Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det var det här svaret jag fick av motospeed idag. Det samt att det blir lite missvisade tydligen då bänken kan visa mindre effekt än vad den egentligen har. Den biten förstod jag inte riktigt men valde att inte gå in så djupt i telefonsamtalet.

Att den visar lite mindre är väl struntsamma det viktiga är ju att du får en bra mapp och börjar däcket gå sönder blir nog det svårt.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Med ett hårt gatdäck visar bänken 1-2 hk eller mer än med ett racedäck. Så lite effekt försvinner på att däcket sviktar av att det är mjukare.

Vi har tom problem med att regndäck kan gå sönder på våra Moto3:eek:r bara för att starta upp hojarna på startern som bara varar en riktigt kort stund.

Det låter ju helt galet :crash Vad har ni för supermjuka special edition regndäck??

Att den visar lite mindre är väl struntsamma det viktiga är ju att du får en bra mapp och börjar däcket gå sönder blir nog det svårt.

Hehe. Den kan gärna få visa 10hk mindre. Det skulle ge en undanflykt till uteblivna resultat ;) Näe men det hade ju varit trevligt med ett såpass exakt resultat som möjligt.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag kommer köra med ett skräddarsytt skinnställ i år från Gimoto på tävlingarna. Troligtvis Gimoto Tornado.
Nu är frågan om jag ska välja känguruskinn. Jag har aldrig haft det tidigare så jag vet inte vad jag kan förvänta mig.

Det är ju dels skräddarsytt vilket borde vara helt underbart tillsammans med tunnare skinn. Nästan 50% tunnare om man ska gå efter tunnaste respektive tjockaste angivna tjockleken på skinnställen (känguru 0,9-1,0mm och 1,2-1,3mm för nöt). Hur mycket borde viktbesparingen ligga på? Det borde väl bli något kilo eller två?
 

Newbie_52

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Bromölla
Hoj
2010 BMW S1000RR
Ett mjukt racedäck ger upp till 10hk mindre på en 600 enligt en firma som bänkar hojar. Det går för varmt och klibbar.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kommer köra med ett skräddarsytt skinnställ i år från Gimoto på tävlingarna. Troligtvis Gimoto Tornado.
Nu är frågan om jag ska välja känguruskinn. Jag har aldrig haft det tidigare så jag vet inte vad jag kan förvänta mig.

Det är ju dels skräddarsytt vilket borde vara helt underbart tillsammans med tunnare skinn. Nästan 50% tunnare om man ska gå efter tunnaste respektive tjockaste angivna tjockleken på skinnställen (känguru 0,9-1,0mm och 1,2-1,3mm för nöt). Hur mycket borde viktbesparingen ligga på? Det borde väl bli något kilo eller två?

Min erfarenhet när det gäller skinn är att känguru är tunnare (vid samma slitstyrka), mjukare och smidigare än nöt, men det töjer sig nästan inget alls till skillnad från nöt. Viktbesparingen är marginell på skinndelarna, det som väger har du oavsett skinntyp: Skydd, skydd, skydd och foder. Jag röstar för känguru.

Om du inte redan har tänkt på det så se till att beställa ett perforerat ställ. Det är grymt skönt och bröstplattan håller borta de kalla sommarvindarna lagom mycket.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Min erfarenhet när det gäller skinn är att känguru är tunnare (vid samma slitstyrka), mjukare och smidigare än nöt, men det töjer sig nästan inget alls till skillnad från nöt. Viktbesparingen är marginell på skinndelarna, det som väger har du oavsett skinntyp: Skydd, skydd, skydd och foder. Jag röstar för känguru.

Om du inte redan har tänkt på det så se till att beställa ett perforerat ställ. Det är grymt skönt och bröstplattan håller borta de kalla sommarvindarna lagom mycket.

Just det. Precis, det töjer sig inte nämnvärt heller. Och det är ju extremt bra vid skräddarsytt ställ kan jag ju tycka. Även det tightaste nötstället blir ganska slappt efter en stund. Men okej, vikten kanske inte ändras speciellt mycket alltså. Perforerat ställ it is, samt urtagbart foder är ett måste för snabb och smidig reparation när det väl behövs.

Jag funderar även på att köpa en värmeväst att ha vid kalla dagar. Antingen direkt under skinnstället när jag tränar, eller bara ha på mig när jag inte kör. Det suger faktiskt en HEL DEL energi av en att gå runt kall och stel mellan körpassen. Men det är en jungel ju. Vilken bör man välja liksom :crash
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Just det. Precis, det töjer sig inte nämnvärt heller. Och det är ju extremt bra vid skräddarsytt ställ kan jag ju tycka. Även det tightaste nötstället blir ganska slappt efter en stund. Men okej, vikten kanske inte ändras speciellt mycket alltså. Perforerat ställ it is, samt urtagbart foder är ett måste för snabb och smidig reparation när det väl behövs.

Jag funderar även på att köpa en värmeväst att ha vid kalla dagar. Antingen direkt under skinnstället när jag tränar, eller bara ha på mig när jag inte kör. Det suger faktiskt en HEL DEL energi av en att gå runt kall och stel mellan körpassen. Men det är en jungel ju. Vilken bör man välja liksom :crash

Nu är jag varken bra, snabb eller snygg, men jag svarar ändå. :3freak

Jag avråder från att köpa en värmeväst att ha under stället när du kör, du vill ju ha stället så tight som möjligt. Kör med ett lite tjockare merinounderställ de dagarna och lita på att bröstplattan tar bort fartvinden. Det funkar. Om det ändå är för kallt så dra på en tunn vindjacka eller raceregnställsjackan över skinnstället för att få bort vinden.

Mellan körpassen kan du dra av dig stället och dra på civila varma kläder, eller så köper du en fodrad softshell-jacka som du kan dra på över stället.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du får ingen kylande fartvind i stället när du ligger gömd bakom kåpglaset! :fakta
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Går Rossi runt i sitt skinnställ mellan träningarna? Skit i värmeväst och byt om istället, det tar 2-3min max:D

Vad är Gimoto för något? Aldrig hört talas om.. via svensk återförsäljare eller köper själv från utlandet?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag hade pulsklocka hela förra säsongen, låg som max på 125 i puls, peaken hade jag vid en avåkning på ca 160.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu är jag varken bra, snabb eller snygg, men jag svarar ändå. :3freak

Jag avråder från att köpa en värmeväst att ha under stället när du kör, du vill ju ha stället så tight som möjligt. Kör med ett lite tjockare merinounderställ de dagarna och lita på att bröstplattan tar bort fartvinden. Det funkar. Om det ändå är för kallt så dra på en tunn vindjacka eller raceregnställsjackan över skinnstället för att få bort vinden.

Mellan körpassen kan du dra av dig stället och dra på civila varma kläder, eller så köper du en fodrad softshell-jacka som du kan dra på över stället.

Går Rossi runt i sitt skinnställ mellan träningarna? Skit i värmeväst och byt om istället, det tar 2-3min max:D

Vad är Gimoto för något? Aldrig hört talas om.. via svensk återförsäljare eller köper själv från utlandet?

Jag tänker att under regniga dagar så är det guld värt att vara varm och go. Framförallt under körning. Regnar det mycket under SMC RR-träning så kan det vara öppen depå men man behöver ändå svänga av banan och värma sig efter 30-40 minuter. Att mysa runt med Värmeväst hade varit oslagbart ju :D

Jag byter såklart om från skinnstället mellan körningarna men det går inte att jämföra vanliga kläder med en uppvärmd sådan. Tänk er den där känslan när kläderna tas ut direkt från torktumlaren :)

Jag hade pulsklocka hela förra säsongen, låg som max på 125 i puls, peaken hade jag vid en avåkning på ca 160.

125?! Jag låg på 150-160 vid starten på Anderstorp och pulsen ökade stadigt upp till över 190 de sista varven. Jag ska försöka använda mig av pulsband igen i år om det inte blir för omständigt.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag hade pulsklocka hela förra säsongen, låg som max på 125 i puls, peaken hade jag vid en avåkning på ca 160.

det var kul att testa din klocka, träningspass med snitt på 85 o max 150 eller nåt när jag var på väg av banan :)
mer pulsklocka blir det!:yoparty
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Härligt Rickard!
Det ska bli kul att fightas i samma klass nästa år; Superstock 600 är en FIN klass. Lycka till!

Jag hoppas såklart att den bild du hade längst upp på sidan ska bli vanligt förekommande 2017, VÄLDIGT snygg är den tycker jag! :)
 

Bifogat

  • Falken.jpg
    Falken.jpg
    113.8 KB · Visningar: 215

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Härligt Rickard!
Det ska bli kul att fightas i samma klass nästa år; Superstock 600 är en FIN klass. Lycka till!

Jag hoppas såklart att den bild du hade längst upp på sidan ska bli vanligt förekommande 2017, VÄLDIGT snygg är den tycker jag! :)

Tack så jättemycket!

Jag hoppas också på flera såna här bilder! Tyvärr kommer jag skymma dig så du blir svårare att se. Jag lovar att ha en actionkamera som filmar bakåt och sen kan jag klippa in dig i bilden så du också syns :kär :krama

170 dagar kvar nu!! Tagga!!!!!!!!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack så jättemycket!

Jag hoppas också på flera såna här bilder! Tyvärr kommer jag skymma dig så du blir svårare att se. Jag lovar att ha en actionkamera som filmar bakåt och sen kan jag klippa in dig i bilden så du också syns :kär :krama

170 dagar kvar nu!! Tagga!!!!!!!!!

Det är många som är snabba i november... Gäääääääääääsp!!!!

:krama
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Har du svårt att komma igång med träningen inför säsongsstarten så är den här texten till dig!

What’s the difference?


Motivation, broadly speaking, operates on the erroneous assumption that a particular mental or emotional state is necessary to complete a task.

That’s completely the wrong way around.

Discipline, by contrast, separates outwards functioning from moods and feelings and thereby ironically circumvents the problem by consistently improving them.

The implications are huge.

Successful completion of tasks brings about the inner states that chronic procrastinators think they need to initiate tasks in the first place.

Put in simpler form, you don’t wait until you’re in olympic form to start training. You train to get into olympic form.

http://www.wisdomination.com/screw-motivation-what-you-need-is-discipline/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top