känns det bättre men går långsammare så är det fel..

I ditt fall skulle jag släppt lite bak/ökat lite fram beroende på hur hojen beter sig i övrigt (hård/mjuk känsla) för att få över lite mer vikt bakåt, kommer få jobba lite mer för att få in den men kan gå på gas tidigare och även högre hastighet in.

Förutsätter att fjäder/hydraulik är rätt för däcken och vikt/körstil men den har du ju koll på.

Ed. börja med att avgöra om sladdandet beror på att att du försöker gå på gas för tidigt pga. att du blir kvar för länge i maxnedlägg eller för att du har dåligt fäste, då kanske du ska korta hojen eller sänka fram/höja bak istället.....komplext det där... :p

Annan fråga, har du någon försäkring som tar vid så du får en normal ersättning nu?
Blev fan chockad när jag fick beskedet från fk...... :näsblod

Rehaba Hårt nu så syns vi på åsen i april, tror det blir min premiär iaf. :)

Krya!
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, jag känner mig lite orolig. Jag behöver full styrka när jag ska kasta runt hojen i chikaner eller häva oinbjudna sladdar. Det sista jag vill är att tappa greppet om vänster handtag . Förhoppningsvis så är det bara ett skräckscenario som aldrig inträffar, "men".

Oroa dig inte så hemskt mycket över det innan du faktiskt kört några dagar på bana. Det funkar överraskande okej att köra trots att kroppen inte lirar helt. Men lägg jävligt mycket tid och ansträngning på rehaben för att ha tillräckligt med funktion i övriga muskler för att ersätta det som saknas.
Om inte annat kan du ju tänka på den här tomten när det känns svårt:
https://www.youtube.com/watch?v=NBg0HLe8LUo
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jobba med förspänningen och verifiera känslan mot klockan, känns det bättre Och går fortare så är det rätt, känns det bättre men går långsammare så är det fel..

I ditt fall skulle jag släppt lite bak/ökat lite fram beroende på hur hojen beter sig i övrigt (hård/mjuk känsla) för att få över lite mer vikt bakåt, kommer få jobba lite mer för att få in den men kan gå på gas tidigare och även högre hastighet in.

Förutsätter att fjäder/hydraulik är rätt för däcken och vikt/körstil men den har du ju koll på.

Ed. börja med att avgöra om sladdandet beror på att att du försöker gå på gas för tidigt pga. att du blir kvar för länge i maxnedlägg eller för att du har dåligt fäste, då kanske du ska korta hojen eller sänka fram/höja bak istället.....komplext det där... :p

Annan fråga, har du någon försäkring som tar vid så du får en normal ersättning nu?
Blev fan chockad när jag fick beskedet från fk...... :näsblod

Rehaba Hårt nu så syns vi på åsen i april, tror det blir min premiär iaf. :)

Krya!

Hmm!
När jag har justerat förspänningen bak inför regnkörning så har jag gått från -2 till -1 till att låta den vara för hojen blir bara sämre om jag släpper på förspänningen baktill. Styret kommer så högt upp att det känns som att jag kör en stabil chopper, alternativt ett hangarfartyg då choppers inte är SÅ stabila. Mycket riktigt är det klurigt att få in hojen. Jag tycker inte riktigt att det blev bättre heller. Jag råkade nämligen testa under ett race på bile week, när racet deklarerades som wet race. Då gjorde vingojen klar förmögen men bytte tillbaka i allra sista sekund (såtillvida att jag drog iväg med arbetshandskarna först innan jag insåg misstaget och kunde få mina skyddshandskar igen :lol) men vi missade att spänna på fjädern bak. Jag körde över en sekund långsammare.

Själva fjädern är ”rätt”. Vi har fått från 100nm till 95nm då det har resulterat i bättre fäste bak. Detta gjordes dock under anderstorp och jag körde fortare i juli än i maj.. hmm!
Jag undrar hur det blir med minskad Förspänning men med hårdare fjäder? Kan man komma runt problemet på det sättet? Det är så synd att jag inte kan testa detta just nu.

Jag har Solid Ab försäkring. Den tog jag i maj. Tidigare har jag kört oskyddat! Jag får ingen ersättning för skyddsutrustningen tråkigt nog.
Tack och lov så får jag maximal ersättning från FK så jag kan dricka röd mjölk till mina biffnudlar. Jag försöker rehabba bra och har faktiskt vilat sen i lördags. Benet är svullet fortfarande märkligt nog och knät gör ont sedan den skadades under första fysioterapeut-mötet när de bände och böjde i knät. Då small det till.. Nu måste jag bara få hjälp med att rehaba ännu en (onödig) skada. De säger alltid att man får avvakta och se eftersom kroppen är så skadad på andra ställen. DET känns dock som en jäkla ursäkt bara för att slippa ta ansvar. Oh well. I övrigt har jag en riktigt bra fysioterapeut sen några veckor sedan som tycker att jag bara gnäller och inte fokuserar på nuet. ”Du har en identitetskris som du behöver ta itu med. Du kan just nu inte hoppa på ett ben eller vara lika stark som tidigare. Du måste börja om med nya förutsättningar.” :crash


Vi syns definitivt i april! Jag SKA köra!! ;) och skulle jag ändå inte det så lär jag vara depåbitch och mek till Kajsa. Eller det blir jag nog oavsett :D Tack!
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Oroa dig inte så hemskt mycket över det innan du faktiskt kört några dagar på bana. Det funkar överraskande okej att köra trots att kroppen inte lirar helt. Men lägg jävligt mycket tid och ansträngning på rehaben för att ha tillräckligt med funktion i övriga muskler för att ersätta det som saknas.
Om inte annat kan du ju tänka på den här tomten när det känns svårt:


Men herregud. Vilken video! :gråta :kär

Jag springer ofta iväg i mina tankar och har svårt för att fokusera på nuet. Jag har levt lite väl mycket i nuet där jag inte kan göra ett skit. Jag kan knappt komma upp ur sängen vissa dagar. Igår behövde jag ta snabbverkande oxynorm enbart för att orka ta mig igenom smärtan och ta mina 11 vanliga långtidsverkande morgontabletter. Det var ett måste. Och det är på den nivån jag ligger på som jag kanske inte riktigt visar utåt så mycket. Jag är så jävla fucked och fattar inte hur jag ska klara det här på ett halvår. Speciellt med tanke på operationen vid årsskiftet där bygeln som håller fast höften skall opereras ut. Men jag kämpar på och jag ska verkligen stå i den där boxen på gelleråsen i april och snurra runt på god knows what-tider!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hmm!
När jag har justerat förspänningen bak inför regnkörning så har jag gått från -2 till -1 till att låta den vara för hojen blir bara sämre om jag släpper på förspänningen baktill. Styret kommer så högt upp att det känns som att jag kör en stabil chopper, alternativt ett hangarfartyg då choppers inte är SÅ stabila. Mycket riktigt är det klurigt att få in hojen. Jag tycker inte riktigt att det blev bättre heller. Jag råkade nämligen testa under ett race på bile week, när racet deklarerades som wet race. Då gjorde vingojen klar förmögen men bytte tillbaka i allra sista sekund (såtillvida att jag drog iväg med arbetshandskarna först innan jag insåg misstaget och kunde få mina skyddshandskar igen :lol) men vi missade att spänna på fjädern bak. Jag körde över en sekund långsammare.

Själva fjädern är ”rätt”. Vi har fått från 100nm till 95nm då det har resulterat i bättre fäste bak. Detta gjordes dock under anderstorp och jag körde fortare i juli än i maj.. hmm!
Jag undrar hur det blir med minskad Förspänning men med hårdare fjäder? Kan man komma runt problemet på det sättet? Det är så synd att jag inte kan testa detta just nu.

Jag har Solid Ab försäkring. Den tog jag i maj. Tidigare har jag kört oskyddat! Jag får ingen ersättning för skyddsutrustningen tråkigt nog.
Tack och lov så får jag maximal ersättning från FK så jag kan dricka röd mjölk till mina biffnudlar. Jag försöker rehabba bra och har faktiskt vilat sen i lördags. Benet är svullet fortfarande märkligt nog och knät gör ont sedan den skadades under första fysioterapeut-mötet när de bände och böjde i knät. Då small det till.. Nu måste jag bara få hjälp med att rehaba ännu en (onödig) skada. De säger alltid att man får avvakta och se eftersom kroppen är så skadad på andra ställen. DET känns dock som en jäkla ursäkt bara för att slippa ta ansvar. Oh well. I övrigt har jag en riktigt bra fysioterapeut sen några veckor sedan som tycker att jag bara gnäller och inte fokuserar på nuet. ”Du har en identitetskris som du behöver ta itu med. Du kan just nu inte hoppa på ett ben eller vara lika stark som tidigare. Du måste börja om med nya förutsättningar.” :crash


Vi syns definitivt i april! Jag SKA köra!! ;) och skulle jag ändå inte det så lär jag vara depåbitch och mek till Kajsa. Eller det blir jag nog oavsett :D Tack!

Sedär, du har ju redan börjat lösa det! :)
Du sänkte bak och det blev sämre, Fel!
Åtgärd? Höj bak och se om det blir bättre.... ;)
Eller sänk fram om det inte funkar.

Tycker det låter som du gasar för tidigt i nerlägget, eller ja, inte för tidigt då du inte går av utan för tidigt i böjen, hojen tar för lång väg i förhållande till hur du vill köra.
Om du kan börja plocka upp hojen tillräckligt samtidigt som du vrider på så ökar greppnivån samtidigt som belastningen ökar, är den däremot en chopper så blir du kvar i maxnedlägg annars tappar du banan i utgången, eller ännu värre får dippa gasen för att stanna kvar och den förlusten är värre än att vänta lite med att gasa, och då när du accelererar så så kommer inte greppnivån öka lika mycket som belastningen, aka "det släpper! :gnissla"

Mjukare fjäder med mer förspänning för bättre fäste men inte för mjuk.
Jag kör 90 på min, 85 går tills man vill köra fort, då blir han orolig och 95 känns som att sitta på en träbalk så det är en fungerande fjäder för mig på min hoj.

Men, det måste experimenteras och testas irl., dock bra att ha ett tänk och plan bakom innan man börjar skruva. :)


Utrustning tar du på hemförsäkringen om de tillåter, fick ta en allrisk eller utökad eller vad den nu hette som jag tyckte var helt onödig ända till jag upptäckte att de inte tog utrustningen annars så kolla villkoren.
Skandia tog tidigare den på olycksfall men inte längre och jag tror nog de allra flesta kommer skriva bort skyddsutrustningen från olycksfall nu när Skandia gjort det om de inte redan hänt, Kolla villkoren årligen!

FKs maxersättning fick mig att sätta gåslevern i halsen och tur var väl det för någon ny hade jag ju inte råd med! :D
Tur det bara blev en kortare tid då jag kunde gå tillbaka till jobbet förra månaden så snart får jag lön igen, då jävlar ska det ätas och drickas! :fyllisar

Ska kolla upp om det finns något alternativ som fyller upp till 80% i vinter som inte kostar skjortan, inte för jag ska gå av igen då, men... :näsblod

Har med lite skit kvar att rehaba, "frosen shoulder" men inte riktigt säger hon men typ... jobbar på för det inte ska bli värre iaf., inget som stör i körställning men att ta på en jacka är ju ett projekt.
Stor fluffig jobbjacka, trä i höger arm, med vänster dra upp jackan mot nacken med hängande höger, tråckla i vänster arm i ärmen och tvinga på den.
Tight skinnjacka, ta hjälp av någon som lyfter upp den när man trätt i bägge armarna Eller samma som med stora jobbjackan fast skrik högt när högerarmen inte kan hänga rakt ner och vänta en 10min på att smärtan ska avta innan man företar sig något som typ röra sig, eller helt enkelt gå utan om man tar av sig den.

Men, petitesser, går det att köra är jag nöjd.
Vi får träna på och hoppas på det bästa. :)
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Hoppas att du mår bättre Rickard och att du får en God Jul & ett Fantastiskt 2018! :krama
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
helsida i dagens lokala blaska Hallands Nyheter även om motorsport mest upmärksmmas under negativa former när ngt allvarligt har inträffat, cool bild dock med full mundering i en rullstol:):rock
7189BB2D-25FD-4639-A74D-9000EA9A7C14.jpg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Någon som kan köra printsceen / PDF:a?
Den där usla tidningen tar ju numera betalt för allt.

Jag betalar inte för tidningen varken i pappersform eller online tyvärr! Läser i stort sett aldrig HN utan det var mest en slump att jag såg artikeln när jag var borta hos svärföräldrarna innan, de är nog de enda jag känner som fortfarande har en prenumeration på den tidningen men det finns en del falkenbergare/varbergare på sporthoj, kanske ngn av dem som betalar för att läsa den utdöende tidningen Hallands Nyheter, jag vet inte, Mossberg borde ha en prenumeration då han förekommer mest frekvent i den blaskan:)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Vad är det för likhet mellan Hallands Nyheter och en gammal gubbes byxor ?

Svar : Sällan det står något i dem !



Klassiskt Falkenbergsskämt..........fast nu stod det ju faktiskt något läsvärt i HN (även om det dröjde till slutet av december).

God jul och gott nytt år och allt det där, men framför allt en fortsatt god återhämtning så vi får se dig på banan 2018 Rickard !
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tack så mycket och god jul och gott nytt år på er!
Det var en dramatisk rubrik och jag bad honom uttryckligen att ändra rubriken men det ville han tydligen inte göra.
Mitt förslag var ”Winblad klarade sig mirakulöst” eller något liknande, så slipper man förknippa roadracing med döden. Men jag är absolut tacksam för den PR som både jag och sporten får.

Initialt så ville han ha in mer info om mina sllvarligare olyckor men han lyssnade åtminstone på mig när jag vad honom att stryka allt gällande Spanien-kraschen som minst sagt var dramatisk den också. Det blev alldeles för mycket fokus på krascherna och skadorna när det i själva verket skulle handla om mitt återtåg till racingen.

Vi hade telefonintervju i drygt 65 minuter men det blev tydligen mest en artikel om hur skadad jag blev.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top