Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
När det känns mörkt, kom då ihåg att anledningen till att prognosen för ditt tillfrisknande är svår att säga något om till stor del av den enkla anledningen att den beror på din egen insats. Med andra ord är den en ganska viktig variabel! Varenda litet framsteg du når, eller hinder du övervinner, är en jäkla bit på vägen mot att bli så bra i kroppen du kan bli igen, kom ihåg det! Med ditt pannben är jag övertygad om att du kommer köra hoj igen! :tummenupp

Mvh Läkarstudent på kirurgklinik
Du har så rätt, och det är så viktigt att gräva fram motivationen och ha långsiktiga mål när man sitter där och rehabar på gymmet, och det gör så förbannat ont i varenda rörelse att man blir fuktig i ögonvrån. Då är väldigt lätt att ge upp, men varje timmes ansträngning ger ju tusenfalt tillbaka, och det är ju i början man har störst chans att ha stora framsteg med sin träning, ju längre muskler och senor får förtvina desto svårare är det att komma tillbaka. Varje repetition och varje set är en delseger!

Richard, jag tror att du är tillräckligt mycket tävlingsmänniska och är tillräckligt envis för att ha bästa möjliga förutsättningar!

//6 krossade ryggkotor bland annat
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Ingen rolig läsning alls. Jag tror på dig, det är vi många som gör. Jag hoppas verkligen få se dig köra igen. Krya Rickard!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag skulle gärna vilja svara er alla som vanligt med citat och personliga svar, och det kommer förr eller senare. Jag är så glad över alla fina inlägg och jag har läst varenda ett flera gånger. Det stärker mig när jag ligger här i sängen och kämpar. Det har varit två tunga dagar i rad nu med mycket fysisk smärta. Jag känner mig dock aldrig ensam, utan ert stöd gör verkligen skillnad, det skall ni veta! :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skulle gärna vilja svara er alla som vanligt med citat och personliga svar, och det kommer förr eller senare. Jag är så glad över alla fina inlägg och jag har läst varenda ett flera gånger. Det stärker mig när jag ligger här i sängen och kämpar. Det har varit två tunga dagar i rad nu med mycket fysisk smärta. Jag känner mig dock aldrig ensam, utan ert stöd gör verkligen skillnad, det skall ni veta! :krama

Det blir bättre. :) :fakta
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag skulle gärna vilja svara er alla som vanligt med citat och personliga svar, och det kommer förr eller senare. Jag är så glad över alla fina inlägg och jag har läst varenda ett flera gånger. Det stärker mig när jag ligger här i sängen och kämpar. Det har varit två tunga dagar i rad nu med mycket fysisk smärta. Jag känner mig dock aldrig ensam, utan ert stöd gör verkligen skillnad, det skall ni veta! :krama

Rickard!!!!:tummenupp:tummenupp Kämpa på! :Bugar:Bugar
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Håller på med att läsa ikapp, har varit borta från forumet ett par månader. Låter riktigt otäckt vad du har varit med om. Men det verkar som du får bra sjukvård och som många andra har redan skrivit så har du rätt inställning. Jag önskar dig en så snabb tillfriskning som möjligt och skickar massor med positiva vibbar :krama
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sry för trådkapning.
Hur är det med dig då Mozz?
Tack för kaffe, kakor och godis på lördan.
Tösen tackar också

Helt ok tack! Levern som blödde lite grann är bedömd som läkt, nyckelbenet tror jag läker som det ska. Så jag har inte mycket att klaga på! :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hej allihopa!

Som ni ser så är det inte mycket som skrivs här. Det är alltför energikrävande att engagera sig på så många plattformar. Det är knappt så jag hinner med instagram. På facebook så uppdaterar jag dagligen hur det går för mig. I måndags fick jag äntligen lämna sjukhuset för att flyttas över till Frösunda rehab station. I helgen får jag permis och ut-datumet är satt till 6:e oktober. Det här är ingen dans på rosor utan det är 5-6 träningspass om dagen á 40 minuter vardera. Exempelvis kan det vara 40 minuter armcykel följt av 1,5h styrketräning. Det är lite självförvållat då jag förklarade att jag var här för att äta, träna och sova. Jag sa att jag vill ge 100% för att få en så snabb och optimal rehabilitering som möjligt. Att jag ska vara tillbaks i sadeln lagom till våren. Sedan satte de ihop det här schemat som jag har. Fysioterapin är hands down det värsta varje dag. Det gör verkligen ont att träna högerbenet. Även fast jag äter snabbverkande smärtstillande strax före sessionen. Men det är det värt. Lite blod, svett och tårar har inte skadat :)

Har ni facebook så följ mig gärna där. Ni som inte har FB får jag be om ursäkt till men det är alltför krävande för mig i nuvarande skick. Det är lätt att glömma bort att jag är trasig då jag är up n running titt som tätt men hade jag inte haft alla tabletter för att trycka ner smärtan så hade jag legat i fosterställning och hyperventilerat 24/7. Det är på allvar riktigt elak smärta fortfarande.

Hoppas ni förstår :krama:krama
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Krya på dig Rickard! Rehab är tyvärr en ofrånkomlig del av sporten men du verkar ju ha råkat extra rejält illa ut den här gången. Förstår det som att du är ganska målmedveten så jag är säker på att du kommer att klara det galant.:tummenupp
Vänliga hälsningar Björn
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Har följt och läst dina framgångar i det tysta, tråkigt med att vurpan blev av det lite allvarligare slaget, hoppas att tillfrisknandet går relativt fort, och att du kommer upp på hojen igen snart...:tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag var på permis i helgen som vsr och för första gången fick jag känns på friheten!! Det var helt underbart att kunna rrulla omkring på en rullstol. Alla verkade tycka synd om en och så fort man bad om liiiite mer utrymme för att komma förbi så vad de om ursäkt elller sa förlåt. Vilken skillnad det är mot att gå.

Min rehab går framåt med lika mycket framsteg som smärta. Jag krigar på som bara den för snart är hojsäsongen här igen och då ska jag vara fit for fight!!
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Du är lika imponerande som vanligt, många med mig är nog avundsjuka på din kämparglöd. Kriga vidare! :yoparty
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kollar lite då o då på hans facebooksida såg att han var gåendes nu härligt att se .
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top